Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-01-24, 20:12   #316
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Agremont Visa inlägg
Alltid kul att se uppdateringar i denna tråd.
Kul att du tycker det Agremont; jag ska försöka att uppdatera lite oftare
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 21:35   #317
Thoopias
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
jag ska försöka att uppdatera lite oftare
Det tycker jag, har endast sträckläst 22 sidor

Otroligt bra kämpat!.

Senast redigerad av Thoopias den 2012-01-24 klockan 21:37.
Thoopias är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 21:52   #318
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Thoopias Visa inlägg
Det tycker jag, har endast sträckläst 22 sidor

Otroligt bra kämpat!.
Ha ha , man kan bli lite snurrig efter att ha sträckläst 22 sidor.
Tack så mycket för dina ord Thoopias
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 15:46   #319
KEBABFRANK
Registered User
 
KEBABFRANKs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 584
Har du inga spännande historier på G?
__________________
Journal Facebook Instagram; kebabfrank
Bänkpress 90/100
Knäböj 160/180
Marklyft 185/200
Född; 95 Tävlar i Styrkelyft för Jönköpings SK
KEBABFRANK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 00:58   #320
Nonamewut
Registered User
 
Nonamewuts avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 19
Fasen vad underbar tråd! =D mycket inspirerande för mig som är ung, otroligt ödmjuk verkar du vara oxå.

Gillar sånnahär trådar, påminner om legenden Serge Nubrets egna tråd på bodybuilding.com

säger som många andra,

Hatten av och tack för 22 sidor av skön läsning! =)
Nonamewut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 17:37   #321
StrangeKraem
Registered User
 
StrangeKraems avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 148
Du är ju helt fantastisk! Vart också tvungen att läsa igenom hela tråden och.. wow!
Fruktansvärt imponerande att du efter så många år fortfarande orkar och tycker det är kul, ger verkligen upp hoppet för oss andra! UNDERBART!
StrangeKraem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 06:55   #322
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av KEBABFRANK Visa inlägg
Har du inga spännande historier på G?
Inte just nu, men det kommer väl någon så småningom

Citat:
Ursprungligen postat av Nonamewut Visa inlägg
Fasen vad underbar tråd! =D mycket inspirerande för mig som är ung, otroligt ödmjuk verkar du vara oxå.

Gillar sånnahär trådar, påminner om legenden Serge Nubrets egna tråd på bodybuilding.com

säger som många andra,

Hatten av och tack för 22 sidor av skön läsning! =)
Tack för dina ord Nonamewut , kul att du tyckte om hela läsningen

Citat:
Ursprungligen postat av StrangeKraem Visa inlägg
Du är ju helt fantastisk! Vart också tvungen att läsa igenom hela tråden och.. wow!
Fruktansvärt imponerande att du efter så många år fortfarande orkar och tycker det är kul, ger verkligen upp hoppet för oss andra! UNDERBART!
Tack så mycket , jag har fortfarande svårt att ta någon vilodag i veckan, utan vill träna nästan varje dag he he.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 19:21   #323
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Har läst igenom allt i ett svep nu. Hur går det för dig nu? Tränar du fortfarande? Hur gick det med hjärtat?

Tränar inte nu, utan ligger lite i startgroparna så att säga, och denna tråd gav mig inspiration att sätta igång, ungefär som att glo på Rambofilmerna under "träningsmontaget".
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 22:15   #324
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Kom på nu att jag skådade Backday på mitt gym, måste varit i lördags.

Så nog tränar han allt och det såg bra ut som sist!
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 23:01   #325
Xtronal
Registered User
 
Xtronals avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 051
skulle vara intressant med lite mer historier från det förflutna :-D
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 13:32   #326
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Ja, verkligen en fantastisk tråd som folk redan sagt. Läste hela tråden direkt. Riktigt kul!

Har du sett, förresten, att tråden har blivit läst nästan 60 tusen gånger?

Lycka till i fortsättningen!
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 12:16   #327
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av saigon Visa inlägg
Har läst igenom allt i ett svep nu. Hur går det för dig nu? Tränar du fortfarande? Hur gick det med hjärtat?

Tränar inte nu, utan ligger lite i startgroparna så att säga, och denna tråd gav mig inspiration att sätta igång, ungefär som att glo på Rambofilmerna under "träningsmontaget".
Tja saigon , starkt gjort av dig att läsa alla sidor i ett svep, och jätte kul att inspirera dig att träna igen.Jag tränar för fullt och har tid till det, eftersom numera är jag pensionär he he. Annars går det ganska bra med hjärtat , man anpassar sig alltid , jag berättar sen en historia om just denna anpassning.

Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk Visa inlägg
Kom på nu att jag skådade Backday på mitt gym, måste varit i lördags.

Så nog tränar han allt och det såg bra ut som sist!
Jepp jag tränade på wellness studio i Ronneby några dagar, då jag var på lite semester där nere i förra veckan.Hur är med dig annars Grotesk?

Citat:
Ursprungligen postat av Xtronal Visa inlägg
skulle vara intressant med lite mer historier från det förflutna :-D
Jag kommer inte just nu på någon , men de finns nog någonstans i botten på min skalle.
Än så länge kör vi lite med en ganska ny historia, om hur ens kropp anpassar sig till nästan alla ``fysiska men`` man får(historien kommer i ett nytt svar sen).

Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Ja, verkligen en fantastisk tråd som folk redan sagt. Läste hela tråden direkt. Riktigt kul!

Har du sett, förresten, att tråden har blivit läst nästan 60 tusen gånger?

Lycka till i fortsättningen!
Hej Knatcharn , roligt att du tyckte så mycket om tråden , så att du läste hela på en gång.60 tusen! , det hade jag inte sett.Då ökar vi lite på siffran och statistiken right .Ha det bra
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:31   #328
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
En hjärthistoria

Ja, det här med flimmer som jag har fått , gör att pumpen är inte är så effektiv med att tillgodose kroppen med tillräckligt med syre, när man anstränger sig, som ni alla förstår, och resultatet är att man blir trött fort och flåsar som en ångmaskin.

Vad gör man då själv(bortsett från medicinering) för att få bättre flås? Ja, man ökar konditionsträningen med det dubbla.Förut körde jag cardio 30-60 minuter varje dag , nu kör jag 90-120 minuter varierad intensitet.

Men hur funkar det , att köra så mycket med flimmer , undrar ni.Ja, kroppen anpassar sig på ett finurligt men ganska logiskt sett.När du har flimmer och anstränger dig , du andas som du skulle göra det genom ett sugrör , eller som ni andas när ni tränar på hög höjd........................

Det var en petig (men duktig) läkare på sjukhuset för några månader sen, som tyckte att jag borde ta alla möjliga blodprov eftersom jag hade gått med flimmer så länge.Man tog som sagt massor med blodprov och ett av de visade att jag hade ett värde på 185 av röda blodkroppar, så man skickade mig till blodavdelningen.


Nu är det så att jag alltid har haft ett högt värde på runt 170 av röda blodkroppar, och alltid kört massor av konditionsträning så jag var inte så orolig, förrän läkaren på blodavdelningen sade att jag hade alla symtom, plus ålder, etc, för att ha drabbats av Polycytemia vera, alltså en blodsjukdom som innebär att det produceras för många röda blodkroppar.


Eftersom de definitiva blodproven som man tog nu, och som skulle avgöra om jag hade blodsjukdomen, skulle komma efter minst 2 veckor, skulle jag tappa en halv liter blod per vecka, för att vara säker på att jag inte skulle få stroke, eftersom jag hade också flimmer.


Första veckan gick bra och jag märkte inte så jätte mycket av min blodtappningen.Men efter att ha tappat en halv liter till blod andra veckan, blev jag helt orkeslös, min stora newfounlandshund var tvungen att hjälpa mig uppför de små backarna under promenaderna; och efter ett par dagar hemma ringde jag till sjukhuset och sade att jag inte ville tappa mera blod.


Några dagar efter kom äntligen blodproven, som visade med över 95% säkerhet att jag inte hade blodsjukdomen

Nu har jag byggt upp antalet röda blodkroppar igen(det tog c:a 2 månader)
och mår bra och min kondition är ganska bra, så kroppen anpassar sig på något sätt, nästan alltid

PS: Nästa gång ska jag försöka att ta fram en gammal god historia.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:43   #329
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Jepp jag tränade på wellness studio i Ronneby några dagar, då jag var på lite semester där nere i förra veckan.Hur är med dig annars Grotesk?
Tänkte väl att det var du men du såg så sammanbiten ut så jag vågade inte hälsa!

Det är väl helt okej, kunde varit bättre, men även sämre. Tappat en del "form" och likaså "styrka" då jag var iväg nästan en vecka men jag börjar ta igen det nu sakta.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 14:10   #330
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk Visa inlägg
Tänkte väl att det var du men du såg så sammanbiten ut så jag vågade inte hälsa!

Det är väl helt okej, kunde varit bättre, men även sämre. Tappat en del "form" och likaså "styrka" då jag var iväg nästan en vecka men jag börjar ta igen det nu sakta.
Ash , jag brukar se ut så där när jag tränar, men det är mest en ``träningsmask``he he, det hade säkert gått bra att hälsa och snacka en stund
Du kommer tillbaka till din topform snart ska du se, förresten, så vet vi att man inte kan vara jämt i topform right? Ha det bra.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)