Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-12, 17:40   #46
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej, jag förutsätter inte att myndigheterna faktiskt kommer skapa ett dystopiskt samhälle så fort de får chansen. Men jag ser hellre att det finns nåt slags inbyggd tröghet i systemet som gör att det iaf inte är helt lagligt för myndigheter att samköra tusen register och avlyssna och spela in alla telefonsamtal etc. Dvs om man får för sig att införa nåt slags total kontroll och övervakning av allting så ska det inte bara vara att trycka på en knapp. Man ska iaf behöva dra det genom diverse lagändringsförslag och liknande först. Sen finns ju såklart möjligheten att göra allt möjligt sådant ändå, fast i hemlighet (och i princip olagligt). Men det är ju inte mycket man kan göra nåt åt.

Det är alltså inte så att jag tror att det kliar i fingrarna på alla politiker att genomföra detta. Jag vill bara minimera frestelsen och göra det svårare, eftersom jag utgår från att det inte är otänkbart att det någon gång kommer finnas en eller flera i maktposition som har tveksam moral.
De vill införa 6 års fängelse för upphovsrättsbrott.
Människosmuggling är 2-10 år. Våldtäkt ger ibland någon månad.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 17:58   #47
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Så du tror att det inte finns en chans att någon politiker någonsin kommer vara villig att införa "moraliskt tveksamma" åtgärder?

Om tror nåt annat så har du uppenbarligen inte förstått vad jag menade i mitt inlägg.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 18:03   #48
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Om ni funderar på vem som är i maktposition, vad för människor. Det är just de där sjw-tokarna och människor som viker sig för dem. Vill du att ett inklusivt representativt dreamteam av jihadister, feminister, blm-aktister, afa, batikhäxor, klimatalarmister, militanta veganer, miljöpartister, kommunister, transrättsaktivister och genusprofessorer med Trance2 som mest neitrala röst skall kunna granska dina e-mail, lyssna på dina telefonsamtal och ha makten att bestämma över vem som skall fängslas eller ej, vad som får yttras och av vem?
Nej, det låter minst lika värdelöst som ifall det vore Hitler, Stalin och Idi Amin som satt vid spakarna. Men jag vill inte heller ha ett samhälle där det sitter en massa välbalanserade meritokrater och/eller folkvalda som utgör ett sant tvärsnitt av folkets åsikter, som har den typen av möjligheter och makt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 18:09   #49
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
De vill införa 6 års fängelse för upphovsrättsbrott.
Människosmuggling är 2-10 år. Våldtäkt ger ibland någon månad.
Ja, alla vet ju att kvinnor innerst inne gillar att bli våldtagna. Så det är ju förståeligt att man har såpass låga straff.

Upphovsrättsbrott har ju extremt allvarliga konsekvenser för brottsofferet. Det kanske inte ens är så att man förlorar pengar på att folk piratkopierar filmer och musik, eftersom de som tittar hemma kanske aldrig skulle gått på bio ändå. Men det är ju inte omöjligt att jättarna förlorar några kronor, så det är klart man ska drämma till med storsläggan.

Man får hoppas att de också kommer utnyttja den nya avlyssningslagen till att avlyssna telefoner och mobiler på alla som är misstänkta för fildelning, samt alla som känner såna som är misstänkta för fildelning. Jag antar att det blir hela sveriges befolkning som får ett litet virus på mobilen då som gör att polisen kan lyssna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 18:11   #50
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Så du tror att det inte finns en chans att någon politiker någonsin kommer vara villig att införa "moraliskt tveksamma" åtgärder?

Om tror nåt annat så har du uppenbarligen inte förstått vad jag menade i mitt inlägg.
Jag tror du missförstod min bild. Skulle jag förklara i text skulle det vara "Har du levt under en sten?".

Du behöver inte vänta till en eventuell dystopisk framtid för att hitta dom där moraliskt tveksamma ledarna, vi har dom nu och haft dom ett bra tag.

För att nämna ett exempel: Vad sägs om att släppa in hundratusentals unga män i krigsför ålder till vårt land där många avskyr kristna och västerlänningar. Dessutom ska vi betala för deras uppehälle. Kritiserar du blir du straffad. Jag skulle kalla det "moraliskt tveksamt" at the least.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 18:30   #51
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Jag tror du missförstod min bild. Skulle jag förklara i text skulle det vara "Har du levt under en sten?".

Du behöver inte vänta till en eventuell dystopisk framtid för att hitta dom där moraliskt tveksamma ledarna, vi har dom nu och haft dom ett bra tag.

För att nämna ett exempel: Vad sägs om att släppa in hundratusentals unga män i krigsför ålder till vårt land där många avskyr kristna och västerlänningar. Dessutom ska vi betala för deras uppehälle. Kritiserar du blir du straffad. Jag skulle kalla det "moraliskt tveksamt" at the least.
Varför tror du jag håller det för möjligt att vi kan få ledare med tveksam moral?

Om jag skulle vara av åsikten att alla ledare vi haft hittills har varit perfekta så skulle jag väl inte tro detta.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)