Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-13, 21:52   #121
DJJOHANSSON
Registered User
 
DJJOHANSSONs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: KSD
Inlägg: 900
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Fast hon kommer att bli stark ganska fort så det är inget jätteproblem, köp några gummiband som du spänner på lämpliga ställen i början. Tex mellan stången för viktskivorna och fyrkantsröret längst upp.


Hon har gymmat i tre år men vi har flyttat och har 3 mil till närmsta gym så hon är redan relativt 'stark' men tack för tipset med gummibandet, ska prova det!
__________________
http://open.spotify.com/user/weallli...ri5z5MkBUNKsfm 700 Subscribers+
DJJOHANSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 23:50   #122
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av Clajj Visa inlägg
Hej!

Jag lider av social fobi, vilket gör styrketräning på rusningstider väldigt problematiskt. Jag gör det helt enkelt inte. Vilket funkar nu, för jag är student och har lyxen att kunna träna på tider det är lite folk. Men om ett år kommer jag ha heltidsjobb, och tanken på att inte kunna träna under vardagarna gör mig ledsen. Lördag och söndag kmr givetvis bli gymdagar. Men två dagar i veckan r ingenting.

Drömmen är därför hemmagym. Men vägen dit är lång. Jag bor i en etta nu och kmr inte bo större på några år. Då blir det förmodligen bara en större lägenhet, inte hus. Det ligger ännu längre fram i tiden.

Men jag älskar styrketräning. Marklyft, böj, roddar, benpress och allt vad det är.

Min fråga till er som har hemmagym är således, om ni kan ge mig råd på vad för utrustning jag kan köpa som passar i liten lägenhet.

Just nu har jag har hantelset på 20kg totalt, två stepbrädor, ett maghjul och en pilatesboll. Det räcker ju inte långa vägar för att kunna ersätta gymmet. Vad behöver jag för att kunna ge ryggen, bröstet o benen mer av både styrka och hypertrofi?
Låter som mig.
Har styrketränat i snart tre år och blivit 438 styrketräningspass. Lätt 400 av dessa har varit utanför tiderna 17:00-21:00.

Skit i köpa massa redskap att ha hemma i lägenheten. Tycker du ska försöka få träningen gjord på gymmet utanför rusningstiderna. Det är mest motionärer (gamlingar) fram till 16-17:00 sedan kommer allt jobbigt folk (kolomedlemmar). När du har dagsjobb kan du alltid träna innan jobbet. Träna med musik (hörlurar) på gymmet, hjälper extremt mycket. Ibland börjar folk prata med mig men då låtsas jag att jag inte hör, så slipper jag dem. Bygg hemmagym när du köpt hus, det ska jag (fast kommer nog aldrig bo i hus)!

Edit. Svarade inte på din fråga haha men jag undrar samma sak! Skulle vilja ha ett böjrack, stång och massa vikter (som Daniel Richter). Skiter i bänk för bänkpress; hade köttat militärpress istället. Böj, militärpress, marklyft och pendlay-row.

Senast redigerad av 1x0 den 2016-12-13 klockan 23:53.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 11:20   #123
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av Clajj Visa inlägg
Hej!

Jag lider av social fobi, vilket gör styrketräning på rusningstider väldigt problematiskt. Jag gör det helt enkelt inte. Vilket funkar nu, för jag är student och har lyxen att kunna träna på tider det är lite folk. Men om ett år kommer jag ha heltidsjobb, och tanken på att inte kunna träna under vardagarna gör mig ledsen. Lördag och söndag kmr givetvis bli gymdagar. Men två dagar i veckan r ingenting.

Drömmen är därför hemmagym. Men vägen dit är lång. Jag bor i en etta nu och kmr inte bo större på några år. Då blir det förmodligen bara en större lägenhet, inte hus. Det ligger ännu längre fram i tiden.

Men jag älskar styrketräning. Marklyft, böj, roddar, benpress och allt vad det är.

Min fråga till er som har hemmagym är således, om ni kan ge mig råd på vad för utrustning jag kan köpa som passar i liten lägenhet.

Just nu har jag har hantelset på 20kg totalt, två stepbrädor, ett maghjul och en pilatesboll. Det räcker ju inte långa vägar för att kunna ersätta gymmet. Vad behöver jag för att kunna ge ryggen, bröstet o benen mer av både styrka och hypertrofi?
Du kan ju alltid träna innan jobbet?
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 11:44   #124
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Finns nån typ av "gym i garderob". Nått man fäller ur från väggen.
Det tror jag inte, har aldrig sett något sånt. Men det var en rolig ide', utveckla den och tjäna storkovan.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 14:55   #125
DJJOHANSSON
Registered User
 
DJJOHANSSONs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: KSD
Inlägg: 900
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det tror jag inte, har aldrig sett något sånt. Men det var en rolig ide', utveckla den och tjäna storkovan.
Populärt på 80talet, riktigt skräp.



Finns något som heter 'foldable squat rack'
__________________
http://open.spotify.com/user/weallli...ri5z5MkBUNKsfm 700 Subscribers+
DJJOHANSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 16:52   #126
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det tror jag inte, har aldrig sett något sånt. Men det var en rolig ide', utveckla den och tjäna storkovan.
Finns redan att köpa ju
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 18:30   #127
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
http://personalitygym.nu/

Här är ett exempel på utrustning

Senast redigerad av Starke75an den 2016-12-14 klockan 18:31.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 18:40   #128
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Clajj Visa inlägg
Hej!

Jag lider av social fobi, vilket gör styrketräning på rusningstider väldigt problematiskt. Jag gör det helt enkelt inte. Vilket funkar nu, för jag är student och har lyxen att kunna träna på tider det är lite folk. Men om ett år kommer jag ha heltidsjobb, och tanken på att inte kunna träna under vardagarna gör mig ledsen. Lördag och söndag kmr givetvis bli gymdagar. Men två dagar i veckan r ingenting.

Drömmen är därför hemmagym. Men vägen dit är lång. Jag bor i en etta nu och kmr inte bo större på några år. Då blir det förmodligen bara en större lägenhet, inte hus. Det ligger ännu längre fram i tiden.

Men jag älskar styrketräning. Marklyft, böj, roddar, benpress och allt vad det är.

Min fråga till er som har hemmagym är således, om ni kan ge mig råd på vad för utrustning jag kan köpa som passar i liten lägenhet.

Just nu har jag har hantelset på 20kg totalt, två stepbrädor, ett maghjul och en pilatesboll. Det räcker ju inte långa vägar för att kunna ersätta gymmet. Vad behöver jag för att kunna ge ryggen, bröstet o benen mer av både styrka och hypertrofi?
Det enklaste är att köra två längre pass på helgen och komplettera med några pass hemma med de grejerna du redan har tillgång till och/eller kroppsvikt. Vill du ha mer vikt så fyll en väska/ryggsäck med vattenflaskor eller köp några dunkar. En ryggsäck fylld med böcker funkar också men böckerna brukar inte må så bra av det i längden.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 18:56   #129
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Investera i en chin-stång som går att fästa i en dörr, och kanske ett skivstångsset från Rusta eller liknande. Jag köpte mitt därifrån för drygt 1000:-, och till det kompletterade jag med ett extra viktpaket. Tror jag är uppe i 80 kg totalt för mindre än 1600:-

En chinstång kan jag inte tänka mig kosta mer än 400, så där har du ju i princip "allt" du behöver för att kunna smälla igenom hela kroppen. Du får nog köra mycket högreps med fokus på kontakt för att få ut något av så låg vikt. Bara ett tips!
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 22:05   #130
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Finns även infällbara burar. Komplettera med stång och vikter.

http://www.rogueeurope.eu/rogue-rml-...-mount-rack-eu
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-10, 16:44   #131
Rolfarsson
Registered User
 
Rolfarssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 753
Lite OT, men då detta är den stora hemmagymstråden så tänkte jag slinka in med en varning för er som tänkte införskaffa er en dragmaskin för erat hemmagym, köp INTE Abilica Flextower, det var ordagrant 2300 rakt i sjön.

Visst, man kan inte förvänta sig så mycket för en dragmaskin inom denna prisklassen, men inte ens belastningen är jämn och den för en jäkla massa oväsen då samtliga hjul som vajern går igenom ligger och trycker emot det yttre höljet som man fäster dom i, vikterna slår även i rören som går igenom dom med jämna mellanrum, vilket också påverkar belastningen.

Senast redigerad av Rolfarsson den 2017-02-10 klockan 16:49.
Rolfarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 09:58   #132
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Hittade detta podcastavsnittet och kom att tänka på tråden. Intressant för någon som föredrar ljud framför text (jag). Nedladdningslänk längst ner, högerklicka "spara länk som".

New York Muscle Radio Episode 136: How to Build the Ultimate Home Gym

Podcast Topic

-What are the benefits of having a home gym

-How much space do you need for a home gym

-Where is the best optimal place to set one up

-What are some basic equipment you need for a home gym

-What is necessity vs luxury

-Where to order from

-Cardio equipment?

Senast redigerad av 1x0 den 2017-05-13 klockan 10:06.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 11:37   #133
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Här är mitt "hobbyrum".
Väldigt nöjd och känner att jag har vad jag behöver.
Ska komplettera med tyngre hantlar vad det lider.





__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-14, 18:34   #134
Fonziie
Registered User
 
Fonziies avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 202
http://imgur.com/a/W1Mzx

Säkert postat tidigare i denna tråden men har skett en del uppdateringar hemma, bla benpressen som syns på ena bilden. Ska bara målas och bubbas in.

Alla prylar syns inte på bilderna så jag kan skriva upp det jag kommer på som finns.

Axlar:
Axelpress maskin
Smith-maskin
Reverse pec-deck
Cablecross

Armar:
Scott-bänk (finns även en maskin som vi plockat ihop)
Cablecross med alla olika handtag som finns iprincip
Massa olika skivstänger + fria vikter
Dipsmaskin
Dipsställning

Bröst:
Decline maskinpress
Bänkpress
Smith
Axelpressen går att ändra om till en slags bröstpress också
Cablecross
Pec-Deck

Rygg:
Latsdrag
Kabelrodd
Latsmaskin
Roddmaskin
Ryggresningsställning

Ben:
2st Bensparkar
Liggande Lårcurl
Sittande Lårcurl
Vertikalpress
2st Benpressar
Knäböjmaskin
Smithen
Sittande Vadpress
Stående Vadpress
Sissy squat ställning

Hantlar från 3-50kg.

Och en massa jävla fria vikter.
__________________
Fonsin @ Instagram..

#selfies, träning och lite allt möjligt.
Fonziie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-21, 19:01   #135
Irdial
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 71




Egenhändigt gjord ställning och bänk. Recoil-stång. Lite trångt med fungerar.
Irdial är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)