Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-13, 17:50   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
när han var med i vem vet mest med filip och fredrik så var han alltid grinig och irriterad så fort en fråga inte var direkt lämpad för just honom. "Vilka skitfrågor rent ut sagt" tror jag han sa ett flertalet gånger. Även när han var med snabba korta frågor så var han irriterad efteråt och talade tydligt om detta. Hatar hans sätt att vara. Älskar dissen som Anis och Samir gjorde på honom när han var sur för att Samir inte var tillräckligt glad när hans dotter frågade om en selfie.

https://www.youtube.com/watch?v=j3vsrcrPcrI
Från kommentarsfältet:

Citat:
Ursprungligen postat av Milo Andersson
Synd att allt är fake bara för att få lyssnare och klick
Låten skriven lång i förväg
Undrar om det stämmer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 19:27   #32
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Undrar om det stämmer.
Hur skulle det vara möjligt?

De rappade ju om att inte vilja vara med på en selfie med Schulman, vilket ju också påstods vara det de hade nån beef om.

Skulle de ha gjort en låt om en händelse som inte ännu hade inträffat då eller hur menar du?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 20:19   #33
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det var nån idrottslegend (Salming kanske? Inte 100 på det) Som blev så arg på Schulman att Schulman fick stryk för många herrans år sedan.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 20:36   #34
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Ingen erfarenhet alls av Schulman från innan jag började lyssna på podcasten. Jag tycker podcasten är underhållande, trots att jag är allergisk mot den typen av människor, typ kända för att vara kända. Blev faktiskt förvånad över att jag tyckte om den.
Och i podcasten tycker jag inte att de spyr hat över folk generellt, de gör sig lite lustiga över en del kändisar ibland, men det är knappast huvudämnet. Inte heller känns det som att de ser sig som speciellt skarpsynta, mycket handlar ju om vardagliga situationer och misstag de gör själva.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 13:44   #35
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Jag har precis som MackeJuve följt honom länge i Alex&Sigge-podden och håller med om att sättet han provocerar i t.ex. Alla mot alla är 100% med glimten i ögat. Nu ska jag inte sitta här och försvara honom som någon fanboy men han lyckas ju helt klart med sina provokationer märker man i den här tråden


Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
när han var med i vem vet mest med filip och fredrik så var han alltid grinig och irriterad så fort en fråga inte var direkt lämpad för just honom. "Vilka skitfrågor rent ut sagt" tror jag han sa ett flertalet gånger. Även när han var med snabba korta frågor så var han irriterad efteråt och talade tydligt om detta.
Typiskt Alex-humor. Svårt att förklara men det är såhär han håller på, man ser på Filip och Fredrik när han säger sådana här saker att de känner igen "Alex-humorn". Känner att det är skitsvårt att förklara men tror MackeJuve iaf förstår vad jag menar
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 14:08   #36
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag har precis som MackeJuve följt honom länge i Alex&Sigge-podden och håller med om att sättet han provocerar i t.ex. Alla mot alla är 100% med glimten i ögat. Nu ska jag inte sitta här och försvara honom som någon fanboy men han lyckas ju helt klart med sina provokationer märker man i den här tråden




Typiskt Alex-humor. Svårt att förklara men det är såhär han håller på, man ser på Filip och Fredrik när han säger sådana här saker att de känner igen "Alex-humorn". Känner att det är skitsvårt att förklara men tror MackeJuve iaf förstår vad jag menar
Jag köper detta helhjärtat, men det gör inte Schulman till ett mindre offentligt svin. Det 'ogör' inte allt hans skitsnack från förut, som även med glimten i ögat väcker rätt många känslor.

Så...tekniskt sett är ju allt precis som förut: Schulman är ett svin, men nu vet vi att han kanske är ett medvetet svin som kan underhålla bekanta. Alternativt tyckte Filip & Fredrik det var kul för Schulman sattes i en obekväm situation.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 14:10   #37
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag har precis som MackeJuve följt honom länge i Alex&Sigge-podden och håller med om att sättet han provocerar i t.ex. Alla mot alla är 100% med glimten i ögat. Nu ska jag inte sitta här och försvara honom som någon fanboy men han lyckas ju helt klart med sina provokationer märker man i den här tråden




Typiskt Alex-humor. Svårt att förklara men det är såhär han håller på, man ser på Filip och Fredrik när han säger sådana här saker att de känner igen "Alex-humorn". Känner att det är skitsvårt att förklara men tror MackeJuve iaf förstår vad jag menar
Det är faktiskt svårt att förklara Man kanske kan beskriva det som att han driver med bilden av sig själv?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 14:26   #38
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Ärligt talat så krävs det faktiskt ganska hög IQ för att förstå sig på Alex humor. Så det är inte för alla.

Å andra sidan så uppskattar man inte humorn om man har för hög EQ heller. Så det är även en vattendelare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 14:42   #39
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Så...tekniskt sett är ju allt precis som förut: Schulman är ett svin, men nu vet vi att han kanske är ett medvetet svin som kan underhålla bekanta. Alternativt tyckte Filip & Fredrik det var kul för Schulman sattes i en obekväm situation.
Bara för att nyansera lite: Jag förstår ju att man kan ha bilden av honom som ett svin och det är ju upp till var och en. Jag skulle ju dock påstå att tiden då "alla" tyckte det är passé, väldigt mycket tack vare podcasten. Om han bara kan underhålla de som är bekanta med honom låter jag vara osagt, jag tycker ju att det är tämligen uppenbart när han skämtar men så är jag ju också en nitisk lyssnare på podden.

Filip och Fredrik är goda vänner med Alex och ville säkerligen ha med honom p.g.a. underhållningsvärdet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 14:53   #40
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Bara för att nyansera lite: Jag förstår ju att man kan ha bilden av honom som ett svin och det är ju upp till var och en. Jag skulle ju dock påstå att tiden då "alla" tyckte det är passé, väldigt mycket tack vare podcasten. Om han bara kan underhålla de som är bekanta med honom låter jag vara osagt, jag tycker ju att det är tämligen uppenbart när han skämtar men så är jag ju också en nitisk lyssnare på podden.

Filip och Fredrik är goda vänner med Alex och ville säkerligen ha med honom p.g.a. underhållningsvärdet.
Ja, min bild av Schulman är sannolikt förlegad. Däremot har han hittills inte uppvisat någon form av altruism som, med risk för missförstånd, gottgör hans tidiga år. Han är fortfarande ingrodd stockholmare med tråkig, om än banal, människosyn.

Att man gillar honom är helt klart upp till envar. Jag kanske är för empatisk helt enkelt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 15:18   #41
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ja, min bild av Schulman är sannolikt förlegad. Däremot har han hittills inte uppvisat någon form av altruism som, med risk för missförstånd, gottgör hans tidiga år. Han är fortfarande ingrodd stockholmare med tråkig, om än banal, människosyn.

Att man gillar honom är helt klart upp till envar. Jag kanske är för empatisk helt enkelt.
Det här med altruism och tråkig människosyn får stå för dig, det är inte min bild av honom men så följde jag honom heller inte nitiskt under hans bloggperiod. Han kanske har skrivit helt oförlåtliga saker, det verkar du ha bättre koll på än mig. Min bild av Alex kommer enkom från podcastvärlden.

Själva syftet med att jag blandade mig i tråden var egentligen bara för att jag såg att folk hade tolkat vissa saker han hade sagt bokstavligt, saker som var menat som skämt. Inte att agera hans försvarsadvokat, även om det uppenbarligen på sätt och vis blev fallet ändå
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 15:21   #42
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Ärligt talat så krävs det faktiskt ganska hög IQ för att förstå sig på Alex humor. Så det är inte för alla.

Å andra sidan så uppskattar man inte humorn om man har för hög EQ heller. Så det är även en vattendelare.
Snackar vi samma IQ-nivå som behövs för att förstå och uppskatta Rick & Morty?

PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 15:27   #43
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det här med altruism och tråkig människosyn får stå för dig, det är inte min bild av honom men så följde jag honom heller inte nitiskt under hans bloggperiod. Han kanske har skrivit helt oförlåtliga saker, det verkar du ha bättre koll på än mig. Min bild av Alex kommer enkom från podcastvärlden.

Själva syftet med att jag blandade mig i tråden var egentligen bara för att jag såg att folk hade tolkat vissa saker han hade sagt bokstavligt, saker som var menat som skämt. Inte att agera hans försvarsadvokat, även om det uppenbarligen på sätt och vis blev fallet ändå
Djävulens Advokat är du. Grattis!

Nu kanske man tolkar lite hårdare när jag använder sådana termer, så jag ska försöka utveckla det lite kort:

Min bild av Schulman har alltid varit den av en skolmobbare och någon som spenderar en massa tid inne i sitt eget huvud, med sina egna tankar, och sin egen bild av situationer. Det har aldrig förefallit som att han försöker resonera empatiskt när det ska kommenteras om andra människor, utan min uppfattning har ofta, kanske alltid, varit att han istället siktar cyniskt och mot individer ensamma eller i grupp som inte har tendens eller möjlighet att slå tillbaka--Schulman slår alltså nedåt. Om det är för att han trivs med det eller har funnit framgång i det låter jag vara osagt, han verkar bara vara sån.

Han verkar också vara en man som vänder kappan efter vinden av egoistiska skäl, något jag absolut avskyr.

PS: Med tråkig människosyn menar jag inte att Schulman skulle vara kontroversiell eller misstro folkgrupper, det har han inte uppvisat. Däremot tycker jag ständigt han är den typen som försöker se speglingen av sig själv i saker. Han verkar gilla det cyniska, det retliga, det folk inte vill att man ska se. På ett sätt är han en intelligent översittare.

Senast redigerad av Rahf den 2019-10-14 klockan 15:29.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 15:36   #44
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Djävulens Advokat är du. Grattis!

Nu kanske man tolkar lite hårdare när jag använder sådana termer, så jag ska försöka utveckla det lite kort:

Min bild av Schulman har alltid varit den av en skolmobbare och någon som spenderar en massa tid inne i sitt eget huvud, med sina egna tankar, och sin egen bild av situationer. Det har aldrig förefallit som att han försöker resonera empatiskt när det ska kommenteras om andra människor, utan min uppfattning har ofta, kanske alltid, varit att han istället siktar cyniskt och mot individer ensamma eller i grupp som inte har tendens eller möjlighet att slå tillbaka--Schulman slår alltså nedåt. Om det är för att han trivs med det eller har funnit framgång i det låter jag vara osagt, han verkar bara vara sån.

Han verkar också vara en man som vänder kappan efter vinden av egoistiska skäl, något jag absolut avskyr.

PS: Med tråkig människosyn menar jag inte att Schulman skulle vara kontroversiell eller misstro folkgrupper, det har han inte uppvisat. Däremot tycker jag ständigt han är den typen som försöker se speglingen av sig själv i saker. Han verkar gilla det cyniska, det retliga, det folk inte vill att man ska se. På ett sätt är han en intelligent översittare.
Bra beskrivet imo.

Önskar jag kunde uttrycka mina tankar i skrift lika väl.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 15:39   #45
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Djävulens Advokat är du. Grattis!

Nu kanske man tolkar lite hårdare när jag använder sådana termer, så jag ska försöka utveckla det lite kort:

Min bild av Schulman har alltid varit den av en skolmobbare och någon som spenderar en massa tid inne i sitt eget huvud, med sina egna tankar, och sin egen bild av situationer. Det har aldrig förefallit som att han försöker resonera empatiskt när det ska kommenteras om andra människor, utan min uppfattning har ofta, kanske alltid, varit att han istället siktar cyniskt och mot individer ensamma eller i grupp som inte har tendens eller möjlighet att slå tillbaka--Schulman slår alltså nedåt. Om det är för att han trivs med det eller har funnit framgång i det låter jag vara osagt, han verkar bara vara sån.

Han verkar också vara en man som vänder kappan efter vinden av egoistiska skäl, något jag absolut avskyr.

PS: Med tråkig människosyn menar jag inte att Schulman skulle vara kontroversiell eller misstro folkgrupper, det har han inte uppvisat. Däremot tycker jag ständigt han är den typen som försöker se speglingen av sig själv i saker. Han verkar gilla det cyniska, det retliga, det folk inte vill att man ska se. På ett sätt är han en intelligent översittare.
Där har vi nog förklaringen Min bild är att han slår uppåt, eller åtminstone i sidled. Han har ju liksom inte slutat att ge sig på folk men då är det ju kändisar som i min värld "kan ta det". Pärleros var uppe som exempel förut, han har fått sig ett par kängor, Blondinbella är ett annat ganska färskt exempel.

Har du något konkret exempel på när han har varit vidrig och slagit nedåt? Det kanske kan vara nyttigt för mig att se den andra sidan av myntet
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)