Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-30, 17:33   #436
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Fasen GW tycker du börjar bli lite mjuk, finns mer i dig än råa vegan-skämt
Hans konto är hackat.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 18:06   #437
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Dig tror jag inte på längre, du hade ju fel om duschen.
Jag förstår att du är frustrerad min vän, men ta inte ut det på mig.

A) Jag quotade ditt inlägg som behandlade om hon tyckte det. Ingen i den här tråden kan läsa dina kvinnors tankar. Om du läser inlägget igen ser du att jag aldrig sa åt dig att hon tyckte du var en snuskgubbe. Utryckte snarare hur jag personligen hade känt i hennes sits.

B) Du formulerade det ju så rättfram. En person kan ju säga meningen "jag hatar dig", med en mängd olika betydelser baserat på vilka smileys, skiljetecken och slangord de använder. Notera även sammanhanget som försvann i din första skildring av kommunikationen, hennes sockersöta "Godmorgon Henrik!", hennes blinksmiley, "Är det dålig timing?". Om du tar bort allt det och läser igen, får du samma intryck?
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 18:32   #438
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag förstår att du är frustrerad min vän, men ta inte ut det på mig.

A) Jag quotade ditt inlägg som behandlade om hon tyckte det. Ingen i den här tråden kan läsa dina kvinnors tankar. Om du läser inlägget igen ser du att jag aldrig sa åt dig att hon tyckte du var en snuskgubbe. Utryckte snarare hur jag personligen hade känt i hennes sits.

B) Du formulerade det ju så rättfram. En person kan ju säga meningen "jag hatar dig", med en mängd olika betydelser baserat på vilka smileys, skiljetecken och slangord de använder. Notera även sammanhanget som försvann i din första skildring av kommunikationen, hennes sockersöta "Godmorgon Henrik!", hennes blinksmiley, "Är det dålig timing?". Om du tar bort allt det och läser igen, får du samma intryck?
Jag köper det. Är nog inte så bra på att formulera mig som jag trodde.

Samtidigt ger det mig hopp; kanske är saker och ting inte så illa som folk bedömt efter jag har skrivit om det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 19:57   #439
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det är många olika skolor om dejting i tråden.

Vara sig själv eller spela ett spel?
Vara alfa eller snäll?
Prata om sig själv eller den andre?
Vara öppen om brister eller aldrig visa svaghet?
Vara udda eller normal?
Osv.

Det hela påminner ganska mycket om förr i världen när kamsportsmästare tjafsade om vems kampsport som var bäst.

Den gången löstes det hela med Ultimate Fighting.

Jag tycker att alla som skriver i tråden ska ta en vecka ledigt och gemensamt åka till Cypern och göra en dejtingens variant av Ultimate Fighting: Vi raggar satan. Och när veckan är slut så jämför vi antalet ligg med varandra, och får en gång för alla reda på vems kung fu som verkligen funkar i ringen.

Jag bjuder på resan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 20:05   #440
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vara sig själv eller spela ett spel?
Givetvis skall man alltid vara sig själv. Bara det att man skall visa vem man är med handling & inte blott "mycket prat, lite verkstad" berätta vem man är.

Stå utanför hennes sovrumsfönster på nätterna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-01, 09:37   #441
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Man ju iaf inte börja ljuga att man varit navy seal och nu vd ifall man inte är det. Spelar man för mycket så blir det för svårt. Jag håller med om att man bör göra annat än prata altså inte vara för passiv. Jag tycker man bör visa svagheter men gör det i form av humor. Nu beror det ju på målet. Är man ute efter nåt allvarligt så bör man ju vara sig själv fast mer najs

Senast redigerad av Läskeblask den 2020-10-01 klockan 09:38.
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-01, 11:53   #442
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Så fort jag faktiskt får en riktig date med någon så brukar det gå bra för mig. Jag spelar aldrig spel eller låtsas som att jag är någon snubbe som är tok alfa osv. Det kommer dom ändå märka att jag inte är efter några ggr man träffats.

Problemet för mig är att nätdejting suger så jävla hårt. Får ofta tjejer som skriver och får en konversation på tinder men så fort jag frågar om dom vill träffas så ghostar dom. Är det någon som bokar upp en date så brukar det oftast leda till att dom kommer på en kass ursäkt på samma dag eller ghostar mig där också.

När jag väl får till en date så går det som sagt bra men stegen dit är så jävla hopplösa och tråkiga så jag är påväg att ge upp.

Jag är även sämst på att gå upp o ragga på tjejer till vardags och krogen har jag inte varit på i princip sen coronan startade. Även fast jag sällan hittar någon tjej som verkar intressant för något seriöst på krogen.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-01, 12:03   #443
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Så fort jag faktiskt får en riktig date med någon så brukar det gå bra för mig. Jag spelar aldrig spel eller låtsas som att jag är någon snubbe som är tok alfa osv. Det kommer dom ändå märka att jag inte är efter några ggr man träffats.
Mitt största problem är att jag rent objektivt är fett oattraktiv när man lär känna mig. De kvalitéer jag har — charm, utseende, allmänbildning, humor, grymma ligga-skills, udda egenheter — räcker bara korta stunder. Förr eller senare penetreras fasaden och livshatet, misslyckandena, bristen på drömmar och så vidare kommer fram.

Jag funderar seriöst på att ljuga ihop en ny persona och köra stenhårt på den. Lite som Don Draper i Mad Men.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-01, 12:07   #444
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mitt största problem är att jag rent objektivt är fett oattraktiv när man lär känna mig. De kvalitéer jag har — charm, utseende, allmänbildning, humor, grymma ligga-skills, udda egenheter — räcker bara korta stunder. Förr eller senare penetreras fasaden och livshatet, misslyckandena, bristen på drömmar och så vidare kommer fram.

Jag funderar seriöst på att ljuga ihop en ny persona och köra stenhårt på den. Lite som Don Draper i Mad Men.
Det låter som att du behöver jobba på dig själv istället för att ljuga ihop något. Men det antar jag att folk redan sagt till dig? Mår man själv inte bra så brukar förhållanden inte fungera speciellt bra heller.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-01, 12:21   #445
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Det låter som att du behöver jobba på dig själv istället för att ljuga ihop något. Men det antar jag att folk redan sagt till dig? Mår man själv inte bra så brukar förhållanden inte fungera speciellt bra heller.
Ja, folk har sagt det i typ 20 år.

Ett tag körde jag med att lägga all dejting på hyllan tills mitt liv blev bra... Men sen insåg jag att jag i så fall får ta detjingpaus till jag blir 70... LOL!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-02, 16:26   #446
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tråden bara dog.

Om ni inte passar er börjar jag prata om mig själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-02, 16:54   #447
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Gärna. Ingen är modig nog att dela med sig. Eller är alla gifta och har barn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-02, 17:38   #448
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Gärna. Ingen är modig nog att dela med sig. Eller är alla gifta och har barn.
Jag har verkligen ingenting roligt att dela med mig av.

Jag var ju i ett långt, långt förhållande, som tog slut på ett ganska grisigt sätt. Mådde verkligen inte bra, kunde varken äta eller sova, gick ner 15kg fort (var iofs välkommet), lämnade mitt hem och köpte mig en liten etta. Den var förvisso nybyggd och kostade 2 miljoner, men jag minns att jag vaknande varje morgon de första veckorna med känslan av att jag var på ett hotellrum och snart skulle hem. Hade ett enormt behov av att prata och älta, och några personer här blev helt ovärderliga stöd.

Gick på två tinderdejter som verkligen va "mäh". Sen matchade jag med en kille som hade en helt vanlig profil och först skrev vi lite allmänt sådär om jobb och intressen. Sen skulle jag åka på en jobbresa i Stockholm (på alla hjärtans dag minns jag) ensam och då chattade vi hela tågresan upp, jag var ute och åt på restaurang på kvällen själv....(bland alla kärlekspar) och typ vi skrev hela kvällen och även tågresan hem minns jag att vi bara satt och skrev, skickade olika låtar till varandra osv. Sen träffades vi helgen efter och nu har vi varit tillsammans i snart 2år. Det var verkligen love at first sight när vi träffades, och så här i efterhand så är jag glad att allting hände, med uppbrottet, den jobbiga perioden osv...för allt ledde hit.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-02, 17:41   #449
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Najs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-10-02, 17:56   #450
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Mycket fint, jag gillar lyckliga kärlekshistorier. Då är det bara att invänta små mini-angels då
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)