Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Har du vaccinerat dig mot SARS-CoV-2? (Covid19, Corona)
Ja, båda doserna 104 36.62%
Ja, dos 1, kommer ta dos 2 60 21.13%
Ja, dos 1, kommer ej ta dos 2 2 0.70%
Nej, men kommer vaccinera mig när det blir min tur 31 10.92%
Nej, kommer inte vaccinera mig 79 27.82%
Albatruuse! 8 2.82%
Antal röster: 284. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-23, 13:24   #46
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
SwebbTV vårt nya public service?

Jag tar första dosen nästa fredag.
Swebb Tv har iaf en mer balanserad rapportering än MSM i de flesta ämnena.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 13:33   #47
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Swebb Tv har iaf en mer balanserad rapportering än MSM i de flesta ämnena.

Tycker jag inte. Har slötittat på intervjun om vaccination och biverkningar. Programledaren ställer enbart ledande frågor och ställer inga kritiska frågor överhuvudtaget.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 16:27   #48
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Mycket spekulationer och lösa indicier ändå?

Samma doktor anser dessutom att : "Behandling av C- och D- vitaminer och zink tillsammans med solljus mot Corona rekommenderas av Blomberg"

Nej, kom igen.
Klart det är spekulationer eftersom vaccinen är nya liksom forskningen på biverkningarna. Det är inte direkt foliehattsteorier att fundera på eventuella långtidseffekter.

Citat:
However, recent observations suggest that the SARS-CoV-2 spike protein can by itself trigger cell signaling that can lead to various biological processes. It is reasonable to assume that such events, in some cases, result in the pathogenesis of certain diseases.
Our laboratory only tested the effects of the SARS-CoV-2 spike protein in lung vascular cells and those implicated in the development of PAH. However, this protein may also affect the cells of systemic and coronary vasculatures, eliciting other cardiovascular diseases such as coronary artery disease, systemic hypertension, and stroke. In addition to cardiovascular cells, other cells that express ACE2 have the potential to be affected by the SARS-CoV-2 spike protein, which may cause adverse pathological events. Thus, it is important to consider the possibility that the SARS-CoV-2 spike protein produced by the new COVID-19 vaccines triggers cell signaling events that promote PAH, other cardiovascular complications, and/or complications in other tissues/organs in certain individuals (Figure 3). We will need to monitor carefully the long-term consequences of COVID-19 vaccines that introduce the spike protein into the human body.
https://www.mdpi.com/2076-393X/9/1/36/htm
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 17:17   #49
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Klart det är spekulationer eftersom vaccinen är nya liksom forskningen på biverkningarna. Det är inte direkt foliehattsteorier att fundera på eventuella långtidseffekter.



https://www.mdpi.com/2076-393X/9/1/36/htm
Vi hittar inget men det utesluter inte att alla funktioner i kroppen - ja utom de vi undersökte då - påverkas negativt.
De verkar ha bestämt sig för att det är dåligt tills sista cellen i den mänskliga kroppen är undersökt i 100 år.

Rätt tolkat?
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 17:19   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Då mycket som betecknats som foliehattande senaste 20 åren visat sig vara sant, ibland bara med månader från foliehatt till fakta så tycker jag att man bör vara försiktigt med att säga foliehatt, alternativt sätta en positiv värdering i ordet.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 17:42   #51
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Klart det är spekulationer eftersom vaccinen är nya liksom forskningen på biverkningarna. Det är inte direkt foliehattsteorier att fundera på eventuella långtidseffekter.



https://www.mdpi.com/2076-393X/9/1/36/htm

Mdpi databasen är inte tillförlitlig.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 17:47   #52
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Skall få första dosen om två veckor.

Hade covid för ca en månad sedan och blev riktigt dålig. Det önskar jag ingen att få.
Men varför tar du vaccinet om du redan haft covid? :-) Själv så har jag inte tänkt att ta vaccinet men HELT uteslutet är det väl inte, får se.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:02   #53
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Men varför tar du vaccinet om du redan haft covid? :-) Själv så har jag inte tänkt att ta vaccinet men HELT uteslutet är det väl inte, får se.
För att det är rekommendationen.
"Vi rekommenderar vaccination med två doser för alla som har haft covid-19. De som har haft covid-19 har utvecklat ett skydd mot sjukdomen, men vi vet idag inte hur länge det skyddet finns kvar. Det skydd man får efter covid-19 kan också variera mellan individer. Därför behöver du vaccinera dig."
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-mot-covid-19/
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:02   #54
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Får frågan dagligen vilket vaccin de kommer få och ser förvirringen när jag svarar Comirnaty.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:07   #55
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
"Tested" med ett helt värdelöst test i sammanhanget dessutom.



https://www.bmj.com/content/373/bmj.n861/rr
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Men det är ett fint test med vinstmarginal på över 90%.


Många företag som dragit igång nya labb med enda syfte att mjölka pengar på dessa test.
Siffrorna visar ju att det är ett fantastiskt test för att sålla ut dem som inte har sjukdom? Vilket också är ändamålet..?
Test -

0, 973

När ortopederna river i knäna och säger att det är menisken så är det ungefär 55-45 både för sensitivitet och specificitet. Om de är erfarna.
Var tror ni psykiatrikerna hamnar? Bättre eller sämre än tärningskastet? för många saker gissar jag på sämre än slumpen.

Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Fast om målet är att stoppa smittade ifrån att resa är det ju toppen, då ingen som är smittad testar negativt. Sen att man får några false positive är ju ett mindre problem för populationen i stort. Däremot blir det ju så klart jobbigt för den som vill ut och resa och som råkar testa positivt trots att man är frisk.
+1.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jag har märkt att det finns otroligt många experter på vaccinet på nätet. "Det funkar si och så och ger inte det här men det här".
Typ medelålders/övre medelålders gubbar och tanter utan utbildning i ämnet.
Framför allt är jag förvånad över vilka extrema nisch-kunskaper de kan om de individuella vaccinens särskiljande egenskaper ("om får biverkningar av Astra hade du blivit svårt sjuk av corona/eller så har du haft corona/eller så är du ung, men om du får det av Pfizer betyder det att du får ett bra immunsvar, och av Moderna att du hade sätt en svart katt"

Senast redigerad av Plasttiger den 2021-06-23 klockan 18:10.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:12   #56
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
är imponerad ändå av konspirationsteoretikernas förmåga att uppfinna bevis och vrida på på saker för att det ska passa en förutfattad mening
Det skrämmande är hur "pålästa" personer tar på sig att sprida desinformation. Vi har någon här på forumet till och med som jag ärligt talat misstänker sprider rysk desinformations-propaganda! En person som med sin utbildning (inte så relevant...) borde veta bättre! Men hoppar in i trådar och försöker skrämma oss från de effektiva vaccinena!
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:14   #57
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det är skrämmande hur ignorant du är Plastis, du har ju sanningen om SSRI, om du söker skall du finna den om detta vaccin också hehe
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 18:32   #58
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Det är skrämmande hur ignorant du är Plastis, du har ju sanningen om SSRI, om du söker skall du finna den om detta vaccin också hehe
Vaccinen har visat väldigt god effekt mot sjukdomen de ska förebygga. Det är teknologiska underverk.

SSRI? Förebygger det ens suicid? Eller är det så att allt talar för att det orsakar suicid? Även mord verkar det som.
Råttor simmar lite längre visserligen.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 19:19   #59
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
För att det är rekommendationen.
"Vi rekommenderar vaccination med två doser för alla som har haft covid-19. De som har haft covid-19 har utvecklat ett skydd mot sjukdomen, men vi vet idag inte hur länge det skyddet finns kvar. Det skydd man får efter covid-19 kan också variera mellan individer. Därför behöver du vaccinera dig."
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-mot-covid-19/
Lite konstigt resonemang från fhm. All vetenskap pekar så vitt jag vet på att det ger bättre skydd att ha varit sjuk än att vaccinera sig. Enda vettiga orsaken borde vara att man inte litar på PCR-testet (vilket man inte borde med tanke på det höga antalet falska positiva).
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-23, 20:37   #60
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
För att det är rekommendationen.
"Vi rekommenderar vaccination med två doser för alla som har haft covid-19. De som har haft covid-19 har utvecklat ett skydd mot sjukdomen, men vi vet idag inte hur länge det skyddet finns kvar. Det skydd man får efter covid-19 kan också variera mellan individer. Därför behöver du vaccinera dig."
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-mot-covid-19/
Jag tycker det känns lite konstigt, varför inte ta en tredje dos efter en månad till då? :-/ Man borde väl om något ha ett Bättre skydd efter att ha varit sjuk på riktigt jämfört med att vara vaccinerad tänker jag.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)