Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-06, 19:19   #12406
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av 421 Visa inlägg
Hoppas det blir bättre syster
Tack. Det borde lösa sig, ibland är det bara...
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-06, 21:19   #12407
Hanken
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Hässelby
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Ingen aning, upptäckte att det inte kom någon värme från elementen och har pratat med med några grannar och dom har likadant. Antingen har har stängt av det eller så är något trasigt.
De flesta moderna värmesystem är inställda med värmekurvor pch utetemp givare och så kan pumpstopp förekomma. Termostaten i elementen kan också vara inställda på 20 grader till exempel och då går det inte ut någon värme.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Hanken är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-06, 21:35   #12408
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Det här med att säga att alla är så jävla PK är inte min grej, jag tycker inte det. Men det här måste vara PK och förbannad blir jag. En gymnasieklasskamrats statusuppdatering:

"Sånt som händer en när man är kvinna; taxichauffören som tar sig friheten att förklara att jag borde skaffa man och barn snarast. Tycker inte det låter rimligt att inte vilja ha barn. Refererar till sin kvinnliga bekant som doktorerar i fysik, bekymrad över att hon ej har man och barn. Frågar om jag har pojkvän. Fack you very much, taxichafförn. Och patriarkatet."

Det är ju inte det svenska patriarkatet i allmänhet som står för den attityden till kvinnor, utan det är ett importerat problem. Men, min vän verkar vara för PK för att se att det är så.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-06, 21:45   #12409
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Det här med att säga att alla är så jävla PK är inte min grej, jag tycker inte det. Men det här måste vara PK och förbannad blir jag. En gymnasieklasskamrats statusuppdatering:

"Sånt som händer en när man är kvinna; taxichauffören som tar sig friheten att förklara att jag borde skaffa man och barn snarast. Tycker inte det låter rimligt att inte vilja ha barn. Refererar till sin kvinnliga bekant som doktorerar i fysik, bekymrad över att hon ej har man och barn. Frågar om jag har pojkvän. Fack you very much, taxichafförn. Och patriarkatet."

Det är ju inte det svenska patriarkatet i allmänhet som står för den attityden till kvinnor, utan det är ett importerat problem. Men, min vän verkar vara för PK för att se att det är så.
Jag har då inte hört många män klaga över att kvinnor inte skaffar barn etc. Men visst skulle det vara löjligt även för mig att höra från någon med gamla familjevärderingar att "du bör minsann ha barn etc". Så förstår väl att hon tycker det är löjligt.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-06, 21:55   #12410
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Jag har då inte hört många män klaga över att kvinnor inte skaffar barn etc.
Nej precis, ändå tycker hon att det taxichaufförn har något med patriarkatet att göra. Snarare importerade mellanösternvärderingar.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-06, 22:26   #12411
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Vad har hänt med feminist-frågan egentligen på senaste tiden? Jag är totalt ointresserad av politik, och normalt sett har jag också turen att slippa se något om det i min facebook-feed och liknande (vare sig det berör kärnkraft, invandringspolitik eller genusfrågor). Nu däremot känns det som om hälften av uppdateringarna berör jämställdhet, och varenda kotte är en nyfrälst feminist. Jag stör mig inte på folk som står för jämställdhet och feminister i sig, men jag stör mig på folk som är allt annat än politiskt aktiva som plötsligt bär fanan högre än någon annan. Det är en jävla trend, och det hade lika gärna kunnat vara en ny festgata i stan eller färg på sandaler för dessa människor.

Jag är övertygad om att kvinnor kan, så snälla sluta spamma mig om det :S
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-07, 10:54   #12412
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Jag är övertygad om att kvinnor kan,
Vad bra

Det finns dock massor med män som inte vet det. De behöver fortfarande höra.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-07, 11:01   #12413
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Feminister står inte för jämställdhet. De står för feminism.
Alltidxx är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-07, 11:02   #12414
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Vad bra

Det finns dock massor med män som inte vet det. De behöver fortfarande höra.
Är det den stora frågan? Att män inte tror att kvinnor kan?

Jag tror inte att det är så många män (om vi håller oss till Sverige) som tror att kvinnor inte kan göra allt som män kan (icke fysiskt).
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-07, 13:25   #12415
Puryeah
Registered User
 
Puryeahs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Feminister står inte för jämställdhet. De står för feminism.
+1


De måste alltid överdriva också känns det som, det är liksom deras personlighet, deras grej. Att vara feminist. Och i själva verket så gör de flesta inte mycket mer än att klaga och smutskasta män.

Lättare att bara göra som vi lärde oss på dagis, behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sen är det bra med den saken.
Puryeah är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-09, 12:32   #12416
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Jag har haft stream igång hela dan för att se när en i min klubb går finalmatch i thaiboxnings-vm. Självklart visar de istället en annan match som går samtidigt. Man hör genom sändningen hur publik och tränare skriker 'Sverige, Sverige' men man ser inget av det. Jaja, man får vara glad åt guldet!
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-09, 13:16   #12417
Zorgus
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Vad har hänt med feminist-frågan egentligen på senaste tiden? Jag är totalt ointresserad av politik, och normalt sett har jag också turen att slippa se något om det i min facebook-feed och liknande (vare sig det berör kärnkraft, invandringspolitik eller genusfrågor). Nu däremot känns det som om hälften av uppdateringarna berör jämställdhet, och varenda kotte är en nyfrälst feminist. Jag stör mig inte på folk som står för jämställdhet och feminister i sig, men jag stör mig på folk som är allt annat än politiskt aktiva som plötsligt bär fanan högre än någon annan. Det är en jävla trend, och det hade lika gärna kunnat vara en ny festgata i stan eller färg på sandaler för dessa människor.

Jag är övertygad om att kvinnor kan, så snälla sluta spamma mig om det :S
Tidningarna har just någon slags kampanj för att FI ska komma in i EU, det är nog en stor anledning. Det lär lugna ner sig efter valen.
Zorgus är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-09, 14:48   #12418
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Ena dagen propageras det för att jag ska få tid till att revidera klart första utkastet.

Nästa dagen bjuds grannens unge in hit för att vi har katter, trots att jag påpekar att det är en dålig idé p.g.a. plugg. Specifikt plugg.

Snart är jag härifrån, och bra är det för jag börjar bli riktigt jävla less på hur min mors handlingar motsäger hennes ord. Min far är i alla fall konsekvent grinig när han är på det humöret, hur trist det än är så är han pålitlig och saboterar inte. Ja, jag känner mig saboterad.

Silver lining on this grey cloud? Far lyser upp lite av att ha något barnbarnsliknande i lägenheten.

Snart är jag hemma igen... snart...
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-09, 14:54   #12419
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Ena dagen propageras det för att jag ska få tid till att revidera klart första utkastet.

Nästa dagen bjuds grannens unge in hit för att vi har katter, trots att jag påpekar att det är en dålig idé p.g.a. plugg. Specifikt plugg.

Snart är jag härifrån, och bra är det för jag börjar bli riktigt jävla less på hur min mors handlingar motsäger hennes ord. Min far är i alla fall konsekvent grinig när han är på det humöret, hur trist det än är så är han pålitlig och saboterar inte. Ja, jag känner mig saboterad.

Silver lining on this grey cloud? Far lyser upp lite av att ha något barnbarnsliknande i lägenheten.

Snart är jag hemma igen... snart...
Mycket gnäll. Flytta till studentboende.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-05-10, 10:22   #12420
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Kära person som använde böjräcket OCH var dränkt i cologne, jag har en högtryckstvätt som väldigt gärna vill göra din bekantskap. Först ska den dock rensa bort din parfym från mina träningskläder.

Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Mycket gnäll. Flytta till studentboende.
Detta är en ventileringstråd, ingen tvingar dig att läsa.
Det rör sig om djupare problem än någonting man kan undvika genom att inte bo tillsammans och jag lovar dig att de kvarstår i mer eller mindre samma form om några veckor när jag bor 1000 mil bort. Detta är bara det sättet det yttrar sig på just nu.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)