Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-09, 12:47   #31
BlingMe
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Skåne
Inlägg: 29
Jag lånar tråden lite.

För några dagar sedan bestämde jag mig för att testa BS testobooster. Sedan dess har jag haft väldigt svårt att verkligen sova. Jag märker att jag somnar men vaknar flera gånger under natten och det känns som att man "halvsover" hela natten. Vad kan detta bero på?

Tror ni att ZMA kommer hjälpa mig sova bättre om jag kör ZMA+BS testobooster?

Tack
BlingMe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 12:53   #32
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Varit lur på att jag haft magnesium (och kanske zink) brist nu efter min långa deff (bl.a. ryckningar i musklerna). Så tänkte jag testar detta, men student som man är kör jag på snikvarianten, dvs magnesium och zink var för sig. Ingen B6 alltså.

Iof somnade jag hyfsat tidigt för att vara mig, men jag vaknade redan 6 vilket inte annars brukar hända. Låg och filosoferade i sängen en timme innan det var jobb dags, vilket var nog så skönt. Känner mig ändå utvilad idag. Blir intressant att se om detta bara var en slump eller om det är något som kommer upprepas.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 17:40   #33
Lawgivah
Registered User
 
Lawgivahs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Varit lur på att jag haft magnesium (och kanske zink) brist nu efter min långa deff (bl.a. ryckningar i musklerna). Så tänkte jag testar detta, men student som man är kör jag på snikvarianten, dvs magnesium och zink var för sig. Ingen B6 alltså.

Iof somnade jag hyfsat tidigt för att vara mig, men jag vaknade redan 6 vilket inte annars brukar hända. Låg och filosoferade i sängen en timme innan det var jobb dags, vilket var nog så skönt. Känner mig ändå utvilad idag. Blir intressant att se om detta bara var en slump eller om det är något som kommer upprepas.
MM-Sports ZMA kostar bara 99:- ala 100 tabletter. Och tror dessutom att B6 är den som har störst inverkan på sömnen också.
__________________
Shooop da wooop?
Lawgivah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 17:44   #34
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Skulle vara intressant att se några relevanta studier. Någon?
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 20:53   #35
BALADEVA
Registered User
 
BALADEVAs avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 236
Jag intar cirka 450+ % av det dagliga kalcium behovet varje dag (Om man kan lita på vad det står på mjölk förpackningen.). Jag tar även zink tillskott 2 ggr om dagen, är det nog? Nu har folk börjat få mig att nojja.
__________________
Träningslogg
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=5548955

Divide et impera
BALADEVA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 21:46   #36
maximae
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Är det inte mening att man skall inta tre tabletter innan sänggående? Ni pratar om en och två..?
maximae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 22:09   #37
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
1-2 för kvinnor 2-3 för män tror jag det står på burken
Strax innan sänggående, tom mage
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 22:16   #38
blackindia
Registered User
 
blackindias avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 275
Citat:
Ursprungligen postat av maximae Visa inlägg
Är det inte mening att man skall inta tre tabletter innan sänggående? Ni pratar om en och två..?
Jag tar bara en. Funkar bäst sömnmässigt. Somnar lätt. Känner mig utvilad. Drömmer mycket. Både bra och dåliga drömmar ioförsig. Tar jag tre blir jag som en zombie hela förmiddagen dan efter. Träningmässigt märker jag dock ingen skillnad alls.
blackindia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 10:37   #39
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Har inte märkt ett skit av ZMA+ DAA nästan. Ni snackar om sömn, inte någon skillnad alls för mig. Satsen verkar dock intensivare vit och jag har ibland haft lite fet hy(vilket jag har normalt sett ibland, så svårt att veta). Möjligtvis har jag kört fickpingis lite oftare, också svårt att veta, inte fört statistik över frekvensen direkt. kul experiment, men det här är inget jag tänker lägga pengar på i fortsättningen,möjligtvis ifall jag börjar sporta igen och svettas x antal liter per dag.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 16:01   #40
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Ökad spermamängd och något ökad sexlust tycker jag mig notera.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 08:43   #41
Myopic
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 25
Så länge ni inte tar ZMA kapslarna tillsammans med t.ex. 0.5l mjölk eller en kvarg är det chill. Folk får det att låta som att kalciumintag dagen över ger hämmad inverkan på ZMA före sängen...
Kör själv 2 kapslar/kväll före sängen och har mycket djupare sömn samt är med utvilad på morgonen.. Den 3:e kapseln kompenserar jag med multivitamin på morgonen
Myopic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)