Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-05, 08:14   #20626
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Måste du ha xdrive då?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 10:11   #20627
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Någon som har lyssnat in Bower & Wilkins ljud som finns i Volvo och BMW? Verkar vara bra skit enligt recensioner (men dyrt). Verkar dock vara en rejäl skillnad mot för Harman Kardon mm?
Tycker alla originalpaket är värdelösa.
För summan av vad det kostar får man ju en installerad och klar anläggning hos nårdic eller liknande som är hästvägar bättre

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 10:18   #20628
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Någon som har lyssnat in Bower & Wilkins ljud som finns i Volvo och BMW? Verkar vara bra skit enligt recensioner (men dyrt). Verkar dock vara en rejäl skillnad mot för Harman Kardon mm?
Bara hört det i Volvo, och tyckte det lät helt okej! Men det är svårt att avgöra under en kort tur med musik som inte är ens egen. Är ju B&W-nörd, så skulle aldrig välja en ny Volvo eller BMW utan Har själv Burmester i min Merca, och det låter också helt okej, även om det är snikvarianten (bara S-klass och uppåt har äkta Burmestergrejer)! Bättre än hemma i biorummet, mest p.g.a. bilens akustiska fördelar.


Men att alla originalpaket låter värdelöst stämmer inte längre imho. Förr, absolut. Men inte idag.
__________________
IN SOILWORK we trust

Senast redigerad av hahavaffan den 2018-06-05 klockan 10:19.
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 11:28   #20629
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Bara hört det i Volvo, och tyckte det lät helt okej! Men det är svårt att avgöra under en kort tur med musik som inte är ens egen. Är ju B&W-nörd, så skulle aldrig välja en ny Volvo eller BMW utan Har själv Burmester i min Merca, och det låter också helt okej, även om det är snikvarianten (bara S-klass och uppåt har äkta Burmestergrejer)! Bättre än hemma i biorummet, mest p.g.a. bilens akustiska fördelar.


Men att alla originalpaket låter värdelöst stämmer inte längre imho. Förr, absolut. Men inte idag.
Okej, jag omformulerar mig. För priset.

Beroende på paket så kostar det mellan 20 och 90k, det får man rätt fina saker för, det enda jag kan tänka mig är automatkalibreringen man går miste om

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 15:45   #20630
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Måste du ha xdrive då?
Har haft fyrhjulsdrift så länge nu och fullständigt älskar det vintertid på götets isiga korsningar. No more stå och slira med däck på blankis.

Har precis varit och speccat om så får bli en 520d xd.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 15:46   #20631
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Tycker alla originalpaket är värdelösa.
För summan av vad det kostar får man ju en installerad och klar anläggning hos nårdic eller liknande som är hästvägar bättre

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Tycker inte det verkar så tokigt. Fått god kritik i flera tidningar med.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 20:22   #20632
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Har haft fyrhjulsdrift så länge nu och fullständigt älskar det vintertid på götets isiga korsningar. No more stå och slira med däck på blankis.

Har precis varit och speccat om så får bli en 520d xd.
Hur många dagar per år har ni snö egentligen?
Jag kör bakhjulsdrivet med automatlåda utan bekymmer i Norrland. Både på snö, is och slask
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 20:51   #20633
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Hur många dagar per år har ni snö egentligen?
Jag kör bakhjulsdrivet med automatlåda utan bekymmer i Norrland. Både på snö, is och slask
Bor man i svappis så är det lite andra trafikförutsättningar än i sthlm & gbg.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 21:16   #20634
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Bor man i svappis så är det lite andra trafikförutsättningar än i sthlm & gbg.
Nu bor jag inte i Svappavaara utan i Umeå. Vi har allt från is till slask och snöpackade vägar, som jag skrev. Även om jag personligen gillar 4wd så behöver jag det inte för vanlig körning, men drar man släp, båt eller ska på krävande vägar så absolut.

Jag frågade bara Skuggan om han faktiskt var i behov av xdrive. Eftersom han nu fick ta snikmotorn istället. Kanske en 530 utan xdrive är ett roligare alternativ än 520 med.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 06:47   #20635
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är klart det "funkar" med bakhjulsdrift, jag har varit uppe mycket i jämtlands fjäll med mercan, men det är ibland i riskzonen .. Fyrhjulsdrift ger en frihet på ett annat sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 09:18   #20636
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Nu bor jag inte i Svappavaara utan i Umeå. Vi har allt från is till slask och snöpackade vägar, som jag skrev. Även om jag personligen gillar 4wd så behöver jag det inte för vanlig körning, men drar man släp, båt eller ska på krävande vägar så absolut.

Jag frågade bara Skuggan om han faktiskt var i behov av xdrive. Eftersom han nu fick ta snikmotorn istället. Kanske en 530 utan xdrive är ett roligare alternativ än 520 med.
Med lite mindre trafik, bättre snöröjning, trafikanter vana vid dåligt väglag. Motorer kan trimmas, fyrhjulsdrift kan bli svårt att få till i efterhand.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 09:32   #20637
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Med lite mindre trafik, bättre snöröjning, trafikanter vana vid dåligt väglag. Motorer kan trimmas, fyrhjulsdrift kan bli svårt att få till i efterhand.
Fast det dumpar ju bra mycket mer snö här uppe än där nere. Dessutom är snöröjningen inte så snabb att komma ut alla gånger, när det snöar mycket hinner de inte hålla efter.
I ärlighetens namn, hur många veckor per år är det vinterväglag i Göteborgstrakten? Vi har ju 5-6 månader här uppe. Att det skulle råda ett större behov söderut är ju lite av ett skämt. Jag säger inget om viljan att ha 4wd för att man gillar det( jag har haft och gillar det), ifrågasatte bara om det faktiskt fanns ett behov. Vet inte hur det är att trimma tjänstebilar, förmodligen otillåtet?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 10:27   #20638
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Hur många dagar per år har ni snö egentligen?
Jag kör bakhjulsdrivet med automatlåda utan bekymmer i Norrland. Både på snö, is och slask
Nu bor jag inte där borta på fel kust vid Sveriges baksida men ett perspektiv på det hela här i från den andra gnällregionen är att rejäl vinter av norrlandsmodell med mycket snö är en sak och hårt trafikerad stadsmiljö är en helt annan,bakhjulsdrift och bra däck fungerar generellt sätt helt ok på snö i riktig vintermiljö,hårt trafikerade städer kan vara och är på många platser våldsamt nedisade,nu har jag åkt relativt motorstarka bakhjulsdrivna bilar sen jag tog körkort i den här miljön och trots någon form av vana kan det faktiskt vara riktigt jävligt,rejält med vinter brukar gå riktigt fint,och har faktiskt känts helt ok förutom något tillfälle med låg Merca och djup snö.
Den där isen däremot som bildas i den här miljön är inte att leka med. Sista vintern åkte jag fyrhjulsdrivet och det är skillnad som på natt och dag och helt klart värt det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 10:36   #20639
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Nu bor jag inte där borta på fel kust vid Sveriges baksida men ett perspektiv på det hela här i från den andra gnällregionen är att rejäl vinter av norrlandsmodell med mycket snö är en sak och hårt trafikerad stadsmiljö är en helt annan,bakhjulsdrift och bra däck fungerar generellt sätt helt ok på snö i riktig vintermiljö,hårt trafikerade städer kan vara och är på många platser våldsamt nedisade,nu har jag åkt relativt motorstarka bakhjulsdrivna bilar sen jag tog körkort i den här miljön och trots någon form av vana kan det faktiskt vara riktigt jävligt,rejält med vinter brukar gå riktigt fint,och har faktiskt känts helt ok förutom något tillfälle med låg Merca och djup snö.
Den där isen däremot som bildas i den här miljön är inte att leka med. Sista vintern åkte jag fyrhjulsdrivet och det är skillnad som på natt och dag och helt klart värt det.
Ja jag vet ju hur vinterväglaget är här uppe, och ännu längre norrut. Undrade mest hur ofta/länge ni överhuvudtaget har snö/is på vägarna. Har hört flera som kör hoj året runt där nere med vanliga gatdäck på vanlig hoj. Inte varje dag under vinterhalvåret men inte så att den måste ställas av hela vintern.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 10:44   #20640
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Förra bilen var en 530d E61; utan xdrive. Räckte med lite regnblött så börja den korva sig när vridet skulle ut på bakhjulen. Nuvarande kärra V60 T6 med 329 pållar. Den sätter sig bara på röven och sticker när man trampar.

Behöver jag fyrhjulsdrift? Nope. Köper jag en bil utan det? Nope.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)