Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-19, 21:41   #286
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Märker inte ett jota mer än att jag känner mig tröttare rent allmänt nu mot för innan, annars totalt verkningslöst. Inte ens en trevlig placeboeffekt.
Påminner mig om min senaste erfarenhet av ALA. Blev så trött att jag var tvungen att sluta ta det. Sjukt värt!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:05   #287
Rundhus
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Påminner mig om min senaste erfarenhet av ALA. Blev så trött att jag var tvungen att sluta ta det. Sjukt värt!
OT men vad låg du på för dosering på ALA?
Rundhus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 18:55   #288
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
250 mg x 3
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 17:50   #289
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Jag själv upplever en kraftig reducering i stressrelaterade ångestkänslor som uppkommer via mina olika jobbs ansvarsområden, detta har åter igen ökat min fokus och jag har gått från ett läge där jag varit nära på att vara tvungen att ta ledigt, till att åter igen känna mig "färdigsemestrad".
Exakt samma här.
Har märkt att jag dessutom har mycket lättare för att få nya idéer och inspiration.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 10:22   #290
Shapeorform
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Exakt samma här.
Har märkt att jag dessutom har mycket lättare för att få nya idéer och inspiration.
Vad käkar du för märke?
Shapeorform är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 02:40   #291
revilo
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 158
Enbart hänvisningar till obskyra tidskrifter med svaga impact factors. Alternative Medicine Review? Annals of Biological Research?

Förutom att substansen påstås motverka stress, cancer och depression, ge spänstigare sperma och öka ditt välbefinnande, så ska den också dubbla dina gainz. Moderna människors alla problem lösta med ett magic pill? Nej då, det här är ingen homeopati, det här är Ashwanagandha!

Jag är i fel forskningsfält och har för lite tid för att kunna kritisera metodologin i studien. Ser att kontrollgrupp och treatment group består av ~25 pers men statistiken verkar ju gå ihop nevertheless. Men om någon seriös forskare med lite högre anseende än dessa skojare faktiskt misstänkte att ashwanagandha var ett riktigt mirakelmedel, varför gör de inte en bättre studie och får den publicerad i en vettig tidskrift? Det har gått 16 år sedan review-artikeln i Alternative Medicine Review publicerades.
revilo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 11:03   #292
AquaRegia
Registered User
 
AquaRegias avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av revilo Visa inlägg
Enbart hänvisningar till obskyra tidskrifter med svaga impact factors. Alternative Medicine Review? Annals of Biological Research?

Förutom att substansen påstås motverka stress, cancer och depression, ge spänstigare sperma och öka ditt välbefinnande, så ska den också dubbla dina gainz. Moderna människors alla problem lösta med ett magic pill? Nej då, det här är ingen homeopati, det här är Ashwanagandha!

Jag är i fel forskningsfält och har för lite tid för att kunna kritisera metodologin i studien. Ser att kontrollgrupp och treatment group består av ~25 pers men statistiken verkar ju gå ihop nevertheless. Men om någon seriös forskare med lite högre anseende än dessa skojare faktiskt misstänkte att ashwanagandha var ett riktigt mirakelmedel, varför gör de inte en bättre studie och får den publicerad i en vettig tidskrift? Det har gått 16 år sedan review-artikeln i Alternative Medicine Review publicerades.
http://examine.com/supplements/Ashwagandha/
AquaRegia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 11:24   #293
ITK
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 43
Placebo eller inte, men kört 600mg/dag (2 tabs) i drygt 2 veckor nu. Tycker mig uppleva minskad stress och känner mig klarare i skallen. Tycker mig även sova bättre och har lättare för att komma iväg till gymmet och känner mig inte trött/slö/svag som jag brukar göra när jag som nu ligger på kaloriminus (-500kcal/dag).

Skillnaderna är inte som natt och dag, men helt klart märkbara, även om det så bara är placebo.


Någon som känner till halveringstiden? Då det är rekommenderat att sprida ut intaget under två tillfällen per dag så förmodar jag att den är relativt kort?
ITK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 15:32   #294
Neithan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Kungliga Hufvudstaden
Inlägg: 75
Citat:
Ursprungligen postat av revilo Visa inlägg
Enbart hänvisningar till obskyra tidskrifter med svaga impact factors. Alternative Medicine Review? Annals of Biological Research?

Förutom att substansen påstås motverka stress, cancer och depression, ge spänstigare sperma och öka ditt välbefinnande, så ska den också dubbla dina gainz. Moderna människors alla problem lösta med ett magic pill? Nej då, det här är ingen homeopati, det här är Ashwanagandha!

Jag är i fel forskningsfält och har för lite tid för att kunna kritisera metodologin i studien. Ser att kontrollgrupp och treatment group består av ~25 pers men statistiken verkar ju gå ihop nevertheless. Men om någon seriös forskare med lite högre anseende än dessa skojare faktiskt misstänkte att ashwanagandha var ett riktigt mirakelmedel, varför gör de inte en bättre studie och får den publicerad i en vettig tidskrift? Det har gått 16 år sedan review-artikeln i Alternative Medicine Review publicerades.
Ett observandum är till exempel att försökpersonernas 1 rm var ca 30 kg i bänkpress (anledningen till att ökningarna var så stora i båda grupperna), dessutom är det stora konfidensintervall (Bänkpressökningar Placebo: 26.4 kg, 95 % CI, 19.5, 33.3 vs. Ashwagandha: 46.0 kg, 95 % CI 36.6, 55.5; p = 0.001). Dessutom vill jag minnas att de använda bioimpedans för att avgöra kroppsammansättningsskillnader, vilket är en ytterst tveksam metod behäftad med flertal felfaktorer.
Neithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 06:23   #295
FOSHO
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 87
Jag har sömnproblem som jag haft i tjugo år. Men de har varit avsevärt mycket bättre under de här 60 dagarna på 750mg om dagen.
FOSHO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 08:10   #296
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Jag har fått finnar, jag har aldrig haft finnar i mitt liv.

Så någonting händer ju.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 08:30   #297
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Har provat detta jag med. Och tycker den stora vinsten (placebo eller inte) är förbättrad sömn.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-09, 09:57   #298
kulle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 120
Säkert placebo-effekt, men jag känner stärkt libido.
kulle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 22:40   #299
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Ashwaghanda är knappast ett tillskott jag köper igen, gjorde nada förutom att göra mig trött. Lägger mina kosttillskottslantar på laxogenin/ecdy och whey istället.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 06:09   #300
borjaompanytt
Registered User
 
borjaompanytts avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 55
Jag tror Ash.. är bra på något allfall, jag har inte testa ett naturpreparat som påverkat mig så starkt sömn/lugn osv som just ash gjort. Därför har jag beställt tre burkar till.
__________________
borjaompanytt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)