Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-01-08, 23:27   #17041
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Sorry spettet men en "gammal kompis" låter aldrig bra, jag hade tagit detta mycket hårt. Du känner ju henne bäst själv men jag hade inte trott på de orden iallafall..

Sen antar jag att du (liksom jag) är i en ålder man gärna vill prova sig fram..
Jovisst, jag tart inte hårt vet inte varför. Vill inte hålla på och försvara henne lr nåt. Men utgår det jag har lärt känna av henne, så när vi träffade så ville inte hon ha sex i början för hon trodde att jag skulle ligga sen dra och aldrig mera höra av sig, hon vart förbannat 2-3ggr när hon trodde att jag var en player. Hon har haft 3-4 engångligg på 5-6 år. Hon har lite åt det grabbiga hållet, hon har mer killkompisar än tjejkompisar.

Nu säger det kanske inte så mycket men men.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:38   #17042
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit
 
mystic[-_-]s avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Registerd User Town
Inlägg: 7 838
Har för mig att jag sa skit i den tjejen när du frågade för någon månad sedan. Hon verkar gilla att skapa drama
__________________
LASER PEW PEOW PEOW PEW POEW
mystic[-_-] är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:39   #17043
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Men vi är olika på den fronten. Jag har sagt att jag vill inte att hon ska hålla på med andra killar. Därför vart jag upprörd över det, visst hon vad super full och då kanske omdömet inte är det bästa, men ändå.

Medans hon skulle tycka det är ok om jag höll på med andra tjejer.
Jag skönjer en unilateralitet i överenskommelsen att inte ha sex med andra. Och då är det inte en överenskommelse.

Hon kanske är ärlig. Hon kanske låg med honom. Det senare är helt i linje med vad hon verkar tolka er paus som.
Jag tycker du ska känna efter själv om ert förhållande är värt att satsa på - ni kanske kan få till det efter en paus. Det verkar vara alldeles för komplicerat för att utomstående ska förstå alla beståndsdelar, och då riskerar du få en rungande majoritet som säger att du ska göra slut helt bara för det att hon kanske låg med någon annan. Ge henne några chanser till att prata om det som hände och/eller inte hände.

edit: jag använde uppenbarligen ett för svårt ord för min egen stavningsförmåga, rättat nu
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz

Senast redigerad av skaparn den 2012-01-08 klockan 23:47.
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:41   #17044
conlerc
Registered User
 
conlercs avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 179
Efter ha läst en del i tråden så har jag kommit fram till en sak: Fan vad jopbbiga vi tjejer är..
conlerc är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:42   #17045
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Jag håller med skaparn här. Har man en "paus" i förhållandet har man också en paus från partnerns krav. Det är inte rimligt att kräva av en person man inte är tillsammans med, d.v.s. har en paus från, att personen inte skall träffa andra (om man inte på förhand gjort upp om att man inte skall träffa andra under pausen). Börjar man vilja gå in och styra hur den andras liv skall se ut är det ju inte längre en paus.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:51   #17046
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag skönjer en unilaritet i överenskommelsen att inte ha sex med andra. Och då är det inte en överenskommelse.

Hon kanske är ärlig. Hon kanske låg med honom. Det senare är helt i linje med vad hon verkar tolka er paus som.
Jag tycker du ska känna efter själv om ert förhållande är värt att satsa på - ni kanske kan få till det efter en paus. Det verkar vara alldeles för komplicerat för att utomstående ska förstå alla beståndsdelar, och då riskerar du få en rungande majoritet som säger att du ska göra slut helt bara för det att hon kanske låg med någon annan. Ge henne några chanser till att prata om det som hände och/eller inte hände.
Jag åkte hem till henne (oanmäld) och ville ha en förklaring, för jag ville inte att hon skulle slingra sig eller lägga på. Det är idioiskt av bara dyka upp så men så blev det. Så jag knackade på och hon bad mig komma in.

Så jag bad om en förklaring, vad han gjorde där:
Jag: Förklara?
Hon: Han för trött för att åka hem. (kl var ca 5-6 på morgonen) Så han fick sova över.
Jag: Hade ni sex?
Hon: Nej, det hade vi inte.
Jag: Men ni sov ihop??
Hon: Han sov i en annan säng.
Jag vet att det finns ingen annan säng.
Jag: Sluta ljug, hade ni sex? Säg saningen!
Hon: Nej vi hade inte sex, vi sov ihop nöjd nu?
Jag: Men då hade ni ju sex?
Hon: Nej vi sov rygg mot rygg, vi hade inget sex.
Jag: Vet inte vad jag ska tro.
Hon: Tro vad du vill. Du kan få hans nummer om du inte tror mig.
Jag: Okej, ge mig hans nummer.

Och sen vart hon sur och sa åk härifrån. Varför kan jag inte få han nummer då om det så känsligt?

Vi snackade länge om detta. Det jag känner till av henne och är att hon har skitsvårt att ljuga. Ställer man samma fråga så tillslut så säger hon svaret. Men jag vet inte hur läget, om dom gjorde nåt eller inte.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:54   #17047
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Om du hade varit min pojkvän som jag hade paus från (d.v.s. inte var tillsammans med), och hade åkt hem till mig och ställt till en scen enligt ovan, så hade jag lackat betydligt tidigare än vad din pauserande flickvän gjorde.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:54   #17048
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Är inte en "paus" bara en ursäkt för att ena parten känner sig sugen på att prova lite annan penus eller vaginer, samtidigt som denne är för feg och usel för att göra slut?

Allvarligt Spettet, en tjej som älskar dig skulle inte vilja ta en paus och sova med andra killar på fyllan - sex eller ingen sex. Det är ju uppenbarligen inte heller vad DU vill, så säg åt henne att kamma sig eller dra åt helvete. Den vägen slipper du en massa tjoller.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-08, 23:56   #17049
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag håller med skaparn här. Har man en "paus" i förhållandet har man också en paus från partnerns krav. Det är inte rimligt att kräva av en person man inte är tillsammans med, d.v.s. har en paus från, att personen inte skall träffa andra (om man inte på förhand gjort upp om att man inte skall träffa andra under pausen). Börjar man vilja gå in och styra hur den andras liv skall se ut är det ju inte längre en paus.
Stämmer helt. Vi snackade en stund och han sa det att hon vill skippa pausen och det är slut sen får vi se hur läget är i framtiden, när hon har kommit ur sin negativ fas. Jag sa det att kan du ge mig en garanti på att du inte kommer hålla på med andra killar och hon svarade Ja. Jag tar det lite med en nypa salt. Visst, vi är inget par och har inga krav på oss men jag få det sagt till henne. Sen vet jag inte om hon kommer hålla fast vi det men det märks.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:00   #17050
conlerc
Registered User
 
conlercs avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 179
Fattar inte de där med paus.. Man är ihop eller så är det slut. Paus verkar bara vara en fras folk som inte vågar göra slut drar till med.
conlerc är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:01   #17051
Fishtank
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 533
Citat:
Ursprungligen postat av conlerc Visa inlägg
Efter ha läst en del i tråden så har jag kommit fram till en sak: Fan vad jopbbiga vi tjejer är..
Haha ja det är ni verkligen.

Spettet
Har ni en paus så måste du nog ge henne lite space.
Man tar en paus för att få space och reflektera över känslorna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Fishtank är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:02   #17052
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Stämmer helt. Vi snackade en stund och han sa det att hon vill skippa pausen och det är slut sen får vi se hur läget är i framtiden, när hon har kommit ur sin negativ fas. Jag sa det att kan du ge mig en garanti på att du inte kommer hålla på med andra killar och hon svarade Ja. Jag tar det lite med en nypa salt. Visst, vi är inget par och har inga krav på oss men jag få det sagt till henne. Sen vet jag inte om hon kommer hålla fast vi det men det märks.
Hon vill alltså göra slut med förbehållet att "vi får se hur det blir sen". I det läget är rätt svar "bitch please!". Nu har hon dig istället med ett stadigt grepp om kulorna eftersom det står klart att du är beredd att ta henne tillbaka, om hon skulle råka känna för det i framtiden.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:03   #17053
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Är inte en "paus" bara en ursäkt för att ena parten känner sig sugen på att prova lite annan penus eller vaginer, samtidigt som denne är för feg och usel för att göra slut?

Allvarligt Spettet, en tjej som älskar dig skulle inte vilja ta en paus och sova med andra killar på fyllan - sex eller ingen sex. Det är ju uppenbarligen inte heller vad DU vill, så säg åt henne att kamma sig eller dra åt helvete. Den vägen slipper du en massa tjoller.
Kan hålla med att det låter riktigt konstigt hela min situation. Och det är ju slut sen så får vi se. Problemet som nån sa är ju den att alla inte vet det jag vet. Hon mår riktigt piss, hon har tagit en stark medicin, hon har inte fått nåt jobb på 4 år, hon mår kasst med allt. Vi hade ett riktigt dåligt förhållande pga henne, hon tar till spriten för att dämpa allt. Hon gillar att vara själv, ville nästan aldrig ses. Hon har sagt att hon funderar på att "lämna" detta liv för hon mår så piss. Det enda som gör henne lycklig är att få dricka. Hon kan till och med ta en grogg mitt i veckan.

Hon fick ångest över att såra mig hela tiden och när hon sa att det var paus/slut så började hon gråta.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:05   #17054
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Hon vill alltså göra slut med förbehållet att "vi får se hur det blir sen". I det läget är rätt svar "bitch please!". Nu har hon dig istället med ett stadigt grepp om kulorna eftersom det står klart att du är beredd att ta henne tillbaka, om hon skulle råka känna för det i framtiden.
Jag tror inte det. Hon säger att hon skulle fatta om jag gick vidare och hittade nån annan för hon vet hur hon mår och är och att hon inte är förhållande typen.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:06   #17055
conlerc
Registered User
 
conlercs avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Haha ja det är ni verkligen.

Spettet
Har ni en paus så måste du nog ge henne lite space.
Man tar en paus för att få space och reflektera över känslorna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
De är ni med dock! Gav upp boys för länge sedan haha
conlerc är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)