Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-10, 14:32   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Var är alla knegare? Bara massa tjänstemannasvin här inne ju.

Blåställ förena eder.

Ingen mer som drar på sig overall varje morgon? Alla vet att att det är vi som får hjulen att snurra.
Sårad för att jag uppenbarligen inte räknas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:38   #62
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av diomedea exulans Visa inlägg
sårad för att jag uppenbarligen inte räknas.
x2
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:39   #63
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Ska börja nytt jobb på måndag inom anläggning. Får väl posta en sammanfattning nästa helg
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:42   #64
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Sårad för att jag uppenbarligen inte räknas.
x3 tar ju faktiskt tom på mig en blå overall..
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:44   #65
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Hederliga dagsverken är katabola.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:49   #66
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Hederliga dagsverken är katabola.
Gå med klingsåg var helt stört positivt för mig, halvtungt konstant arbete med hög puls med tillhörande extra 2000 kcal mat om dagen utan att det påverkar vikten. Kan kanske även ha berott på att jag var lätt allergisk och blev typ inflammerad/svullen överallt och sög i mig mängder med sån blå astmamedicin varje dag (som väl ska öka mps?). Whatever the reason så var jag som grövst i hela livet trots att jag fortsatt träna efter det, och det försvann ju inte samma dag som jag slutade utan hängde i i några månader.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 15:08   #67
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Var är alla knegare? Bara massa tjänstemannasvin här inne ju.

Blåställ förena eder.

Ingen mer som drar på sig overall varje morgon? Alla vet att att det är vi som får hjulen att snurra.
De knegare jag känner hänger inte vid forum, rör knappt en dator om det inte är för att fixa med autogirot på banken eller så.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 15:31   #68
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Gå med klingsåg var helt stört positivt för mig, halvtungt konstant arbete med hög puls med tillhörande extra 2000 kcal mat om dagen utan att det påverkar vikten. Kan kanske även ha berott på att jag var lätt allergisk och blev typ inflammerad/svullen överallt och sög i mig mängder med sån blå astmamedicin varje dag (som väl ska öka mps?). Whatever the reason så var jag som grövst i hela livet trots att jag fortsatt träna efter det, och det försvann ju inte samma dag som jag slutade utan hängde i i några månader.
Tycker också jag brukar få något bättre träningsresultat när jag jobbar fysiskt. Bra prehab, om inte annat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 15:33   #69
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
USK på ett stödboende för personer med funktionsnedsättning (LSS). Det är ett riktigt givande och roligt jobb, det enda negativa är att det inte är den bästa lönen, men så är det med de flesta vårdyrkena och när man trivs så bra som jag gör så kompenserar det, jag jobbar 80% och tar normalt ut 18 000 med OB.
Arbetstiderna är väldigt varierande och är belagda på eftermiddag, kväll, nätter (sovande jour) och varannan helg. På veckorna så är det antingen 14:00-21:30 eller 15:30-09:00 pass och varannan helg så kör jag 15:30-14:00 (fre-lör) och sedan 14:00-09:00 (sön-mån), jag gör totalt 11 pass i månaden (5 med nätter), vilket är väldigt skönt, då jag inte är gjord för att enbart jobba dagtid, speciellt inte 5 dagar i veckan.

Arbetsuppgifterna varierar mycket beroende på brukare, men varje pass så arbetar man endast med en och samma brukare och jag skulle vilja säga att man både är en kock, städare och psykolog, då man lagar deras mat, städar deras boende och finns där för dem som ett psykologiskt stöd, men vi engagerar dem även och får ut den i diverse aktiviteter, som exempelvis bowling, bad, bio osv. Hos vissa så ingår även hjälp med hygienen.
Det sköna med yrket, men även negativa vissa dagar, är att runt 60% av min arbetstid går åt till att bara finnas där utanför deras boende då de vill ha sitt privata, det blir med andra ord väldigt mycket dödtid. Denna går åt till att tjöta skit med kollegorna, läsa böcker och fippla med mobilen.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 16:07   #70
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Är numer byggsäljare på en Bolistbutik. Så jag har sen några år tillbaka gått från att arbeta på bygge som snickare till att sitta inne på kontor. Drygt 21 år på ackord sliter hårt på kroppen och jag var trött på att gå i skiten.

Vi jobbar 7-16 eller 9-18 och var tredje helg (både lördag och söndag). Arbetet består till största del av att göra offerter, lägga orders, beställa material, mängdberäkna utifrån både bra och ibland riktigt dåliga underlag, prata mycket i telefon och ta hand om dom kunder som kikar in i butiken.
Primärt arbetar vi mest mot byggare, men har även en hel del privatkunder. Vår enda konkurrent i byn är Beijer och dom är inte så glada för att ta emot privatkunder.

Lönen är ok, sämre än när jag var snickare, men oas tar det mig fem minuter att cykla till jobbet så jag har ungefär två timmar mer fritid om dagen.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:09   #71
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Var är alla knegare? Bara massa tjänstemannasvin här inne ju.

Blåställ förena eder.

Ingen mer som drar på sig overall varje morgon? Alla vet att att det är vi som får hjulen att snurra.
Jag lajvar knegare. När ingen ser drar jag på mig grovbyxorna, smyger ut från kontoret och ställer mig och TIG-svetsar i verkstaden som en helt vanlig arbetare...
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:44   #72
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Gå med klingsåg var helt stört positivt för mig, halvtungt konstant arbete med hög puls med tillhörande extra 2000 kcal mat om dagen utan att det påverkar vikten. Kan kanske även ha berott på att jag var lätt allergisk och blev typ inflammerad/svullen överallt och sög i mig mängder med sån blå astmamedicin varje dag (som väl ska öka mps?). Whatever the reason så var jag som grövst i hela livet trots att jag fortsatt träna efter det, och det försvann ju inte samma dag som jag slutade utan hängde i i några månader.
Slipa ytor för hand kan ge armar. Jag vet en dalmas som var omöjlig att slå i armbrytning pga detta, troligtvis. Takslipning var det.

Jag var sophämtare en period i UK innan man började med sortering och därmed tunnor. Det ser likadant ut fortfarande i många länder. Allt ligger på marken. Jobba så hela dagen och det är som varjedags 8-timmars crossfit. Mycket farmerswalk och hivande. Man bygger upp en viss muskelmassa, sedan stannar det ungefär där och trots att alla de flesta röker och dricker orkar de hur mycket som helst.

Vissa anställs från boxning och MMA och de är värdelösa till en början, tankar direkt medans alla gamla 80-tals punkare, ska, rastas och skinheads, jobbar som maskiner, så såg det ut. Man byter jobb sällan så de äldre har kört på i 20 år, samma sak. Vissa hade knogjärn i hytten eftersom det ofta blev bråk. En sophämtare, morfar, redan vid 40, som de flesta, blev ihjälslagen med ett järnrör av någon jävel i ett område på min runda, stod i tidningarna förstås.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:46   #73
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Jag lajvar knegare. När ingen ser drar jag på mig grovbyxorna, smyger ut från kontoret och ställer mig och TIG-svetsar i verkstaden som en helt vanlig arbetare...
Det värmer mitt hjärta att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Sårad för att jag uppenbarligen inte räknas.
Jo jo absolut jag bara menade att tråden började spåra ur mera i riktning mot "Såhär välbetalt arbete har jag" / kukmätartävling

Det började ju så bra med alla vettiga yrken.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 18:02   #74
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Tycker inte fabriksarbetare, elektriker och så är riktiga knegaryrken. Det är överklass. Sitter och trycker på lite knappar, monterar eldosor och plockar hem höjdarlöner utan en massa studielån, sen kan de gnälla lite om karpaltunnelsyndrom.

Ställningsbyggare däremot, det är häftigt knegarjobb på riktigt.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 18:06   #75
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Tycker inte fabriksarbetare, elektriker och så är riktiga knegaryrken. Det är överklass. Sitter och trycker på lite knappar, monterar eldosor och plockar hem höjdarlöner utan en massa studielån, sen kan de gnälla lite om karpaltunnelsyndrom.

Ställningsbyggare däremot, det är häftigt knegarjobb på riktigt.
Ställningsbyggare, det var stort i Sthlm i slutet av -80 talet. Ofta jobbade man sent på kvällen så att det stod klart tills byggjobbarna kom på morgonen.
-80 talet förresten, alla fick jobb och mycket svartbyggen, dålig koll vad det verkade som. Undrar om det har ändrats till det bättre i dag?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)