Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-09, 23:17   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag grävde lite. Du påstår att det senaste icke-trollinlägg som GW gjort måste ha publicerats under förra seklet.

Punkt 1.
"Sekel (århundrade, centennium) är en sammanhängande period av 100 år. Ordet sekel, som kommer från latinets saeculum ('hundraårsperiod'), syftar vanligen på perioden mellan två sekelskiften. Sekelskiftet definieras i allmänt språk som tidpunkten då hundraårssiffran i kalendern byts, men i historiska texter syftar i regel bytet på när år XXX1 inträder. " [1]

Alltså påstår svenbanan att GW måste ha publicerat sitt senaste ärliga inlägg mellan åren 1901-2000.

Punkt 2.
Efter lite undersökning har jag kommit fram till att GW inte kan ha gjort det under sin nuvarande profil, eftersom det skapades 2004-12-05. [2] Mer än 3 år in på det sekel efter det som Svenbanan påstådde att GW postat ärligt under.

Men jag ska inte helt avfärda Svenbanan än. Avsaknad på bevis är inte bevis på avsaknad. Dessutom föddes GW i mars 1945 [3], så han kan mycket väl ha kunnat posta seriösa inlägg innan sekelskiftet -- men under ett annat konto.

Punkt 3.
Jag har kommit över komprometterande information som totalt avtrubbar påståendet att GWs senaste icke-trollinlägg postades under förra seklet någon gång. Kom ihåg, det förra seklet ägde rum mellan 1901 och ett inkluderat 2000.

Men all data jag tillhandahar antyder att Kolozzeum inte ens fanns under förra seklet. Den 7 maj 2001 bestådde sajten endast av en logotyp. [4]

Det är endast under 2002 som jag hittar underlag för ett Kolozzeum diskussionsforum. [5] Möjligheten finns ändock att ägarna använde sig av någon slags... anarkoprimitivistisk teknologi som inte kan förstås av moderna människor och datamaskiner, vilket håller vidöppet för möjligheten att det fanns ett forum innan sekelskiftet där GW kunde ha skrivit. Så jag skulle dra slutsatsen att det inte är helt omöjligt, men att det mest sannolikt inte är ett korrekt påstående.
Jag tror att kolozzeum fanns som ett gamalt BBS system under åttiotalet. King Grub borde kunna bekräfta detta. Skulle gissa på att GW satt och postade trollinlägg där från sin Amiga medans han doktorerade i kriminologi. Det bör ha slunkit med ett och annat seriöst inlägg mellan veganhånen.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-10-09 klockan 23:18.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 23:21   #17
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror att kolozzeum fanns som ett gamalt BBS system under åttiotalet. Skulle gissa på att GW satt och postade trollinlägg där från sin Amiga medans han doktorerade i kriminologi. Det bör ha slunkit med ett och annat seriöst inlägg mellan veganhånen.
Menar du att han hånar veganer? Jag trodde att han var en själv, med tanke på ett inlägg där han nämnde att han åt linscurrygryta föregående dag. Jag vet inte om du är välbevandrad inom veganvärlden, men det är ju inte direkt någonting normala människor äter.

Edit: King Grub, kan du bekräfta? Jag ser att du registrerades under våren 2002, men det kanske var på grund av en overhaul av forumsystemet?

Senast redigerad av Brofessorn den 2019-10-09 klockan 23:22.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 23:24   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Menar du att han hånar veganer? Jag trodde att han var en själv, med tanke på ett inlägg där han nämnde att han åt linscurrygryta föregående dag. Jag vet inte om du är välbevandrad inom veganvärlden, men det är ju inte direkt någonting normala människor äter.
Att GW är vegan trodde jag var allmänt känt. Det kanske är mindre känt att han också är masochist och hånar veganer för att späka sig själv.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 07:13   #19
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Men brottsligheten har inte heller ökat, eller?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 08:20   #20
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Men brottsligheten har inte heller ökat, eller?
Korrekt och det är inte heller all brottslighet man har tittat utan "violent and property crimes".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 08:39   #21
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag grävde lite. Du påstår att det senaste icke-trollinlägg som GW gjort måste ha publicerats under förra seklet.
Tack för att du har min rygg broder!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 10:01   #22
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Gissning: Röker man mer hasch så super man typisk mer med. (Nu kommer alla haschfantaster protestera och säga att det inte är så men det är det. Rök lite hasch och lugna ner dig.)

Haschrökning ökar på mängden alkohol som konsumeras, och mängden alkohol som konsumeras påverkar brottsligheten.
Det är precis tvärtom. Finns många som hellre skulle njuta av en avkopplande joint en fredagskväll och svulla i godis än att dricka alkohol. Men nu är bara alkohol legalt i drogväg så då sups det med rattfylla, mord och kvinnomisshandlar som resultat.

Finns ingen som begår våldsbrott pga att dom blir sinnesförändrade och våldsamma av cannabis, men väääldigt många blir aggressiva av alkohol.

Jöns-Alfred, 21 år, super på krogen, blir full stöter ihop med Bill-Adulf och genast blir det handegäng. Sjukvården belastas med att laga käken och sheriffen får lagföra och sedan domstolen döma. Allt kostar pengar och resurser och Jöns-Alfred får ont i tänderna.

Jöns-Alfred, 21 år, röker en joint i hemmet framför en bra film. Han och kompisen Bill-Adulf blir godissugna och köper chips, läsk och choklad för att sedan somna ifrån slutet på filmen. Samhället belastas inte.

Senast redigerad av 40plus den 2019-10-10 klockan 10:07.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 13:25   #23
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Konstigt då att alkoholkonsumtionen inte minskar när cannabis legaliseras
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 14:24   #24
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Konstigt då att alkoholkonsumtionen inte minskar när cannabis legaliseras
De som dricker alkohol dricker alkohol, och de som röker gräs röker gräs.
Det verkar också vara lite oklart än, eftersom det är en generationsfråga. Unga människor verkar föredra cannabis framför alkohol. Det hade varit intressant om man delat upp det i demografiska grupper.

https://www.prnewswire.com/news-rele...300883954.html

https://www.distilledspirits.org/wp-...pact-Study.pdf
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 16:03   #25
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Härligt när framtidens hopp är cannabisflummiga tonåringar som stannat i den kognitiva utvecklingen.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 17:35   #26
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
De som dricker alkohol dricker alkohol, och de som röker gräs röker gräs.
Det verkar också vara lite oklart än, eftersom det är en generationsfråga. Unga människor verkar föredra cannabis framför alkohol. Det hade varit intressant om man delat upp det i demografiska grupper.

https://www.prnewswire.com/news-rele...300883954.html

https://www.distilledspirits.org/wp-...pact-Study.pdf
Haschliberaler brukar hävda sånt. Även när de är plakatfulla med en grogg i näven. Jag köper inte för en sekund att genomsnittscannabisrökaren dricker mindre alkohol än genomsnittet. Tvärtom. Det dricks mer. Det konsumeras även mer andra droger.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 17:52   #27
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Haschliberaler brukar hävda sånt. Även när de är plakatfulla med en grogg i näven. Jag köper inte för en sekund att genomsnittscannabisrökaren dricker mindre alkohol än genomsnittet. Tvärtom. Det dricks mer. Det konsumeras även mer andra droger.
Personligen slutade jag i princip att dricka alkohol när jag började röka cannabis. Fann den avslappnande livsstilen betydligt mer tilltalande än den andra. Jag kan ju däremot inte tala för alla.

Däremot kan jag ju säga att i början av min karriär, när jag var runt 18-19 år, så spenderade jag och mina rökande kompisar majoriteten av helgerna med att sitta hemma och flumma. Lite svamp käkade vi med och hade några som testade på en hel del RC droger, men ute och röjde med alkohol var vi sällan.

Detsamma gäller när jag bodde i Portugal i 2 år och var betydligt äldre. Vi som var flummare var inte ute och festade. Vissa av oss drack lite alkohol till spliffen, men det var ingen stor konsumtion. Cannabis stod i fokus. Det fanns dock ett par killar (som jag senare började hänga med) som gillade att festa och dessa rökte också, men majoriteten av de som festade rökte inte.

Vidare kan jag tillägga att de som först introducerade mig till cannabis var riktiga nördar som inte var festprissar.

Senast redigerad av sumialic den 2019-10-10 klockan 17:58.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 19:42   #28
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Haschliberaler brukar hävda sånt. Även när de är plakatfulla med en grogg i näven. Jag köper inte för en sekund att genomsnittscannabisrökaren dricker mindre alkohol än genomsnittet. Tvärtom. Det dricks mer. Det konsumeras även mer andra droger.
När jag var i Amsterdam vet jag att de höjde på brynen när man drack mycket och rökte sammtidigt. Där var det mer att man gjorde antingen eller.
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:25   #29
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Ute i Sveriges krogliv är det knappast så att cannabis inte existerar. Det både sups och röks på. Inte heller all cannabis gör dig till en skön flummare.

Sen är det förvisso så att det är förortsungarna som röker på mest. Vill du hitta kriminellt drägg är det bara följa canbabislukten i närmaste förort. Om det nu går att spåra lukten genom det perpetuella cannabismolnet.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:41   #30
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Ute i Sveriges krogliv är det knappast så att cannabis inte existerar. Det både sups och röks på. Inte heller all cannabis gör dig till en skön flummare.

Sen är det förvisso så att det är förortsungarna som röker på mest. Vill du hitta kriminellt drägg är det bara följa canbabislukten i närmaste förort. Om det nu går att spåra lukten genom det perpetuella cannabismolnet.
Vilken cannabis är det som inte gör dig till en skön flummare, och hur påverkar den cannabisen personer?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)