Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-11-21, 22:50   #31
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
skär upp köttet i bitar och fräs i panna, krydda med peppar (fläskkarré 1,3kg. Jag försöker putsa det litegrann)

Lägg köttet i en kastrull, täck med mjölk (1,5 liter)

Lägg i två hackade gula lökar (Jag föredrar att dela löken en gång och sedan hacka den för att få stora lökbitar, ifall man vill kunna ta bort dom)

Smula i en köttbuljongtärning

Pressa i 2-4 vitlöksklyftor (lökarna på bilden är någon konstig typ av vitlök utan klyftor, men sak samma)

Tillsätt en burk skivade champinjoner (fanns inga fina färska, små hela går också bra)

Smaksätt med oxfond och viltfond (mestadels oxfond, kom ihåg att smaka av ofta och låta det koka upp)

Krydda med cayennepeppar och finmald svartpeppar

Tillsätt tomatpuré efter smak (jag använder väldigt lite och detta bör man vara försiktig med)

Tillsätt soja för färg

Jag använder inget salt för både buljongen, fonden och sojan är väldigt salt.

Låt koka några timmar, pröva en köttbit då och då för att känna vilken mörhet du vill ha på köttet.

Rör sedan i en halv burk creme fraich (ska pröva med kvarg någon gång.)





cirka 3kg

4700 kcal
540g protein
300g fett
97g kolhydrater

Per 100g

157 kcal
18g protein
10g fett
3g kolhydrater


Kostar runt 100kr skulle jag tro.

Jag har ingen bild där maten är klar och ser aptitlig ut för det skar sig. Men det smakar ju samma åtminstone samma, men ni får en bild på potatisgratäng och kyckling istället.

Ska laga det igen någon gång, då blir det bättre bilder.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_1511.jpg (232.3 KB, 20 visningar)
Filtyp: jpg IMG_1512.jpg (223.3 KB, 18 visningar)
Filtyp: jpg IMG_1513.jpg (224.9 KB, 15 visningar)
Filtyp: jpg IMG_1514.jpg (253.1 KB, 24 visningar)
Filtyp: jpg IMG_1508.jpg (176.3 KB, 37 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 20:40   #32
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Bra dag idag, Blev ingen knäböj pga att jag hade ont om tid och 2 killar hade ockuperat powerracket, men det gör inget för dom körde fina djupa böjar och marklyft från låda. Blir ju lite glad när man ser sånt.

Blir knäböj imorgon istället, schemat har blivit omkastat lite och det är därför det ser lite konstigt ut nu.
Här sitter jag en onsdagkväll och bara strosar runt som vanligt på kolozzeum och hittar denna fantasiska journal. Jag såg att din ort var "Reser runt", så jag började snoka runt lite och efter att jag har läst dina pass så är jag nästan 100% på att du tränar på Vallen (Steelgym)? Gissar jag rätt om du brukar träna med en blond liten pryl med tatuering på ryggen?

För övrigt så är det jag och Pejij(här på kolo) som alltid tar upp powerracken med våran böjträning. Och den dagen du skrev detta, så tränade vi båda ben, och då antar jag att detta är om oss, och jag blir glad när du säger att böjarna var fina och djupa, samt att du blir glad att du ser folk köra marklyft från platta. Ska man köra SL-schema så ska ma!

Och en till sak, vill du köra böj så tveka inte på att FRÅGA om du får köra emellan, vi bits inte. Jag är den större karln som alltid kör knäböj, har oftast på mig mörkblåa Luleå AK brallor, då kanske du vet vem jag är

Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
MEN jag har problem med andningen, jag har prövat att hålla andan, tomma lungor, andas in under lyftet och andas ut under lyftet, men lik förbannat efter typ första settet så börjar det svarta för ögonen och jag måste stanna upp bra länge mellan varje lyft, låsa knäna och vila.


Är det dålig kondis eller vad är problemet?
Inte för att skryta eller låta dryg, men du får gärna köra böj med oss och kika hur vi gör. Har tidigare haft Börje_H(här på kolo) som tränare och han har visat mig allt han kan. Jag sprider det gärna vidare
__________________
www.luleaak.se

Senast redigerad av Schylander den 2010-12-01 klockan 20:44.
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 21:13   #33
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Här sitter jag en onsdagkväll och bara strosar runt som vanligt på kolozzeum och hittar denna fantasiska journal. Jag såg att din ort var "Reser runt", så jag började snoka runt lite och efter att jag har läst dina pass så är jag nästan 100% på att du tränar på Vallen (Steelgym)? Gissar jag rätt om du brukar träna med en blond liten pryl med tatuering på ryggen?

För övrigt så är det jag och Pejij(här på kolo) som alltid tar upp powerracken med våran böjträning. Och den dagen du skrev detta, så tränade vi båda ben, och då antar jag att detta är om oss, och jag blir glad när du säger att böjarna var fina och djupa, samt att du blir glad att du ser folk köra marklyft från platta. Ska man köra SL-schema så ska ma!

Och en till sak, vill du köra böj så tveka inte på att FRÅGA om du får köra emellan, vi bits inte. Jag är den större karln som alltid kör knäböj, har oftast på mig mörkblåa Luleå AK brallor, då kanske du vet vem jag är



Inte för att skryta eller låta dryg, men du får gärna köra böj med oss och kika hur vi gör. Har tidigare haft Börje_H(här på kolo) som tränare och han har visat mig allt han kan. Jag sprider det gärna vidare


Haha jo jag har sett din kolozzeumtröja ett par gånger och väntade mig det här

Jag försöker få ett upplägg som passar vardagen och håller på få lite känn på gymmet, så det är inte alla gånger ni varit "ivägen" heller . Plus kommer det bli sån jäkla mycket plocka på och av ifall jag ska in mellan er, men det är jävligt roligt att se folk som verkligen tränar. Jag lallar mest på fortfarande.

Men jag verkar ha drabbats av "Femoral Anterior Glide Syndrome" tror jag. Det gör ont på framsidan av höfterna. Har du någon bot mot detta skulle det uppskattas för min nyfunna böjkarriär avtog rätt fort efter smärtan kom.

Vilka dagar kör ni på vallen då? Jag är där måndag - lördag oftast och försöker köra igenom kroppen 3 gånger i veckan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 21:18   #34
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Haha jo jag har sett din kolozzeumtröja ett par gånger och väntade mig det här

Jag försöker få ett upplägg som passar vardagen och håller på få lite känn på gymmet, så det är inte alla gånger ni varit "ivägen" heller . Plus kommer det bli sån jäkla mycket plocka på och av ifall jag ska in mellan er, men det är jävligt roligt att se folk som verkligen tränar. Jag lallar mest på fortfarande.

Men jag verkar ha drabbats av "Femoral Anterior Glide Syndrome" tror jag. Det gör ont på framsidan av höfterna. Har du någon bot mot detta skulle det uppskattas för min nyfunna böjkarriär avtog rätt fort efter smärtan kom.

Vilka dagar kör ni på vallen då? Jag är där måndag - lördag oftast och försöker köra igenom kroppen 3 gånger i veckan.
Haha, och ändå har du inte skrivit någonting i min journal?

Okej, är vi ivägen får du gärna köra emellan. Vi lastar gärna av och på vikter för att få extra vila, det är så man gör om man tränar styrkelyftning! Det håller jag med om, det finns inte många på det där gymmet som kör ordentligt. 80% vet inte vad dem håller på med.

Vi kan testa lite olika böjvarianter och se om det blir någon skillnad. Vi tränar mån, ons, fre & lör. Varannan vecka kväll, varannan vecka morgon. För vi båda jobbar på Folksam och jobbar olika
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 21:46   #35
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Haha, och ändå har du inte skrivit någonting i min journal?

Okej, är vi ivägen får du gärna köra emellan. Vi lastar gärna av och på vikter för att få extra vila, det är så man gör om man tränar styrkelyftning! Det håller jag med om, det finns inte många på det där gymmet som kör ordentligt. 80% vet inte vad dem håller på med.

Vi kan testa lite olika böjvarianter och se om det blir någon skillnad. Vi tränar mån, ons, fre & lör. Varannan vecka kväll, varannan vecka morgon. För vi båda jobbar på Folksam och jobbar olika
Nä jag har inte riktigt lagt ner så mycket tid på journalerna här på brädan, men jag förstod att du åtminstone var medlem med tanke på den stora kolozzeumloggan

Det skulle faktiskt uppskattas ifall ni tog en titt på böjformen, jag antar redan nu att jag är lite för stel och fäller fram för mycket, vi verkar ju vara där rätt ofta tillsammans så några snabba tips skulle sitta fint

Jag tränar sporadiskt, men nästan aldrig senare än typ 5 pga fruntimret, tänk på att jag har dålig syn och alltid hörlurar ifall jag är seg på hejja nästa gång
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 23:12   #36
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Nä jag har inte riktigt lagt ner så mycket tid på journalerna här på brädan, men jag förstod att du åtminstone var medlem med tanke på den stora kolozzeumloggan

Det skulle faktiskt uppskattas ifall ni tog en titt på böjformen, jag antar redan nu att jag är lite för stel och fäller fram för mycket, vi verkar ju vara där rätt ofta tillsammans så några snabba tips skulle sitta fint

Jag tränar sporadiskt, men nästan aldrig senare än typ 5 pga fruntimret, tänk på att jag har dålig syn och alltid hörlurar ifall jag är seg på hejja nästa gång
Haha, ja det förstår jag. Den har inte varit tvättad på ett tag, men nästa vecka skall den användas då jag inviger böj med utr.

Ingen fara, är vi där så är det ju inte direkt ett problem att ta sig några minuter till att kika hur det ser ut. Jo det blir väl så, slutar 15:00 då jag jobbar dag, så då far vi alltid direkt till vallen och kör på.

Haha, noted. Skall kasta vikter efter dig, då lär du nog märka vem som är där
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 13:21   #37
Långsmal
Registered User
 
Långsmals avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 327
Jag såg att du för en dryg månad sedan efterfrågade gym i Östersund. Här finns lite allt möjligt att välja på faktiskt. Dels ett nyöppnat "Dygnet runt" gym. Obemannat och billigt. Har dock själv inte varit där men det sägs vara prisvärt.

Sedan finns dom vanliga. Golds gym, Jocks, friskis och svettis etc

De flesta som "bygger" verkar dock hålla till på ett gym som kallas Atletklubben. Ligger i källaren till en stor idrottshall och är inte speciellt nytt men är stort och har mycket vikter. Relativt billigt är det också.

Som stad är Östersund trevlig att bo i, även om jag själv tröttnat nu eftersom jag bott här större delen av tiden sedan jag föddes.

Skicka PM om det är nått mer du undrar över.
Långsmal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-25, 15:10   #38
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
lutande hantelpress

35 X 3
32,5 X 4
30 X 4


pullups

15kg X 3
15kg X 2
10kg X 3


bred hög rodd

45 X 12
50 X 8
50 X 8


böj, nästan atg

50kg X 5
70kg X 5
70kg X 5
70kg X 5
70kg X 5
70kg X 5




Måste lägga om schemat, tror det blir för tungt för kroppen, det kommer bli mixat istället, ett tips från tntballe som lät schysst.

Har lite problem med höftböjaren och smärta också men det ska nog lösa sig.

gått upp 1,5 kilo, men det är nog dags att stega upp matintaget igen, det har börjat stagnera.

lutande hantelpress

32,5 X 6
32,5 X 5
32,5 X 4


bredd rodd

55kg X 10
55kg X 8
50kg X 10
50kg X 10



böj, nästan atg

50kg X 5
70kg X 5
70kg X 5
80kg X 2
80kg X 1
90kg X 1


[/SIZE]

Att vara seriös i träningen går inte längre, det får bli lite sporadiskt, höftböjarna känns bättre, böjen går lite bättre, nu får man bara hoppas på att det kommer mer styrka sakta men säkert.


Citat:
Ursprungligen postat av Långsmal Visa inlägg
Jag såg att du för en dryg månad sedan efterfrågade gym i Östersund. Här finns lite allt möjligt att välja på faktiskt. Dels ett nyöppnat "Dygnet runt" gym. Obemannat och billigt. Har dock själv inte varit där men det sägs vara prisvärt.

Sedan finns dom vanliga. Golds gym, Jocks, friskis och svettis etc

De flesta som "bygger" verkar dock hålla till på ett gym som kallas Atletklubben. Ligger i källaren till en stor idrottshall och är inte speciellt nytt men är stort och har mycket vikter. Relativt billigt är det också.

Som stad är Östersund trevlig att bo i, även om jag själv tröttnat nu eftersom jag bott här större delen av tiden sedan jag föddes.

Skicka PM om det är nått mer du undrar över.
Tackar för hjälpen, vilket gym är störst? Har det obemannade gymmet powerrack?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 21:29   #39
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
lutande hantelpress

32,5 X 6
32,5 X 5
32,5 X 4


bredd rodd

55kg X 10
55kg X 8
50kg X 10
50kg X 10



böj, nästan atg

50kg X 5
70kg X 5
70kg X 5
80kg X 2
80kg X 1
90kg X 1



Att vara seriös i träningen går inte längre, det får bli lite sporadiskt, höftböjarna känns bättre, böjen går lite bättre, nu får man bara hoppas på att det kommer mer styrka sakta men säkert.
Nytt schema igen

tvådagars splitt, 2 gånger i veckan, alternerande mellan 5x5 och 3x12

ben/rygg/biceps/vader
bröst/triceps/mage




böj, nästan atg

50kg X 5
70kg X 5
75kg X 5
75kg X 5
77,5kg X 5

bredd rodd

50kg X 12
50kg X 12
50kg X 12

smal rodd

55kg X 12
55kg X 12
55kg X 12


hantelcurl

18,5 X 14
18,5 X 14

T-bar

prövade bara den som finns på gymmet och den var riktigt kass utformad, blir stång och handtag nästa gång.





Blev lite lättare pass idag såhär efter jul, juldagen, annandagen,min födelsedag och nyår..

Det blev ett nyårslöfte av mig ändå

Nu ska vi bara ta och få lite vikt på stängerna igen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:18   #40
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
har lallat på nu i snart 9 år med dieter och upplägg och nåt jag har lärt mig nu på sista tiden är faktiskt att det är så jävla mycket lättare att äta gott och köttigt och safta på med kalorierna bara så går träningen alltid bra


Det går fortare då förhoppningsvis att komma tillbaka till fornformen också


Men du, för att avvika lite från ämnet, finns det något bra gym i östersund och hur är staden att bo i? jag kanske ska flytta dit faktiskt
Tjuvtränat på ÖAK(Östersunds Atlet Klubb) 2-3 ggr, 800:- per år. Och kanonbra utrustning. Tror de har 4-5 ställen att köra böj i.
Sist jag var där var i våras(Maj).
Annars rekommenderas Reacting på Odenskog, fristilen vid gamla bowlinghallen.
__________________
Fet men svag.

Senast redigerad av Crocker den 2011-01-03 klockan 22:26.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 17:22   #41
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Vad hände med din träning?
__________________
Fet men svag.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 17:38   #42
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Vad hände med din träning?
Las på hyllan igen pågrund av att jag började jobba i Norge igen.
Nu vankas det flytt till stockholm och eventuellt delvis utlandsjobb i bland annat egypten med lite tur, så det lär inte bli mer träning direkt.

Men under mina 4 lediga månader han jag lära mig knäböja lite bättre iaf och tog igen 3 steg på hantelpressen.

Men jag tränar lite då och då faktiskt, minst hela kroppen en gång var 3e vecka.

För att vara ärlig har jag ledsnat rejält också på träningen, jag har nåt en nivå jag kan gå runt och vara någorlunda nöjd med som samtidigt är lätt att bibehålla.


Dock kommer det fortsättas updateras med mat antagligen, och ett och annat träningspass i framtiden efter jag flyttat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 07:38   #43
Östbergspojken
Registered User
 
Östbergspojkens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: kramfors
Inlägg: 1 201
synds ang träning men kul att du ska jobba i utlandet! kör hårt då du tränar så ska du se att det blir bra! och så får du köra mycket övningar hemma!
__________________
PB med svångrem: 150böj, 120 bänk, 200 mark.
Östbergspojken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 09:32   #44
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Östbergspojken Visa inlägg
synds ang träning men kul att du ska jobba i utlandet! kör hårt då du tränar så ska du se att det blir bra! och så får du köra mycket övningar hemma!
Äh det ligger iaf någorlunda stabilt iaf, så länge jag inte blir för fet

Men kul då när du gått förbi så förbannat och bara fortsätter

Jag kommer igen 2012 eller nåt jag, tills dess får du köra hårt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 17:03   #45
Östbergspojken
Registered User
 
Östbergspojkens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: kramfors
Inlägg: 1 201
inte gått förbi så mycket, japp du för köra järnet!
__________________
PB med svångrem: 150böj, 120 bänk, 200 mark.
Östbergspojken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)