Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-03-17, 23:52   #1
auxilia82
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 5
Hur stark kan man bli utan AAS?

Vet inte om det är rätt forum men jag kör...

Frågan är hur stark/stor kan man verkligen bli utan AAS. Vad läst om i 5 år nu och sett på dokumentärer såsom "bigger stronger faster" och national geographic så har man inte en suck i ´bodybuilding eller styrkelyft när man är 100 % natural.

Min gamle far började träna vid 21 och tränat hela livet, hans bänk max vid 30-35 bast var 110-115 för 10 reps och maxade 130-140. Drog hela magasinet i rodd, 150 kg och biceps curlade 85 kg stång.

Enligt bigger stronger faster så är alla strongmen,styrkelyftare och profesionella bodybuilders på AAS och de tror jag på, även samuelsson, för om inte samuelsson är på roidz, hur stark är då killen som tryckt häst roidz? Om bodybuilder killarna typ arnold inte är på roidz, hur stor skulle isf dom på roidz vara? Om inte dom som som tävlar i styrkelyft och är på top 20 och drar 300++ kilo är roidade, hur starka skulle inte dom roidade vara då? Alla roidkillar måste ju på en ännu högre nivå då

Jag tror ingen natural reppar över 200 i bänk, jag tror en hel del kan ta 200 engång kanske om dom tränat 10 bast stenhårt men inte mer än så. Jag vet det finns otroligt många som roidar men ljuger om att dom inte gör det, tex har jag några killar på gymmet som är 85:or och ligger bänkar på 220-250 me bänkpress tröja efter bara 3-4 års träning, vilket garanterat är AAS.

Hörde också nåt idrottsförbund i DDR hade mätt styrkan i bänk hos naturals och kommit fram till dom absolut flestas max är runt 130-140 kg i bänk, för reps eller maxlyft vet jag dock inte.

Så vad tror ni?
auxilia82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 23:56   #2
auxilia82
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 5
tillägg: ber om ursäkt för stavfel, gick inte att ändra heller pga av någon 3 minuters regel =/
auxilia82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 23:56   #3
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
självklart kan man bli grymt stark utan aas. Du verkar inte vara så insatt utan försöker dra egna slutsatser utan erfarenhet.

Nu är väl inte jag säker heller men alla har ett genetiskt max, vilket man inte kan ändra på, och man kan väl komma ganska nära utan doping?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:02   #4
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Intressant vad dem som verkligen är stora här har och säga om detta, menar självklart inte att det finns dopade här men alltså när tror dem att dem fastnar och inte kan komma längre utan AAS etc..
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:02   #5
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Man kan bli förjävla stark ren men för att tro det själv behöver nog du, som de flesta andra nu för tiden, vistas på en lyftarklubb minst ett halvår och lära känna folk för att verkligen verkligen inse att de inte är dopade.

På STK (där jag tränar) hörde jag senaste häromveckan hur jävla dopade vi är på flaket av en rätt grov byggare där. Han verkar inte ha skämtat.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:04   #6
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg
Vet inte om det är rätt forum men jag kör...

Frågan är hur stark/stor kan man verkligen bli utan AAS. Vad läst om i 5 år nu och sett på dokumentärer såsom "bigger stronger faster" och national geographic så har man inte en suck i ´bodybuilding eller styrkelyft när man är 100 % natural.

Min gamle far började träna vid 21 och tränat hela livet, hans bänk max vid 30-35 bast var 110-115 för 10 reps och maxade 130-140. Drog hela magasinet i rodd, 150 kg och biceps curlade 85 kg stång.

Enligt bigger stronger faster så är alla strongmen,styrkelyftare och profesionella bodybuilders på AAS och de tror jag på, även samuelsson, för om inte samuelsson är på roidz, hur stark är då killen som tryckt häst roidz? Om bodybuilder killarna typ arnold inte är på roidz, hur stor skulle isf dom på roidz vara? Om inte dom som som tävlar i styrkelyft och är på top 20 och drar 300++ kilo är roidade, hur starka skulle inte dom roidade vara då? Alla roidkillar måste ju på en ännu högre nivå då

Jag tror ingen natural reppar över 200 i bänk, jag tror en hel del kan ta 200 engång kanske om dom tränat 10 bast stenhårt men inte mer än så. Jag vet det finns otroligt många som roidar men ljuger om att dom inte gör det, tex har jag några killar på gymmet som är 85:or och ligger bänkar på 220-250 me bänkpress tröja efter bara 3-4 års träning, vilket garanterat är AAS.

Hörde också nåt idrottsförbund i DDR hade mätt styrkan i bänk hos naturals och kommit fram till dom absolut flestas max är runt 130-140 kg i bänk, för reps eller maxlyft vet jag dock inte.

Så vad tror ni?
Tråkig inställning du har...
Hur mycket tror du att han här kurade?
http://www.oldtimestrongman.com/blog...-press-at.html
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:17   #7
Black Star Abyss
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 1 966
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Tråkig inställning du har...
Hur mycket tror du att han här kurade?
http://www.oldtimestrongman.com/blog...-press-at.html
Vill veta hur han tränade, åt och levde.
Black Star Abyss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:20   #8
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av SH86 Visa inlägg
Vill veta hur han tränade, åt och levde.
Har var närmare 50 år när han först kom i kontakt med vikter. Han dog när han var 90 år (1983). Bara att söka lite på honom. Man blir bara mer och mer impad av honom ju mer man läser.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:22   #9
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer
 
Saft und Krafts avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 271
Men för i helvete! Det finns många exempel på sparrisar som knappt kan sitta ner för att deras ändalykter är så förbannat perforerade och ändå så föblir de just sparrisar. Sedan finns det rejält hårdhudade järnnötter (också kvinnliga sådana minsann) som utvecklar finfin monstruösitet på enbart kroppsegen juice.

Gränser för vad som är rimlig styrka/storlek blir bara tramsigt att tala om. Det handlar om långt mycket fler faktorer än så.
__________________
"Apocalypse now, Walls of flame, Billowing smoke, Who's to blame, Forged from steel, Iron will, Shit for brains, Born to kill"

These buns are made for walking and that's just what they'll do
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:45   #10
Black Star Abyss
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 1 966
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Har var närmare 50 år när han först kom i kontakt med vikter. Han dog när han var 90 år (1983). Bara att söka lite på honom. Man blir bara mer och mer impad av honom ju mer man läser.
Ja det är otroligt häftigt. har googlat honom. Gammaldags strongmen och bodybuilders är överhuvudtaget oerhört fascinerande. Och inspirerande.
Black Star Abyss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 00:50   #11
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av SH86 Visa inlägg
Ja det är otroligt häftigt. har googlat honom. Gammaldags strongmen och bodybuilders är överhuvudtaget oerhört fascinerande. Och inspirerande.

Det stämmer! Ju mer man läser om dom ju imponerad blir man...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 01:08   #12
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
När SLare bänkar bör man väga in att när man kommer upp över 200kg rör det sig oftast om riktiga domherrar med rejält tilltagen svank och en stor och stabil kagge över bröstet/magen vilket ger en lyftväg på endast en bråkdel av vad svensson har. Detta möjliggör ju självklart högre vikter, hur mycket har jag ingen aning om men 50kg är nog inte orimligt tack vare svank och kraftigt bröst. Sedan har man ju dessutom bänktröja, vilket det nog ger uppemot en 50kg det också. Så raderar man dessa två delar av bänkpressning på tävlingsnivå så ligger en kille som tar 300kg "egentligen" på 200kg. 200kg bänkpress måste du väl gå med på inte är omöjligt att nå? Med riktigt rätt gener och en ständig bulk där du bara lägger på dig mer och mer vikt för varje år. En vild gissning är att far din inte vägde 140kg t.ex. (som killen på filmen gör)

Titta här så förstår du kanske vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=t97F-...e=channel_page

(Kära SL-are kasta ingen skit på mig för detta inlägg, jag är mycket väl medveten om hur "felaktigt" detta är skrivet, men backa nu tillbaka och inse att mitt inlägg är ett försök att förklara något för TS - inte tala felaktigt om er sport)
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 01:09   #13
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Vet inte om man ska bli arg eller deprimerad över första inlägget
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 08:42   #14
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Jag bänkar 142.5 kg efter 15 månaders ren träning utan tröja, tror absolut jag inom 5 år kan ta över 200. Jag är inte ens SL-are så folk som tränar hårt SL kan alla gånger med vilja, hård träning etc ta över 200 rena, säkert över 350-400 med tröja enskilda dunder bänkare.
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 08:54   #15
KaptenKnäsvag
tunnast här sen 2007
 
KaptenKnäsvags avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 653
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg
Enligt bigger stronger faster så är alla strongmen,styrkelyftare och profesionella bodybuilders på AAS och de tror jag på, även samuelsson, för om inte samuelsson är på roidz, hur stark är då killen som tryckt häst roidz? Om bodybuilder killarna typ arnold inte är på roidz, hur stor skulle isf dom på roidz vara? Om inte dom som som tävlar i styrkelyft och är på top 20 och drar 300++ kilo är roidade, hur starka skulle inte dom roidade vara då? Alla roidkillar måste ju på en ännu högre nivå då
Du får komma ihåg att generna varierar kraftigt hos utövare. Klart det finns genetiska underbarn som kan tävla ren på samma nivå som eliten i en sport som är dominerad av "roidade" grabbar, men jämför man sig som ren mot en dopad utövare kommer man generellt att vara underlägsen i alla fall. dats life

Dock är funkar det ju även tvärt om, det kan finnas medicinerade utövare som inte mäter upp till vissa rena, men blandar man ihop dundergener med doping så får man eliten i de sporter (eller enheter inom,) där utövarna generellt är dopade.
__________________
Kapten Knäsvag!'
En journal?
KaptenKnäsvag är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)