Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-15, 16:12   #16
CAPTCHA
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 10
CAPTCHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 06:59   #17
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Turkiet är ett riktigt skitland under nuvarande regim och borde isoleras och motarbetas av alla EU-länder samt kastas ur NATO.

Jag hoppas innerligt att Grekland å Frankrike jagar bort turken och fredar sina vatten.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 08:21   #18
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Ja. Det som pågår i Vitryssland är sjukt jävla skamligt. Hur kan man motsätta sig en så fin och mysig gammal gubbe som Lukasjenko??? Han har inte gjort en fluga förnär!!!
Japp. Man har honom att tacka för att man inte blivit ett multikulti globohomo-skithål med HBTQ-bajs och dagliga gängkrig (ännu). Det är långt mer än vad man kan säga om alla andra ledare i EU.

Och sen ska alltså alternativet vara det här?



Haha! Den där bilden säger allt man behöver veta om situationen i Vitryssland nu. Påminner om feminiserade Finlands parlament.

Många vitryssar är arga men föga medvetna om att vaccinet blir långt mer förödande än sjukdomen.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 19:59   #19
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
"Greece is launching military exercises jointly with France, Italy and Cyprus in the eastern Mediterranean on Wednesday, the Greek Defense Ministry has said. Turkey's president warned Greece of taking the "path to ruin.""

https://www.dw.com/en/france-joins-g...row/a-54700105


Bra Grekland får stöd mot Erdogan och hans försök att göra anspråk på områden
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:17   #20
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av CAPTCHA Visa inlägg
Vilket är riket som den vänstra hunden syftar på?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:19   #21
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Vilket är riket som den vänstra hunden syftar på?
skulle tro Ottomanska
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:42   #22
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Vi erövrade medelhavet och stod tappert mot kolonisatörernas korståg. Vi har 8 gånger befolkningen och en stark militärtradition. Vår befolkning är villig att slåss. Striden är över när den börjar.


Tveksamt om EU backar Grekland.
"Kolonisatörernas korståg"?

Vad var turkarna själva och vad kallas det när muslimer brer ut sig över nordafrika, in i Spanien och upp till Wien?

Som tur är räddades Europa den gången. Men nu går det förlorat igen.

Grekland är ju med i NATO. Vilket visserligen tyvärr Turkiet är med men hur ser det ut om ett NATO-land angriper ett annat?

Området är väl trots allt grekiskt?

Varför man skickar pengar till Islamisten för att inte invaderas vet jag heller inte. Hur svårt är det att säga att "nej vi tänker inte acceptera att det kommer in folk" och sedan stå fast vid det? Givetvis skiter Erdogan i det där om han tycker det passar honom.

Förövrigt lär ju Turkiet bli totalknullade av EU om det nu skulle vara så. Ryssland skulle rimligtvis vara på Turkiets sida men då hade ju USA bara varit på EUs och då gäller fortfarande samma sak.
Hur är det med både Saudi-Arabien och Iran? Båda är ok med svagare Turkiet? Indien inga större problem att välja EU & USA först? Kina kan väl välja vad de vill men hålls de nere av EU och USA så kommer det ju ta längre tid för dem att gå framåt.



Vi kunde ju alltid lova bort Turkiet till Ryssland så löser det sig.

Får ju snabbt veta vilket som är det bättre valet av F-35 och S-400 med. Jag skulle satsa på F-35, försök skjuta ner planet utan radarsystem och försök använda radarsystem utan att slå på dem ...

Senast redigerad av Korvil den 2020-08-26 klockan 20:51.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:48   #23
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
skulle tro Ottomanska
Inte på 1300 tal va, största riket?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:50   #24
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Inte på 1300 tal va, största riket?
Den delen med största missade jag. Det tror jag knappast de var dock
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-26, 20:55   #25
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Kan ju alltid ha Turkiet som Nauru och Manus.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 21:07   #26
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Frankrike flyttar fram sina positioner och Turkiet gör lite tillspetsade uttalanden:

"At the back of a probable deal between France and Greece to supply 18 Rafale jets to Athens, Paris has reportedly deployed Charles De Gaulle, its first nuclear-powered aircraft carrier in the eastern Mediterranean Sea, amidst escalating tensions in the region."

https://eurasiantimes.com/post-rafal...rkish-threats/

https://www.aljazeera.com/news/2020/...185033922.html


http://en.protothema.gr/adviser-to-e...aulle-carrier/

"During an interview on TV, Casin verbally attacked not only Greece, but France also, and threatened that Turkey would “tear its liver” and sinking the aircraft carrier that arrives in the Eastern Mediterranean."
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-08, 14:10   #27
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Frankrike flyttar fram sina positioner och Turkiet gör lite tillspetsade uttalanden:

"At the back of a probable deal between France and Greece to supply 18 Rafale jets to Athens, Paris has reportedly deployed Charles De Gaulle, its first nuclear-powered aircraft carrier in the eastern Mediterranean Sea, amidst escalating tensions in the region."

https://eurasiantimes.com/post-rafal...rkish-threats/

https://www.aljazeera.com/news/2020/...185033922.html


http://en.protothema.gr/adviser-to-e...aulle-carrier/

"During an interview on TV, Casin verbally attacked not only Greece, but France also, and threatened that Turkey would “tear its liver” and sinking the aircraft carrier that arrives in the Eastern Mediterranean."
Kina har ju nyss allierat sig med Iran och religiöst är det ju konstigt men mot Indien och inflytande i mellanöstern och för att försvara Europa och USA är det ju inte konstigt så Kina lär ju knappast släppa på det utan säkert köra på med Iran.

Vilket rimligtvis gynnar Iran mycket på sikt och håller det kvar och kanske gör det till det mäktigaste landet i regionen?

Saudi Arabien verkar ju inte vara fans av Turkiet och kanske är viljan större nu att utvecklas och bli bättre.

Turkiet bör väl militärt ha en möjlighet att ta grekiska öar nära dem men de har ju inte en chans ekonomiskt eller militärt gentemot EU. Och de har ju rimligtvis inget stöd typ någonstans mer än om då Kina skulle se en möjlighet där med vettefan om Kina kan rädda dem dock. Putin har ju halvdana relationer med den andra diktatorn och kanske föredrar Turkiet över EU men vettefan om de skulle bry sig. Om det nu skulle vara en konflikt och relevant vad hade Saudi-Arabien och Iran ställt sig? Vad hade Iran tyckt om Kina vänslas med Turkiet? Fast realistiskt har de väl inget val ändå mer än att acceptera. Om de vill ha en chans framöver.

Att kriga med marktrupp emellan de där platserna i mellanöstern är väl inte så lajbans då det är massa berg ivägen.

Ryssland kan ju inte ta över Turkiet med Turkiet som NATO-medlem heller.

Positivt om relationen Turkiet - EU surnar är ju att man kan sluta ha Erdogan som grindvakt och slösa pengar på vår fiende där. Negativt vore såklart om de släppte in massa folk istället för att bara acceptera att vi inte vill ha dem här och inte låta dem få komma oavsett. Hur svårt kan det vara? Så jävla fega politikernötter och dessutom är det ju de facto så att de själva faktiskt inte vill ha dem här annars hade de ju inte bett Turkiet stoppa det men de kan inte säga det och stå för det utan man måste ha några löjliga helidiotiska konventioner som man står för på pappret men sedan motarbetar för att de är så jävla dåliga och idiotiska i praktiken.

Turkiets existens är väl rimligtvis rätt stadig men att tro att de heller skall kunna göra så mycket är ju inte realistiskt. Inkräkta på andra länders territorium åtminstone sålänge de själva ser kurders självständighet som ett problem är ju uppenbarligen något de är kapabla att göra men sen? Ett isolerat Turkiet blir ju inte mäktigare utan svagare. Det är ju kanske långsiktigt positivt (sålänge Turkiet inte får bytt ledarskap till något progressivt västvänligt igen såklart, i någon grad stannar kanske visst ogillande kvar ändå även om relationen rimligtvis blir annan för framtida generationer och över tiden.) Med den givna reservationen i att om det fanns framgångsrika regioner i närområdet dit man var välkommen så tror jag många människor hade valt att bara ta sig dit och leva med liknande folk i en liknande kultur istället för att ta sig till Europa. Nu existerar det ju framgångsrika samhällen och ekonomier även i mellanöstern men de har ju förstånd nog att inte öppna åt alla utan tänka på sig själva istället.

Senast redigerad av Korvil den 2020-09-08 klockan 14:17.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 17:41   #28
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Inte medelhavet men Turkiet är även här och håller på

https://live.aftonbladet.se/supernyt...zjan.hlMbHqDQI

"Strider har åter blossat upp mellan Armenien och Azerbajdzjan kring den omstridda utbrytarregionen Nagorno-Karabach."
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 18:07   #29
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Nä.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 18:08   #30
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Nä.
Nä vad?
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)