Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-10, 14:03   #16
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
För övrigt är synliga tatueringar ett smidigt sätt att filtrera bort trångsynta och fördomsfulla människor, så man helt slipper interagera med dom
Jag är faktiskt sugen på att skaffa en ansiktstatuering av den här anledningen. Inte på Lee Priest-nivå, men kanske en liten tårdroppe eller något under ena ögat. Sen kanske man kan bygga på med feta tribaler eller något efter att tån blivit doppad. Någon av er som har i fejjan och kan berätta hur det känns?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:14   #17
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag är faktiskt sugen på att skaffa en ansiktstatuering av den här anledningen. Inte på Lee Priest-nivå, men kanske en liten tårdroppe eller något under ena ögat. Sen kanske man kan bygga på med feta tribaler eller något efter att tån blivit doppad. Någon av er som har i fejjan och kan berätta hur det känns?
Jag har två i ansiktet, en under ögat och en vid bakre delen av käklinjen (hade även en fyllegaddning i pannan, men den lasrades bort för åratal sedan). Den under ögat kändes (förvånansvärt nog) i princip inte alls när jag gjorde den. Den andra kändes lite mer, men fortfarande ett av dom mildaste ställen jag kört på. Kan tillägga att jag aldrig bemötts av en enda negativ reaktion på dom, snarare tvärtom (speciellt från det motsatta könet ) och aldrig ångrat för ett ögonblick att jag skaffade dom.

Ska du skaffa en tår kan det dock vara värt att tänka på att det motivet har historia och betydde något en gång i tiden. Exakt vad den faktiskt betydde finns det många olika åsikter och historier kring, vem vet vad som faktiskt stämmer, men det kan ju vara värt att ha i åtanke att vissa av dom kanske inte är dom allra trevligaste;

https://www.urbandictionary.com/defi...rdrop%20tattoo

__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.

Senast redigerad av Duckfeathers den 2020-06-10 klockan 14:16.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:21   #18
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tror uppfattningen om tatueringar skiftat från kriminell/sjöman/prostituerad till crossfit/hipster/manbun/herrar i tights på gymmet
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:22   #19
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror uppfattningen om tatueringar skiftat från kriminell/sjöman/prostituerad till crossfit/hipster/manbun/herrar i tights på gymmet
sluta
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:27   #20
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Folk har släppt den där synen på tatueringar för länge sen, men sen finns det alltid några kvarlevande bakåtsträvare. Jag har inte fått en negativ kommentar dom senaste tio åren.
Nja, även om du kanske får massor av positiva svar på ett forum där massor av folk fokuserar på att att bli skräckinjagande gymbiffar så speglar det inte majoritetssamhället.

Oavsett hur trevlig, skön och glad du än är så kommer folk alltid döma dig utifrån deras första intryck och är man exempelvis läkare eller ingenjör så har man oftast en rejäl uppförsback då man träffar annat folk i sin yrkesövning. Har själv ett sånt jobb där typ 1 av 100 har någon synlig tatuering och vet hur det ses ned på. Säkert att du kan få positiva kommentarer då och då men du kommer inte höra och se vad folk egentligen tänker.

Men beror väl på var man är i livet. Det vore t. ex. dumt att göra det som nyexaminerad läkare, ingenjör eller jurist medan det kanske kan bli många positiva kommentarer ifall man brukar köra bulldozer på dagarna.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:38   #21
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Jag har två i ansiktet, en under ögat och en vid bakre delen av käklinjen (hade även en fyllegaddning i pannan, men den lasrades bort för åratal sedan). Den under ögat kändes (förvånansvärt nog) i princip inte alls när jag gjorde den. Den andra kändes lite mer, men fortfarande ett av dom mildaste ställen jag kört på. Kan tillägga att jag aldrig bemötts av en enda negativ reaktion på dom, snarare tvärtom (speciellt från det motsatta könet ) och aldrig ångrat för ett ögonblick att jag skaffade dom.

Ska du skaffa en tår kan det dock vara värt att tänka på att det motivet har historia och betydde något en gång i tiden. Exakt vad den faktiskt betydde finns det många olika åsikter och historier kring, vem vet vad som faktiskt stämmer, men det kan ju vara värt att ha i åtanke att vissa av dom kanske inte är dom allra trevligaste;

https://www.urbandictionary.com/defi...rdrop%20tattoo

Uh oh, trodde tåren betydde något tuffare. Får fundera på något bättre motiv då, men hade helt klart varit en cool grej att göra.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:38   #22
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror uppfattningen om tatueringar skiftat från kriminell/sjöman/prostituerad till crossfit/hipster/manbun/herrar i tights på gymmet
Delar denna uppfattning
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:39   #23
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
Kan tillägga att jag aldrig bemötts av en enda negativ reaktion på dom,
Aldrig en enda blick? Det köper jag inte.

Att folk inte har sagt någonting till dig personligen kanske är av samma anledning till varför folk inte brukar gå fram till någon i läderjacka där det står "Hell's Angels" och påtalar att den är för jävla ful och att man hatar MC-klubben. Det betyder ju inte nödvändigtvis att folk inte dömer dig.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:42   #24
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Aldrig en enda blick? Det köper jag inte.

Att folk inte har sagt någonting till dig personligen kanske är av samma anledning till varför folk inte brukar gå fram till någon i läderjacka där det står "Hell's Angels" och påtalar att den är för jävla ful och att man hatar MC-klubben. Det betyder ju inte nödvändigtvis att folk inte dömer dig.
Det är ju det som är det sköna. Lite som med Donald Trump. Satan och hans morsa avskyr mannen men i slutändan är han alfan över rummet, USA, och han dejtar en gammal modell, så domarna spelar ingen roll i slutändan.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:48   #25
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Nja, även om du kanske får massor av positiva svar på ett forum där massor av folk fokuserar på att att bli skräckinjagande gymbiffar så speglar det inte majoritetssamhället.

Oavsett hur trevlig, skön och glad du än är så kommer folk alltid döma dig utifrån deras första intryck och är man exempelvis läkare eller ingenjör så har man oftast en rejäl uppförsback då man träffar annat folk i sin yrkesövning. Har själv ett sånt jobb där typ 1 av 100 har någon synlig tatuering och vet hur det ses ned på. Säkert att du kan få positiva kommentarer då och då men du kommer inte höra och se vad folk egentligen tänker.

Men beror väl på var man är i livet. Det vore t. ex. dumt att göra det som nyexaminerad läkare, ingenjör eller jurist medan det kanske kan bli många positiva kommentarer ifall man brukar köra bulldozer på dagarna.
Jag syftade inte på kolozzeum, jag syftade på dom tusentals människor jag mött under livets gång.

Självklart finns det människor som dömer mig i det tysta. Men det är inte unikt för mig eller tatueringar, det gäller oss alla. Det spelar ingen roll vem eller vad du är, du kommer bli dömd i vissa sammanhang och passa in i andra, tatueringar eller inte. Det är helt omöjligt att passa in vart man än är. Lägger man vikt vid andras åsikter får man helt enkelt välja i vilka sammanhang man vill passa in och vart man är okej med att sticka ut, sen får man anpassa sig efter det.

Och absolut spelar första intrycket roll, vi dömer varandra utifrån yttre kvalitéer även om vi ska låtsas vara blinda för det yttre i dagens samhälle. Men då handlar det om mer än bara tatueringar. Har du synliga fyllegaddningar, smutsiga kläder, rakad skalle, helskägg och skinnväst kommer du sannolikt få andra reaktioner än om du är rakad, stilren och bär kostym.

Min poäng var inte att alla älskar mig och att mitt utseende aldrig sticker i ögonen på någon. Det jag ville få fram var att synen på tatueringar har förändrats med åren och man blir inte längre automatiskt stämplad som en analfabetisk pundare av samhället bara för att man har lite bläck på kroppen.
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:50   #26
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
sluta
(tillägg: Med undantag av Rikard)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:51   #27
Duckfeathers
Registered User
 
Duckfeatherss avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Aldrig en enda blick? Det köper jag inte.

Att folk inte har sagt någonting till dig personligen kanske är av samma anledning till varför folk inte brukar gå fram till någon i läderjacka där det står "Hell's Angels" och påtalar att den är för jävla ful och att man hatar MC-klubben. Det betyder ju inte nödvändigtvis att folk inte dömer dig.
Nu kommer vi ju in på det jag skrev om att det är ett bra filter. Jag har inget intresse av att prata med trångsynta och fördomsfulla människor, så om dom låter bli att komma fram och prata med mig säger jag bara good riddance.
__________________
Obsession is a gift. Balance is mediocrity in disguise.
Duckfeathers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:54   #28
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
(tillägg: Med undantag av Rikard)
Legenden då?

Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:56   #29
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
sluta
Vilken färg har du på Crossfit-tightsen?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-10, 14:59   #30
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Vilken färg har du på Crossfit-tightsen?
Grå, samma som alla andra???
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)