Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-18, 16:42   #1
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Statisk träning på EUC?

Jag har nu sedan i April åkt EUC (Electric UniCycle) varje dag fram och tillbaks till jobbet och lite överallt i allmänhet. Troligtvis 15km om dagen minst under ett halvår. Grejen är att man står med böjda ben hela tiden. I början kunde jag bara åka 2km åt gången innan jag var tvungen att stanna och vila mina knän då det gjorde ont. Nu kan jag utan problem åka 1 mil utan att hoppa av och vila, och när jag hoppar av den så gör det inte ont eller är jobbigt någonstans. Så jag har uppenbarligen fått extremt uthålliga knän/ben av det där.
Däremot undrar jag lite vad det är som gör att jag kan åka såpass långt - vad är det egentligen för muskler jag har tränat upp? Det är ju knappast knäskålen (där omkring) som jag har tränat upp (vilket var där jag fick ont i början).
Man böjer inte benen som jägarställning, utan bara lite mer relaxed än när man står vanligt. Typ som när man står står redo att springa 100 meter under "Klara, färdiga, gå".
Jag förstår ju att det är core jag tränar, men hade varit fint att veta varför jag kan åka såpass länge nu jämfört med innan.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)