Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-10, 20:47   #16
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Jo fast idag blev det ett ofrivilligt avbrott pga magsjuka, innan det så var min senaste träningsfria dag i somras då vi flyttade.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 22:32   #17
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Mer eller mindre. Det är ingen ambition jag har men det blir ofta så p.g.a. anledningar du nämner. Jag behöver springa rätt mycket och gör jag det så behöver jag styrketräna en del för att inte tappa det jag har byggt upp på gymmet. Därmed känns en löpfri dag lite bortslösad om jag inte styrketränar på den. Ska jag vara onyttig, läs dricka alkohol, så har jag dessutom hemskt gärna gjort något "duktigt" innan. Har även den där känslan av att om jag inte har gymmat på några dagar så har jag tappat precis allt och fått en Svensson- kropp.

Bakfulla dagar brukar dock ofta bli helt aktivitetslösa, och såna dagar har jag titt som tätt. Så jag kan inte säga att jag tränar varje dag, men det är inte ovanligt heller.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 22:48   #18
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
... Ska jag vara onyttig, läs dricka alkohol, så har jag dessutom hemskt gärna gjort något "duktigt" innan. Har även den där känslan av att om jag inte har gymmat på några dagar så har jag tappat precis allt och fått en Svensson- kropp.

Bakfulla dagar brukar dock ofta bli helt aktivitetslösa, och såna dagar har jag titt som tätt. Så jag kan inte säga att jag tränar varje dag, men det är inte ovanligt heller.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Sånt där har ändrats för mig. När jag var yngre såg jag alkohol som en separat defenierad boolean false, för träning. Spelade ingen roll om kroppen jobbade med andra gifter, nej alkohol var en specifik, köpt, fel kommersiel vara med en etikett det stod typ Förbjudet att Träna på och både drickdagen och efterdagen var det aldrig träning. Bara för att.
Nu spelar det ingen roll för mig, kan dricka lite grann, träna ganska hårt och dricka mer efteråt. Fast då är jag skadad, off och kan inte köra bil längre tex. Men orka bry sig.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 08:46   #19
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Nej. Under vardagarna kan jag endast träna direkt efter jobbet (eftersom jag sover alldeles för dåligt om jag tränar sent på kvällen), vilket sammanfaller med de få timmar jag har med barnen, så där prioriterar jag barnen och håller mig till totalt två pass. På helgen skulle jag kunna köra ett pass både lördag och söndag, men kör oftast bara ena dagen. Så 3 pass per vecka mao.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 09:25   #20
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Nej. Visserligen gällde väl frågan de som inte har andra hinder i vardagen. Rena träningspass är i snitt 4 per vecka. Nån dag per vecka blir det skogsarbete eller annat fixas runt gården. Någon kväll går helt åt att skjutsa till träningar och liknande. Hel dag framför tv eller dator sker i princip aldrig.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 10:01   #21
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Nej långt ifrån, får inga bättre resultat av att träna mer och så tycker jag livet blir rätt patetiskt om jag börjar träna varje dag, blir segare och tröttare och så tar det väldigt med tid från min familj, ett pass tar ca 50 min men 2 timmar går oftast bort om jag räknar in allt (resa, mat, dusch). 3-4 dagar tränar jag övriga dagar inget alls utöver spontana aktiviteter med familjen, slalom, bad, dans etc. eller snöskottning, gräsklippning
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 10:03   #22
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Ja jag kör en tresplit utan vilodagar, funkar hur bra som helst.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 10:13   #23
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hur ser skiften ut?
Rullar på 5 veckor. Ibland dag, ibland nattt, ibland 12-timmars pass på helgerna(både dag och natt)
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 10:42   #24
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag kanske ska tillskjuta att vad träning definieras som har ändrats för mig. För mig kan ett träningspass bestå av fem set bänk, sedan är jag färdig. Det är inte så att jag genomför fem eller fler övningar vareviga pass, oftast är det en-fyra kanske. Att gå till gymmet och bara genomföra en övning som man dessutom tycker är rolig - det säger väl sig självt att det inte är särskilt jobbigt.

Samma sak med löpning. Ett pass kan mycket väl vara något så milt som några kilometers jogging. Eftersom att jag är någorlunda konditionsstark så är ett sådant pass inte mycket jobbigare än att knalla samma distans. Bägge exemplen tar mig dock framåt så de är fortfarande viktiga. Det är mer grejen att det oftast kan låta värre än vad det är: "oj, sprang du och gymmade på samma dag!?". Så har man liksom joggat en sväng och avslutat med tre arbetsset knäböj och lite chins.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 11:37   #25
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Nej långt ifrån, får inga bättre resultat av att träna mer och så tycker jag livet blir rätt patetiskt om jag börjar träna varje dag, blir segare och tröttare och så tar det väldigt med tid från min familj (...)
Detta. Nu ska det erkännas att jag troligtvis har ganska dålig kondition/ork då jag aldrig kör någon cardio, men jag känner mig segare i vardagen med sämre ork/tålamod redan vid 3 pass i veckan, så skulle jag köra oftare så skulle jag nog bara behöva köra lättare istället. Mindre bang for the buck.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 11:40   #26
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Visserligen gällde väl frågan de som inte har andra hinder i vardagen.
Ja, samt Illustrerade mannen.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 14:47   #27
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 188
Tränar 4-7 pass i veckan 9-10 månader om året med få veckor som undantag. Vecka 27-34 tränar jag så lite som möjligt, blir mestadels hammercurl med 50cl glas.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 15:13   #28
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Tränar 4-7 pass i veckan 9-10 månader om året med få veckor som undantag. Vecka 27-34 tränar jag så lite som möjligt, blir mestadels hammercurl med 50cl glas.
Om du kör så många pass årligen, är du bortrest eller saknar möjlighet att träna öht under semestern? Jag tänker att på 8 veckor helt utan träning lär du försämra kroppskompositionen ganska markant såvida du inte sköter kosten perfekt (vilket är svintråkigt, särskilt under semestern). Om du å andra sidan klämmer in ett helkroppspass varje/varannan vecka så lär du inte tappa nånting.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 16:02   #29
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jäkla synd att du missade starta poll i samma veva.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 19:02   #30
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Ja jag kör en tresplit utan vilodagar, funkar hur bra som helst.
Hur stor träningsvolym kör du med då per pass?

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2019-03-11 klockan 19:04.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)