Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-12, 12:14   #1
alias
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2002
Inlägg: 11
Smile Viktminskning

Tjena.

Har tränat ett tag med varierande resultat men nu skall jag köra på hårt men vet inte hur jag skall göra. Har fått mage på senare efter för mkt öl konsumtion kan man misstänka. Min fråga är skall jag först sikta in mig på att bli av med överflödigt fett och sedan börja bygga, vad jag har förstått så kan man inte gå ner i fett samt bygga samtidigt.

5 dagar i vecka så kör jag på bandet eller cykeln i 45 minuter.
Utöver det så tränar jag även på eftermiddagarna.

Jag har börjat äta nyttigare och oftare, har ganska bra förhållanden då jag tränar på jobbet och bor ca 5 minuter bort.

Vad tror ni?

Jag är drygt 1.84 lång och väger 72 kg.
__________________
alias är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 12:07   #2
mag
Fetto
 
mags avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: AC
Inlägg: 198
självklart ska du träna styrketräning medans du försöker bli av med fett!styrketräningen gör mycket för förbränningen och visst kan du bygga och bränna samtidigt,se bara till att inte gå för lågt med maten och käka mycket protein så ordnar det sig!
__________________
"clean way only way"
mag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 13:06   #3
alias
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2002
Inlägg: 11
Tack för svaret, då kör jag på då..
__________________
alias är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 19:47   #4
Muskelsmurfen
Räka
 
Muskelsmurfens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Kungälv
Inlägg: 538
Kan ingen berätta om någon mirakelkur som förbränner nästan allt underhudsfett på noll och ingen tid....
Det finns stor risk för deff efter jul...
Muskelsmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-31, 13:27   #5
Nils
Registered User
 
Nilss avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 1 433
184 och 72 kilo?
Hhmm, jag skulle nog lagt på mig en hel del mer muskler innan jag bekymrat mig alltför mycket om att ta bort det sista fettet.
Nils
Nils är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-06, 05:18   #6
Speedy Gonzales
Guest
 
Inlägg: n/a
Om du inte ska göra båda samtidigt, så tycker jag att du ska bygga först och deffa sen. Jag gjorde själv så och det funkade bra. Däremot måste du ju äta vettigt när du ska bygga, annars får du inte ut lika mycket resultat. Jag känner några som gjorde tvärtom och det verkade som de inte riktigt ork att bygga ordentligt när den dan kom.

  Svara med citat
Gammal 2003-01-06, 05:31   #7
Örjan
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 574
För guds skull, det finns väl ingen anledning att gå ner i fettvikt med de måtten? Bulk, bulk, bulk!
Örjan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:13   #8
joshish
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 187
går inte

hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand
joshish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:15   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av joshish
hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand
Muskler "ersätter" inte fett.

Minskar du inte fettvikt äter du minst lika mycket energi som du förbrukar. Svårare är det inte.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:20   #10
Cykelmannen
Registered User
 
Cykelmannens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 796
Citat:
Ursprungligen postat av joshish
hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand
Om du tror att du tränar hårt... så tror du fel. Öka träningsdosen och minska på intaget. Snart börjar cykelsäsongen ju :0
Cykelmannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:24   #11
joshish
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 187
nej men alltså ja äter mindre än ja gjorde INNAN ja tränade så därför ja glömde skriva det bara...tack
joshish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:25   #12
Cykelmannen
Registered User
 
Cykelmannens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 796
Frågorna är: hur mycket mindre? Och: Är du säker på det?
Cykelmannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:28   #13
joshish
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 187
ja brukade äta mycket chips o drack coca cola...d har ja slutat med helt jag äter ba det ja får hemma*vanlig mat* sen kanske nått på helgerna men ja menar ja tränar skapligt mycket.... men får väl testa träna hårdare..
joshish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 15:30   #14
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av joshish
nej men alltså ja äter mindre än ja gjorde INNAN ja tränade så därför ja glömde skriva det bara...tack
Det fungerar tyvärr inte så; en frisk människa svarar på ett energiunderskott med viktnedgång. Utan undantag. Och sådana fel på ämnesomsättningen att man inte gör det går man inte omkring med utan att veta om det. Går du inte ner i fettvikt, förbrukar du inte mer energi än du äter.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 21:28   #15
joshish
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 187
2500 kalorier?

Jag har hört att man ska käka runt 2500 kalorier per dag och det verkar lite mycket....stämmer det eller har jag fel...
joshish är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)