Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-30, 15:41   #421
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Eftersom det verkar vara ett intressant diskussionsämne med Norge-tjejen tänkte jag berätta lite mer i detalj hur dejten gick. Jag försöker alltid vara väldigt försiktig med det, eftersom jag inte vill riskera att berätta något hon inte vill att omvärlden ska veta, även om hon är anonym. Men lite till tycker jag att jag kan dela med mig av. Jag har ju inte ens kommit upp i de tio rader Chidde frågade efter.

Vi snackade i fyra timmar (det verkar ha blivit standardlängden på en dejt för mig). Väldigt mycket om andlighet och buddhism. Hon och jag delade lite av ett nördintresse för det, så det föll sig naturligt.

Hon sa mycket som kan tolkas som intresse. Som att det var skönt att träffa någon som "inte bara pratar om väder och vind". Och att jag verkar vara ovanligt ärlig. Hon bad om ursäkt ett par gånger för att hon pratade så mycket, och att det lätt blir så när man träffar någon "som talar samma språk". När jag frågade: "Menar du svenska?", eftersom hon är svensk bosatt i Norge, sa hon att nej, hon menade bildligt.

När jag sa att jag gillar att skriva små funderingar på Facebook bad hon att få adda mig. Och när jag visade min tavla av min mamma blev hon mäkta imponerade och föreslog att jag skulle leva på det. Hon sa att det var jättelätt att få jobb i Oslo, och att det var lätt att ställa ut konst där.

Och känner jag er pervon rätt nöjer ni er inte förrän jag har berättat hur det gick med rajtan-tajtan-biten. Exakt såhär gick det:

Efter ett tag frågade hon vilket färja jag tänkte ta hem (jag bor på en ö man åker färja till) (nej, Angel, jag tror inte detta var en vink att hon ville schasa bort mig, fick inte den vibben alls).

Jag svarade halv nio eller halv tio, men att jag också kunde sova över och åka tidigt i morgon (nej, Angel, Aryt, G.W m fl, jag fick inte alls vibben att hon tyckte att detta var en obehaglig fråga).

Hon sa att nä, det går inte eftersom hon gillar att gå väldigt långsamt fram. Jag sa "ah, jag tänkte inte nödvändigtvis så, utan jag tänkte att vi kunde typ kramas" (försvar mot de som tyckte detta också var sliskigt: Min kommentar var en tillbakakoppling till en stund tidigare då vi pratat om depression, och hon sagt att de flesta som äter SSRI kanske helt enkelt borde kramas mer).

Då sa hon "nä, jag vill inte det heller, utan jag tycker det är bra såhär så länge" (sitta i soffan och snacka). Då sa jag "okej, att gå långsamt fram går jättebra för mig, jag brukar gå jättefort fram men har funderat i flera år på att börja gå långsamt fram istället". Hon verkade fortfarande inte generad/avskräckt/äcklad osv.

Nu borde ni ha diskussionsmaterial för ett par sidor framåt. Ser fram emot den saliga blandningen av kommentarer som tyckte att jag gjorde helt rätt, som tyckte jag var alldeles för töntig och beta, och som tyckte att jag var sliskig och hade dålig människosyn. Samt av de som tolkar det som att hon älskar mig och de som tycker det är uppenbart att hon hatar mig. Det är lite som att titta på en cage fight eller nåt.



Nu tror jag på det här istället.

Haha Mr friendzone in action....
Du borde sadla om till talesperson för kyrkan.

En riktig man hade huggit tag i betet för länge sen....

haha
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 15:46   #422
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Låter som våldtäkt Jusup
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:01   #423
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av JusupWilkoszzzz Visa inlägg
Haha Mr friendzone in action....
Du borde sadla om till talesperson för kyrkan.

En riktig man hade huggit tag i betet för länge sen....

haha
Nu börjar det!

G.W och Laffe säger att jag gick för fort fram, du säger att jag gick för långsamt.

Jag ska aldrig sluta bidra med dejtinghistorier till den här tråden, det här är mer underhållande än UFC.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:02   #424
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Låter som våldtäkt Jusup
Att ta initiativ är inte våldtäkt. Men eftersom vår kära aspievän är kass på att tolka signaler så förstår Jusup....
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:04   #425
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Haha Jusup
I det här fallet, som alla andra, är GW baserad och den du ska lyssna på
Hahaha
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:15   #426
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu börjar det!

G.W och Laffe säger att jag gick för fort fram, du säger att jag gick för långsamt.

Jag ska aldrig sluta bidra med dejtinghistorier till den här tråden, det här är mer underhållande än UFC.
Ändå intressant. Det är ju uppenbarligen ett problem för dig att kommunicera och få ligga med kvinnor.
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:24   #427
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av JusupWilkoszzzz Visa inlägg
Ändå intressant. Det är ju uppenbarligen ett problem för dig att kommunicera och få ligga med kvinnor.
Vad är det som är ”ändå intressant”, menar Jusup?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:31   #428
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Haha Jusup
I det här fallet, som alla andra, är GW baserad och den du ska lyssna på
Hahaha
Dig tror jag inte på längre, du hade ju fel om duschen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:37   #429
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av JusupWilkoszzzz Visa inlägg
Att ta initiativ är inte våldtäkt. Men eftersom vår kära aspievän är kass på att tolka signaler så förstår Jusup....
Han är förmodligen betydligt längre från aspienivån än Jusup.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:40   #430
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vi snackade i fyra timmar (det verkar ha blivit standardlängden på en dejt för mig). Väldigt mycket om andlighet och buddhism. Hon och jag delade lite av ett nördintresse för det, så det föll sig naturligt.
Första dejten ska väl lämna personerna nyfikna på mera. Inte mätta på varandra. Det är ju en sak att vara ärlig med vad man är ute efter med dejtandet, vad man pysslat med den senaste tiden, och vad man jobbar med men konversationer om andlighet/religion/politik/filosofi bortom en lättare beröring är ju extremt avtändande för båda parterna oavsett om de är nördintressen eller ej. Jag tror att såväl män som kvinnor finner andras tankar betydligt mindre stimulerande än deras faktiska handlingar när det kommer till konversationsämnen. Dina handlingar reflekterar ju med nödvändighet dina tankar medan dina tankar inte nödvändigtvis reflekterar dina handlingar utan kan vara helt lösryckta från den observerbara verkligheten. Man vill veta vem den andra faktiskt är, inte vem den andra personen inbillar sig att denne är.

- From a guy who knows jack and shit about dating and women and jack left the house.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:52   #431
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Första dejten ska väl lämna personerna nyfikna på mera. Inte mätta på varandra. Det är ju en sak att vara ärlig med vad man är ute efter med dejtandet, vad man pysslat med den senaste tiden, och vad man jobbar med men konversationer om andlighet/religion/politik/filosofi bortom en lättare beröring är ju extremt avtändande för båda parterna oavsett om de är nördintressen eller ej. Jag tror att såväl män som kvinnor finner andras tankar betydligt mindre stimulerande än deras faktiska handlingar när det kommer till konversationsämnen. Dina handlingar reflekterar ju med nödvändighet dina tankar medan dina tankar inte nödvändigtvis reflekterar dina handlingar utan kan vara helt lösryckta från den observerbara verkligheten. Man vill veta vem den andra faktiskt är, inte vem den andra personen inbillar sig att denne är.

- From a guy who knows jack and shit about dating and women and jack left the house.
Ah, men konversationerna om andlighet visar ju att jag har gjort handlingen att utforska andlighet!

Dessutom pratade jag även ganska mycket på dejten om Dios Äventyr. Backpacking, volontärarbete, standup, resor, osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 16:54   #432
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ni tror alltså att mina vibbar över hur saker och ting känns är så jävla felkalibrerade?

Nej, G.W, jag tror du har rätt och slätt fel. Och du verkar ha en väldigt konservativ uppfattning av vad man ”får” säga och göra i ett tidigt skede.
Jag tycker att du gör lite märkliga saker och det är lite svårt att sätta fingret på vad det är. Min känsla är att du har lite bråttom mot liggandet. Och just gällande den biten är du ju framgångsrik. Men om du vill ha en relation så kan det väl få ta lite tid att komma dit, du kommer ju få i princip obegränsad tillgång till det sinom tid. De "anspelningar" du gör, som du förvisso gör på ett skämtsamt sätt, tror jag fäller dig, eller sätter sig ett fack du egentligen inte vill vara i. Men som du nog hamnar i av gammal vana. Om det nu är en relation du vill ha.

Kortfattat; du gör det svårt för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu börjar det!

G.W och Laffe säger att jag gick för fort fram, du säger att jag gick för långsamt.

Jag ska aldrig sluta bidra med dejtinghistorier till den här tråden, det här är mer underhållande än UFC.
Du ska ha en eloge för att du delar med dig. Även om du nu börjar få tråden att handla om dig, men det är ju inte bara ditt fel. Ty vi är alla skyldiga.



Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Haha Jusup
I det här fallet, som alla andra, är GW baserad och den du ska lyssna på
Hahaha
Baserad och rödpillrad broder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 17:02   #433
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Fasen GW tycker du börjar bli lite mjuk, finns mer i dig än råa vegan-skämt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 17:03   #434
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ah, men konversationerna om andlighet visar ju att jag har gjort handlingen att utforska andlighet!

Dessutom pratade jag även ganska mycket på dejten om Dios Äventyr. Backpacking, volontärarbete, standup, resor, osv.
Du får tänka grafiskt vad gäller handlingar. Läsa böcker och meditera räknas inte om de inte pågår samtidigt som någon i din närhet försöker utföra handlingar mot dig och din egendom.

De andra sakerna du nämnde låter bra dock.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-09-30, 17:31   #435
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Jag tycker att du gör lite märkliga saker och det är lite svårt att sätta fingret på vad det är. Min känsla är att du har lite bråttom mot liggandet. Och just gällande den biten är du ju framgångsrik. Men om du vill ha en relation så kan det väl få ta lite tid att komma dit, du kommer ju få i princip obegränsad tillgång till det sinom tid. De "anspelningar" du gör, som du förvisso gör på ett skämtsamt sätt, tror jag fäller dig, eller sätter sig ett fack du egentligen inte vill vara i. Men som du nog hamnar i av gammal vana. Om det nu är en relation du vill ha.

Kortfattat; du gör det svårt för dig.



Du ska ha en eloge för att du delar med dig. Även om du nu börjar få tråden att handla om dig, men det är ju inte bara ditt fel. Ty vi är alla skyldiga.

Baserad och rödpillrad broder.
Haha, ja, jag vill egentligen inte bli sedd som någon som tar över trådar, så jag är lite orolig över den aspekten här. Men samtidigt är det ju som du säger, EN person kan inte ta över en tråd (om inte personen spammar som tusan), andra måste ju haka på för att tråden ska börja handla om personen.

Du har rätt i att jag går fort fram på dejting. Det är, för att förklara kortfattat, för att jag inte vill att de ska se mig som Jusup ser mig. Jag är alltså rädd att de tänker något i stil med ”nu har jag ju suttit här två dejter i sträck och smilat mot karljäveln, när ska han fatta vinken?”, och sedan tröttna och sluta höra av sig.

Jag har en liten traumatisk historia om det; som 16 och oskuld bodde jag på ett kollektiv, där det bland annat bodde en snygg 18-årig tjej som jag hade väldigt lätt för att prata med. Efter ett tag när vi festade ihop började hon visa vad jag senare förstod var väldigt tydliga tecken på intresse, som att be mig lägga mig bredvid henne i sängen när hon gick och la sig. Jag lade mig lydigt där utan att peta på henne, och pratade tills vi somnade. Så här fortsatte det någon månad, men när jag äntligen fattade vad hon ville var hon inte intresserad längre. Never again!

Annars har jag faktiskt inget emot alls att gå långsamt fram. Fasen, på Norge-tjejs-dejten var jag faktiskt inte sugen på att ha sex ens. Fastän hon var minst 2 poäng snyggare än mig på 1-10-skalan.

Kul att ni gillar att jag delar med mig. Jag försöker finna en balans mellan att få utlopp för mina drifter att uttrycka mig i skrift och att prata om mina problem å ena sidan, och att inte säga så mycket att jag måste undvika koloiter på stan å andra sidan.

Håller med Laffe om att det är kul att se din ”mjuka” sida. Du är ju uppenbarligen inte dum i huvudet, det är trevligt att du hänger dig åt seriösa diskussioner och inte bara retas med veganer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)