Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2021-12-01, 15:23   #27
Okarin
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2021
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Den är fin! Har utfört DTD och det rinner av fruktansvärt bra! En kort period på 2-3 veckor brukar kännas mest värt.
Vad är det för konditionsträning du utför 1-2 timmar om dagen? Hög- eller lågintensiv, blandat? Står nämligen i DTD-guiden att det inte är en bra idé med högintensiv konditionsträning.

Är säker på du kommer få problem med hungern, hetsätningar, problem med begränsade livsmedel (inte klara av att "äta tråkigt") - när du kommer ner på en obekväm kroppsfettprocent och efter långvarig enformig diet. Men det är en intressant erfarenhet och säkert värt det! Intressant och bra att veta var/när ens kropp börjar skrika efter mat. Veta var en fettinlagrar mycket, lite. Var sista kilona fett försvinner.
Det blir inte riktig DTD egentligen. Kommer äta relativt obegränsat med grönsaksmix, broccoli, spenat. Kanske blir 100g kolhydrater per dag, vid 1,5 kg kvarg om dagen har man 60 gram kolhydrater bara där.

Det är cykling på trainer. Ungefär 70% av maxpuls. Kollar på serier samtidigt (King Grub-inspirerat, men han kör nog brutalt mycket högre intensitet).

Jag har svårt att se att jag ska börja "hetsäta" eller få problematiskt förhållande till mat efter det här. Har varit obekvämt deffad innan och fick inte problem med det, men däremot stor trötthet (som en konsekvens av energibristen) och frånvarande libido.

Den stora insikten här hoppas jag blir om jag kan gå ner i vikt utan att räkna kalorier. Att överäta på de livsmedel jag nämnt är svårt för mig. Kommer krävas att jag äter tills jag är obekvämt mätt. Lägg till träningsutgifter på ca 1200 kcal om dagen så borde ekvationen gå ihop. Men jag kanske lyckas peta i mig 4kg kvarg och 3 kg broccoli någon dag

Hur la du upp din DTD? Livsmedel? Kaloriräkning? Hur länge?

Senast redigerad av Okarin den 2021-12-01 klockan 15:26.
Okarin är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)