Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-03, 22:18   #361
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Dö tror ja knappast..men vad vet jag.

Vad är det för märke på ashwaganda ni kör på? Får lägga en ny beställning i helgen..vill verkligen ha detta.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 23:20   #362
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
Jag tar inderal(emot panikångest, hjälper för det) o jag har inte upplevt sämre prestation i gymmet. Men ja kör mest lågreps. Konditionsträning dock men jag bryr mig inte om prestation där(mest för att slösa energi så ja kan äta mer)..lite yrsel möjligtvis när ja kört tunga marklyft kan hända efter seten. Inget större dock.
Vilken dosmängd?
Jag har inte provat styrketräna men enligt mig och flashback (:P) så blir en obehagligt andfådd av att bara gå några hundra meter. Är precis som kroppen inte vaknar till efteråt/under något ansträngande (pulshöjning antar jag). Jag blir jävligt chill/avslappnad av inderal men tror det mest är psykiskt för inderal-intaget eliminerar chansen att *X kan inträffa (*X=saken som jag äter inderal mot).

Men jao, lite offtopic jag vet.
Skulle inte vilja gå runt med samma känsla som inderal ger mig en dag jag vill prestera på gymmet!
Denna effekt (liknande betablockerare) som ashwaganda ger; är den konstant (som t.ex kreatin) eller varar några timmar? Isåfall vore det ju win att ta på kvällen när man utfört alla ärenden och träning, för avslappning. Vakna upp pigg dagen efter. Ungefär som jag använder mitt magnesiumtillskott (innan sänggående för muskelavslappnande effekten). Eller sömntabletter (inte riktigt).
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
tvingar jag mig själv att somna,
Hur tvingar du dig själv att somna? Skulle jag vilja göra och förmodligen alla som har insomningsproblem. Får inte ihop formuleringen. Att du tvingar dig till sängs, även fast du är pigg och vill sitta uppe. Den formuleringen köper jag ("tvingar mig till sängs").


Senast redigerad av 1x0 den 2016-11-03 klockan 23:21.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 15:42   #363
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Jag kör jarrow ashgwanada.

Jag tar en när jag vaknar och tränar jag så tränar jag innan läggdags.
Sen tar jag en till innan jag somnar.
Dåligt flås har jag inte noterat.

Jag får halsbränna av dom så jag tar även en näve bikarbonat innan läggdags.

Måste dock alltid pissa klockan 02

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 13:22   #364
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Vilken dosmängd?
Jag har inte provat styrketräna men enligt mig och flashback (:P) så blir en obehagligt andfådd av att bara gå några hundra meter. Är precis som kroppen inte vaknar till efteråt/under något ansträngande (pulshöjning antar jag). Jag blir jävligt chill/avslappnad av inderal men tror det mest är psykiskt för inderal-intaget eliminerar chansen att *X kan inträffa (*X=saken som jag äter inderal mot).

Men jao, lite offtopic jag vet.
Skulle inte vilja gå runt med samma känsla som inderal ger mig en dag jag vill prestera på gymmet!
Denna effekt (liknande betablockerare) som ashwaganda ger; är den konstant (som t.ex kreatin) eller varar några timmar? Isåfall vore det ju win att ta på kvällen när man utfört alla ärenden och träning, för avslappning. Vakna upp pigg dagen efter. Ungefär som jag använder mitt magnesiumtillskott (innan sänggående för muskelavslappnande effekten). Eller sömntabletter (inte riktigt).

Hur tvingar du dig själv att somna? Skulle jag vilja göra och förmodligen alla som har insomningsproblem. Får inte ihop formuleringen. Att du tvingar dig till sängs, även fast du är pigg och vill sitta uppe. Den formuleringen köper jag ("tvingar mig till sängs").



Hmm..måste erkänna att ja knappt vet dosering, tar mer än ordinerat iaf. tror såna här diskussioner e förbjudna på kolozzeum. Ingen lust med fler straffpoäng.

Tagit de på slentrian, kommer inte riktigt ihåg hur det e utan. Kanske borde pröva några dagar. Vill du snacka mer detaljerat kan du väl pma lr PMa om mail lr nåt sånt.




Skickat från min iPad med Tapatalk
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-07, 12:33   #365
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Jag kör jarrow ashgwanada.

Jag tar en när jag vaknar och tränar jag så tränar jag innan läggdags.
Sen tar jag en till innan jag somnar.
Dåligt flås har jag inte noterat.

Jag får halsbränna av dom så jag tar även en näve bikarbonat innan läggdags.

Måste dock alltid pissa klockan 02

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk


Nice. Fick tydligen mina Jarrow-kapslar i fredags men postgubben väntade inte en minut vid min dörr innan han hade gått...så har fått vänta hela helgen tills idag då ja äntligen fick sms-avi. Ska hämta ut paketet sen idag. Ska bli mkt spännande!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-07, 23:53   #366
Donkens
Registered User
 
Donkenss avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 498
Liknar withania yohimbine som säljs i USA?
Donkens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 05:34   #367
Stefanski
Registered User
 
Stefanskis avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 136
Citat:
Ursprungligen postat av Donkens Visa inlägg
Liknar withania yohimbine som säljs i USA?
Nej
Stefanski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 06:04   #368
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Donkens Visa inlägg
Liknar withania yohimbine som säljs i USA?
Helt olika ämnen med helt olika effekt.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 13:09   #369
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Helt olika ämnen med helt olika effekt.


Verkligen. Var längesen ja pröva yohimbine HCL, men det gav mig panikångest(har problem med ångest, född sån) vilket oxå är vad forskare använder det ibland för i studier för att framkalla ångest o studera det har jag läst. Kanske funkar för folk som inte har ångestproblem.

Känner inget av 300mg kapsel av Ashwa än så länge..kör vidare några dagar innan ja ökar dosen. Googlar om doseringar just nu..


Skickat från min iPad med Tapatalk
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-08, 14:33   #370
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
Verkligen. Var längesen ja pröva yohimbine HCL, men det gav mig panikångest(har problem med ångest, född sån) vilket oxå är vad forskare använder det ibland för i studier för att framkalla ångest o studera det har jag läst. Kanske funkar för folk som inte har ångestproblem.

Känner inget av 300mg kapsel av Ashwa än så länge..kör vidare några dagar innan ja ökar dosen. Googlar om doseringar just nu..


Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag tyckte effekten var subtil, det är svårt att känna efter hur lugn man är mot baseline
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 11:57   #371
timryden88
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Köpte mina 500mg kapslar direkt från Indien via ebay.

Käkat 2 kapslar till frukost och en kapsel när jag kommit hem från jobbet vid 17-tiden. Känner dock inte av nånting. Kanske är lite tröttare än normalt.

Har haft ångest och orokänslor i lite mer än ett år nu som jag inte tagit någon medicin för så hade hoppats på ashwagandha...Dock besviken nu när jag ätit dessa i en vecka ca.

Kan det ta några veckor innan man känner av nånting(om man känner något annat än trötthet)?
timryden88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 12:12   #372
FabianH
Registered User
 
FabianHs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 2 180
Citat:
Ursprungligen postat av timryden88 Visa inlägg
Köpte mina 500mg kapslar direkt från Indien via ebay.

Käkat 2 kapslar till frukost och en kapsel när jag kommit hem från jobbet vid 17-tiden. Känner dock inte av nånting. Kanske är lite tröttare än normalt.

Har haft ångest och orokänslor i lite mer än ett år nu som jag inte tagit någon medicin för så hade hoppats på ashwagandha...Dock besviken nu när jag ätit dessa i en vecka ca.

Kan det ta några veckor innan man känner av nånting(om man känner något annat än trötthet)?
Jag känner ingen märkbar skillnad ö.h.t av ashwagandha.
FabianH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 12:58   #373
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av timryden88 Visa inlägg
Köpte mina 500mg kapslar direkt från Indien via ebay.

Käkat 2 kapslar till frukost och en kapsel när jag kommit hem från jobbet vid 17-tiden. Känner dock inte av nånting. Kanske är lite tröttare än normalt.

Har haft ångest och orokänslor i lite mer än ett år nu som jag inte tagit någon medicin för så hade hoppats på ashwagandha...Dock besviken nu när jag ätit dessa i en vecka ca.

Kan det ta några veckor innan man känner av nånting(om man känner något annat än trötthet)?
Det enda jag märkte av 2 burkar var att jag blev tröttare, så nja ashwaghanda är inget för mig och kanske inte för dig heller.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 13:29   #374
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av timryden88 Visa inlägg
Köpte mina 500mg kapslar direkt från Indien via ebay.

Käkat 2 kapslar till frukost och en kapsel när jag kommit hem från jobbet vid 17-tiden. Känner dock inte av nånting. Kanske är lite tröttare än normalt.

Har haft ångest och orokänslor i lite mer än ett år nu som jag inte tagit någon medicin för så hade hoppats på ashwagandha...Dock besviken nu när jag ätit dessa i en vecka ca.

Kan det ta några veckor innan man känner av nånting(om man känner något annat än trötthet)?


Jag måste erkänna att att jag hade lite drog-effekt förhoppningar på detta men jag är troligtvis inte så besviken som du. Jag vill inflika att jag har minst sagt stor erfarenhet av bruk av farmaceutika på recept och utan(i mina mörkaste perioder för år sen). Och detta är definitivt inget benso,förvänta er definitivt inget i klass med det. Däremot kan ashwaganda förstärka effekten av såna mediciner(läste det på examine.com).

Pröva att höja dosen. Läs lite på www.examine.com o sök på Ashwa där ang doseringar. Har frågat Ian Mcarthy på youtube om dosering etc då jag själv e konfunderad ikring detta.

Jag upplever något..men subtilt av det. Jag har utövat meditation i många år dessutom o är extremt medveten om minsta förändringar i sinnesstämning men ändock är det extremt subtilt när ja tar Ashwa. Vill tro hårt på detta. Fortsätter käka upp mina burkar sen får vi se..


Skickat från min iPad med Tapatalk
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 13:47   #375
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Jag mäter bäst min effekt i hur min annars trassliga värd av saker som ska gå ihop under min arbetsdag, blir mer vattenkammad.

Det andra är min puls under stress, eller jag anser att jag bör vara stressad, jag brukar vara stressad på grund utav X, jag känner inte samma fysiska stress med ashwaganda
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)