Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-03-19, 17:07   #2701
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Coop Änglamark har lanserat 6 nya glassar i 500 ml tubs. 39:90 kr. Tanken är väl att det ska vara i stil med HD, B&J etc.

Förutom vanilj, choklad och jordgubb så hade dom:

Chokladtrio (Chokladglass med chokladrippel och chokladbitar)

Hasselnötsrippel (Vaniljglass med hasselnötsrippel och rostade hasselnötter)

Kolamandel.

Hade väldigt höga förväntningar på den här, när jag läste ingredienserna (Grädde, äggula, socker i själva glassen bland annat). Det enda som gjorde mig misstänksam var luften i glassen. 500 ml med en vikt på 275 gram. Därför beslöt jag mig för att bara köpa en av smakerna för att först testa, innan jag köper dom andra.

Extrem extrem besvikelse. Glassen är fruktansvärt dålig, riktigt dålig konsistens alltså. Väldigt luftig och nästan isig, med obefintlig vaniljsmak. SIAs/Triumfs 0,5 liters framstår som rena premiumglassen i jämförelse.

Många av mandlarna var mjuka. Och absolut inte rostade, som det står. Väldigt dåliga och små bitar, men däremot ganska många av dom.

Höjdpunkten i glassen är kolasåsen. Rikligt av den i härlig konsistens med en ganska stark smak av bränt socker. (Jag antar att detta beror på rörsockret, grädden och smöret som den innehåller. Istället för vanligt socker). Den sticker verkligen ut jämfört med alla konkurrenters kolasås.

Kolakrispen är nästan obefintlig i min bytta iallafall, men dom bitar som finns är ganska goda och har även dom den där brända smaken.

Jag åt inte upp glassen, kan jag ju säga... Slutade med att jag grävde ut kolasåsen och tog en bytta 88:an istället.

Absolut inte en glass jag spenderar pengar på igen. Jag kommer inte ens att testa någon av dom resterande smakerna. Jag skulle inte betala 15 kr för en sådan bytta ens. För 39:90 så väljer jag alla andra glassar som finns ute på marknaden.

630 kcal för en bytta, är man ute efter något liknande så satsa på SIAs eller Triumfs 0,5 liters istället.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-03-19 klockan 17:10.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 17:41   #2702
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Stod och sneglade på just den där idag tacksam att jag valde triumf päron mjölkchoklad istället
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 17:47   #2703
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Stod och sneglade på just den där idag tacksam att jag valde triumf päron mjölkchoklad istället
Bra val! Önskar att jag hade gjort något liknande som tur var så har man backup i frysen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 17:57   #2704
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Bra val! Önskar att jag hade gjort något liknande som tur var så har man backup i frysen.
Älskar päron mjölkchokladen. Men efter idag måste jag hålla mig från glass ett tag, ätit alldeles för mycket på senaste tiden
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 18:01   #2705
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Älskar päron mjölkchokladen. Men efter idag måste jag hålla mig från glass ett tag, ätit alldeles för mycket på senaste tiden
Har inte smakat just den, är det mycket choklad i den?

Äsch.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 23:30   #2706
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag hade gärna sett typ en chokladsås i den, men det får jag lägga till själv.
Det tror jag också kan bli riktigt bra! http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=1890

Märkligt att Coop Änglamarks var dålig. Aldrig sett dom byttorna här men bra att veta. 275g för en 500ml är faktiskt väldigt lätt, för att vara "premium". Häagen Dazs vanilj ligger på 430g för samma volym. Ganska stor skillnad. Ett bra exempel på det vi pratade om någon sida bak om att vispa in luft i glassen för att öka volymen..
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2016-03-19 klockan 23:35.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-19, 23:51   #2707
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Har inte smakat just den, är det mycket choklad i den?

Äsch.
Lite ojämnt, brukar vara några ordentliga svirvlar av härlig mjölkchoklad. Perfekt för mig som inte är chokladglassfantast
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 09:19   #2708
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Gjorde en glass med vit choklad och konjak igår.

250g mjölk
250g grädde
125g socker + 25g glykos
120g äggula (ca 6st)
200g vit choklad
1 gelatinblad
en skvätt neutral konjak

Väldigt len och mjuk i konsistensen. Serveras gärna med hallon för att bryta av med lite syrlighet mot den söta vita chokladen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 19:00   #2709
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Nja, blev besviken på Magnum Peanut Butter. Originalet är godare.

Jordnötssåsen är ganska tam i smaken, inte alls salt och försvinner fort i chokladöverdragets smak. Glassen smakar som någon blandning av jordnöt/hasselnötsglass. Mil upp till t.ex jordnötssmaken som B&J har.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 19:50   #2710
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldi Visa inlägg
I

FUCKING

TOLD

Y'ALL

SO

(fullt seriöst dock, jag väntar mig ca 2 märken till samt eventuellt en satsning av ex: Norrmejerier eller mycket mer troligt Lindhahls, förhoppningsvis innebär detta även en kvalitetshöjning gällande smaken!)
Fick ett smakprov av en som jobbar som säljare på Engelholm. Minns inte namnet men typ en bokstav och en siffra (?). Smaken var iaf äpple kanel med äppelbitar i. Fanns även choklad. Tror den va berikad med vassle. Typ 177kcal och 10g protein. Smakade helt ok. Inte kvarglass men hör väl till samma sortiment.

Senast redigerad av Gober den 2016-03-20 klockan 19:51.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 20:04   #2711
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Fick ett smakprov av en som jobbar som säljare på Engelholm. Minns inte namnet men typ en bokstav och en siffra (?). Smaken var iaf äpple kanel med äppelbitar i. Fanns även choklad. Tror den va berikad med vassle. Typ 177kcal och 10g protein. Smakade helt ok. Inte kvarglass men hör väl till samma sortiment.
"Add nutrition" - http://www.add-icecream.com/new-page/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-21, 14:35   #2712
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Bra att ni avråder från Coop Änglamarks, jag har också stått och sneglat på den.

Är det någon som hunnit testa Häagens nya Honey Walnut & Cream? Tänkte köpa hem en burk idag och testa.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-21, 17:49   #2713
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Nja, blev besviken på Magnum Peanut Butter. Originalet är godare.

Jordnötssåsen är ganska tam i smaken, inte alls salt och försvinner fort i chokladöverdragets smak. Glassen smakar som någon blandning av jordnöt/hasselnötsglass. Mil upp till t.ex jordnötssmaken som B&J har.
Skönt att jag inte var den enda som tyckte så!

Måste säga att de gångerna jag äter glass nu så går jag mot Sias Kakdeg oftare och oftare. Mindre förpackning, mindre pris och helt ok smak. Inte lika söt som B/J. Om de inte har Magums Marc de champagne för 5 kr på hemköp damn den är god som fasen.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-21, 18:34   #2714
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Den var det ja
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-21, 20:08   #2715
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Skönt att jag inte var den enda som tyckte så!

Måste säga att de gångerna jag äter glass nu så går jag mot Sias Kakdeg oftare och oftare. Mindre förpackning, mindre pris och helt ok smak. Inte lika söt som B/J. Om de inte har Magums Marc de champagne för 5 kr på hemköp damn den är god som fasen.
Magums Marc de champagne är den bästa pinnglassen GB har gjort
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)