Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-20, 16:43   #20401
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Indikerade instrumentpanelen att det var slut på kylarvätska? Men under huven såg det bra ut? Mellan max och min i behållaren är som det ska vara.

Du kan ha fått en kondes som förbränns, i t.ex avgasröret.

Så länge bilen går som det ska, ingen olja eller kylvatten försvinner så är det lugnt.

Vad säger temp mätaren?

EDIT: Har du turbo förresten?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 07:55   #20402
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Indikerade instrumentpanelen att det var slut på kylarvätska? Men under huven såg det bra ut? Mellan max och min i behållaren är som det ska vara.

Du kan ha fått en kondes som förbränns, i t.ex avgasröret.

Så länge bilen går som det ska, ingen olja eller kylvatten försvinner så är det lugnt.

Vad säger temp mätaren?

EDIT: Har du turbo förresten?
Det var bara kondens, tyckte bara att det var en jävla massa rök som stank och blev nervös. Men nu ett annat litet problem. När jag växlar märker jag att det klickar till när jag trycker ner kopplingen. Det låter ganska exakt om när man trycker upp en sån här. Inget tar emot eller så.
Inget hörs från växellådan, ljudet kommer från pedalen,när den är halvvägs nertryckt.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 08:31   #20403
wred
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 3
Om man tar i beaktande hälsorisken kan man ju alltid smaka lite på kondenset som kommer ut i avgaserna. Glykolet smakar inte vatten utan sött och stickande.
wred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 12:20   #20404
Drughi
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Gbg
Inlägg: 308
Letar småbil till sambon.
3-7år gammal och 4-7kmil.

Spanat på Fabia, Corsa, Ibiza, Yaris, Ceed, Colt, Jazz...eventuellt Polo även om den kanske är lite i minsta laget..gäller aygo med.

Några tips ?
Snål och driftsäker är huvudkriterierna
__________________
]
Drughi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 12:33   #20405
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av Drughi Visa inlägg
Letar småbil till sambon.
3-7år gammal och 4-7kmil.

Spanat på Fabia, Corsa, Ibiza, Yaris, Ceed, Colt, Jazz...eventuellt Polo även om den kanske är lite i minsta laget..gäller aygo med.

Några tips ?
Snål och driftsäker är huvudkriterierna
Min fru hade en Polo -08, och nu senast en Yaris Hybrid -15, har kört dessa ganska mycket under åren hon haft dem.
Vet inte om det är tur eller bara bra bilar, men vi hade inga kostnader utöver normalt slitage. Men jag tyckte ändå att Polon kändes större än Yarisen, vet dock inte hur små dagens Polo är.

Snål och driftsäker är ju den Japanska marknaden ganska kända för.
Får jag själv rekomendera så blir det Toyota eller Skoda jag hade lagt mina pengar på. Enbart grundat på egna erfarenheter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 12:48   #20406
Drughi
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Gbg
Inlägg: 308
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Min fru hade en Polo -08, och nu senast en Yaris Hybrid -15, har kört dessa ganska mycket under åren hon haft dem.
Vet inte om det är tur eller bara bra bilar, men vi hade inga kostnader utöver normalt slitage. Men jag tyckte ändå att Polon kändes större än Yarisen, vet dock inte hur små dagens Polo är.

Snål och driftsäker är ju den Japanska marknaden ganska kända för.
Får jag själv rekomendera så blir det Toyota eller Skoda jag hade lagt mina pengar på. Enbart grundat på egna erfarenheter.
Gjorde lite halvslapp research https://www.autodealer.co.za/compare...a-Aygo-/97-641

Polon borde va mindre än yaris ser snarare ut som strl klass med aygo enligt siffrorna där..har dock kört polo och kändes inte alls liten..aygon ser ju visuellt liten ut men aldrig suttit i den.

Skoda/Seat tänker jag kvalitetsmässigt borde va samma som VW(vag koncern).

Toyota yaris är en bra kandidat men den kostar ju lite mer. Övriga japanare hur är dom med rosten? Swift tex verkar få underbetyg..
__________________
]
Drughi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-27, 00:08   #20407
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Drughi Visa inlägg
Letar småbil till sambon.
3-7år gammal och 4-7kmil.

Spanat på Fabia, Corsa, Ibiza, Yaris, Ceed, Colt, Jazz...eventuellt Polo även om den kanske är lite i minsta laget..gäller aygo med.

Några tips ?
Snål och driftsäker är huvudkriterierna
Polon är inte mindre än de andra bilarna du har räknat upp. Egentligen är det väl bara Ceed:en som är snäppet större och hör till golf-klassen. Fabia och Ibiza är ju i grunden samma bil som polo men lite egna karosser och lite plastigare invändigt.
Köpte en 5-dörrars Polo till sambon för ca 1 år sedan och hon är fortfarande toknöjd. 2006:a med 13k mil på mätaren. Känns riktigt rymlig invändigt trots att det är en liten bil. Även åkkomforten och ljudnivån är fin och känns som den skulle kunna vara en betydligt större bil. Jättesmidig i stan och går faktiskt fint att åka 4 vuxna kortare sträckor.
Provkörde i samma veva några sprillans nya småbilar för att sondera lite. Nya polo var en kanonfin kvalitetsmässigt och komfortmässigt men kanske det vuxna/tråkiga alternativet. Syskonet Fabia kändes en aning billigare men samtidigt lite roligare att köra och lite mer vågad i designen med lite kantiga linjer.
Körde också Kia Rio som storleksmässigt motsvarar polon. Såg kanske på papperet ut att vara mest bil för pengarna men provkörningen var en besvikelse. Bullrig upplevelse utan dess like. I 90-100 km/h gick det inte att hålla ett samtal i normal samtalston med den som satt i passagerarsätet. Man fick sitta och halvskrika till varandra för att överrösta vägljudet.
en 2017 års kia var komfortmässigt långt efter en 10 år äldre VW.

Yaris har väl den välkänt bra toyota-kvaliteten. Känns också luftig/rymlig invändigt men är nog bland de tråkigaste bilarna jag kört

Svåger har en bmw 1-serie som är en kanontrevlig småbil men som också kostar lite mer att köpa.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-13, 16:04   #20408
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-13, 19:27   #20409
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Den där Mercan var synnerligen rask och låter ju inte så jättetokigt men ljudet passar inte ihop med en Merca,nu är det solklart att 1200?hp aldrig kan vara knäpptyst men Merca skall vara diskretare än så enligt min uppfattning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 10:35   #20410
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Va ryckigt han kör mercan.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 13:43   #20411
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
Intressant om bilens EVentuella framtid.

__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 20:35   #20412
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Den där Mercan var synnerligen rask och låter ju inte så jättetokigt men ljudet passar inte ihop med en Merca,nu är det solklart att 1200?hp aldrig kan vara knäpptyst men Merca skall vara diskretare än så enligt min uppfattning.
Men whut. Det där är ju AMGs signaturmelodi.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 22:43   #20413
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Den här är snabbare (9,16 sek 1/4 mile vs 9,6 sek)

https://youtu.be/Z0Wvw80UvEM

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-01-15 klockan 22:50.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 08:39   #20414
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Tycker att de aldrig får till utseendet på de där monstermercorna särskilt bra.
Prestandan är det inget fel på men utsidan ser bara ut att vara turkstylad efter att någon sett för mycket på F&F.
När BMW vräker på med vingar och spoilers så lyfter man knappt på ögonbrynen då det ändå känns som ett rejsigare/ungdomligare märke. Merca tycker jag gör sig bäst när de håller utsidan stilren/elegant.
Den där röda som ceejay postade ser ju ut som något man köpt i en leksaksbutik

Senast redigerad av Stuffer den 2018-01-16 klockan 08:40.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 18:09   #20415
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Den där Mercan var synnerligen rask och låter ju inte så jättetokigt men ljudet passar inte ihop med en Merca,nu är det solklart att 1200?hp aldrig kan vara knäpptyst men Merca skall vara diskretare än så enligt min uppfattning.
haha diskretare än så? Tyckte ljudet var klockrent, perfekt mercaljud där de har behållit AMG-känslan. Den ska mullra sådär gott dovt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)