Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-02, 06:30   #16
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jaså? Så jag kan träna på 80% av min kapacitet och göra ökningar?
.
Ja, fast du behöver Hammer Ultra Strength Hyper Chest Press Back Pull Mega Max för det.


Förlåt, kunde inte låta bli.

Ja, du kan bygga muskler långsiktigt utan att förstöra kroppen.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 07:13   #17
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Det torde ju på alla sätt vara sämre att träna för mycket än lite för lite. I det förstnämda fallet går man sönder mentalt/fysiskt och får rehaba eller slutar helt. Tränar man lite för lite/sällan tar det bara lite längre tid att nå resultatet.

Kan inte påstå att man såg några fantastiska gainz(tm) när man på 90 talet som tonåring körde 3-1-3 och varje pass var en 2 timmars orgie i att nå fail upprepade gånger. Men man visste ju inte bättre......

Därav inte sagt att man inte växer om man på något sätt kan förbättra sin återhämtningspotential och ge utrymme för mer träning förståss.....
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 07:24   #18
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
-pallar inte träna eller sköta kosten som jag ska
-"muh genetics and all big r roids :/"
Fast lite sanning ligger det i det, definitionen av vad som är imponerande grov har nog skjutits rätt ordentligt mot steroidbiffshållet pga att det är så vanligt att se dem.
Kombinerar man det med att man som ungdom sällan vill höra att om man bara tränar i en 15år så kommer man nog se vältränad ut men inte riktigt lika grov som den där jannen på gymmet som på något år växte ur hela skjortfabriken.

Att det är frustrerande förstår jag, om målet med träningen är just målet och inte att må bra och att det är roligt att träna då blir det frustrerande emellanåt.

Lönar sig föga att hänga upp sig på hur det går för andra, oavsett gener och kanyler, men det är kanske inte så lätt alltid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 07:58   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Fast lite sanning ligger det i det, definitionen av vad som är imponerande grov har nog skjutits rätt ordentligt mot steroidbiffshållet pga att det är så vanligt att se dem.
Minns du när man tyckte denna person var jävligt grov?

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 08:02   #20
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Minns du när man tyckte denna person var jävligt grov?
Ärligt talat nej och då fyllde jag trots allt nyligen 44.......Arnold, Stallone, Haney och Dorian hade nog redan gjort sitt jobb på mig då.

Tror dock vi som läste byggartidningar som om de var den nya tidens heliga skrift påverkades tidigare än andra.

EDIT: Dock alltid tyckt folk blandar ihop grov(stor) med att man har synlig och lite definierad muskulatur(muskulös?).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.

Senast redigerad av Grahn den 2019-09-02 klockan 08:04.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 08:45   #21
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Ärligt talat nej och då fyllde jag trots allt nyligen 44.......Arnold, Stallone, Haney och Dorian hade nog redan gjort sitt jobb på mig då.

Tror dock vi som läste byggartidningar som om de var den nya tidens heliga skrift påverkades tidigare än andra.

EDIT: Dock alltid tyckt folk blandar ihop grov(stor) med att man har synlig och lite definierad muskulatur(muskulös?).
Ja verkligen, hade en flickvän för många år sen som kommenterade min bulk: "Du får inte muskler när du tränar, du blir bara stor."
Samma fast omvänt vid deff: "Djävlar vad bitig du har blivit, har du börjat käka anabola?" Fast man blivit både mindre och svagare.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 08:51   #22
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
-pallar inte träna eller sköta kosten som jag ska
-"muh genetics and all big r roids :/"
"Jag har under senaste tiden tränat mycket" låter väldigt kortvarigt. Hur länge kan man ha tränat i så fall? Några månader?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 08:52   #23
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Ja verkligen, hade en flickvän för många år sen som kommenterade min bulk: "Du får inte muskler när du tränar, du blir bara stor."
Samma fast omvänt vid deff: "Djävlar vad bitig du har blivit, har du börjat käka anabola?" Fast man blivit både mindre och svagare.
Eller hur? Skitmärkligt beteende ju!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 09:11   #24
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Det torde ju på alla sätt vara sämre att träna för mycket än lite för lite. I det förstnämda fallet går man sönder mentalt/fysiskt och får rehaba eller slutar helt. Tränar man lite för lite/sällan tar det bara lite längre tid att nå resultatet.

Kan inte påstå att man såg några fantastiska gainz(tm) när man på 90 talet som tonåring körde 3-1-3 och varje pass var en 2 timmars orgie i att nå fail upprepade gånger. Men man visste ju inte bättre......

Därav inte sagt att man inte växer om man på något sätt kan förbättra sin återhämtningspotential och ge utrymme för mer träning förståss.....
Håller helt med. Jag har tränat allt från 90min till 5h styrketräning per vecka, och jag har absolut inte fått bättre resultat av mera träning än mindre. Teoretiskt hade jag säkert kunnat mjölka mera gains ur mera träning om jag haft all my ducks in a row, men det har jag aldrig haft, och kommer aldrig att ha det heller. Jag citerar mig själv:


Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Det tror jag absolut man kan få 90% av sina potentiella gains med 2-3 entimmespass i veckan. Det verkar ju komma fram nu att mera träning ger mera resultat, upp till hutlösa volymer. Men det är ju ändå typ 2-3% mera gains du får genom att addera en timme träning. Förutsatt att du klarar av att balansera upp återhämtningen, vilket dom flesta inte gör. Så fördelen med mycket mera träning känns mest teoretisk.

Mera träning ställer stora krav på återhämtningen, så jag tror att man tjänar på att ligga i det lila området. Det gula området är teoteriskt möjliga gains, men som i praktiken är omöjliga eftersom man inte fixar återhämtningen. In och tjonga på 2-3 pass i veckan och gör sen annat med ditt liv.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gainz.JPG (34.1 KB, 0 visningar)
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 09:18   #25
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Håller helt med. Jag har tränat allt från 90min till 5h styrketräning per vecka, och jag har absolut inte fått bättre resultat av mera träning än mindre. Teoretiskt hade jag säkert kunnat mjölka mera gains ur mera träning om jag haft all my ducks in a row, men det har jag aldrig haft, och kommer aldrig att ha det heller. Jag citerar mig själv:
Agreed, upplever bara fördelar med att undvika fail samt att inte pressa mig till att inte lyfta 6 dar i veckan. Övertygad om att om jag absolut skulle vilja träna mer frekvent så skulle den tiden bättre spenderas med någon annan motionsform än styrketräning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 10:09   #26
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det man glömmer när vi talar om högre volym är att det skiter betydligt mer på kroppen. Tänk 25 set bröst, 25 set axlar, 25 set triceps/vecka. Där är t.ex armbågarna under rejäl press. Själv så kan jag prestera bra trots hög volym men växer bara inte. Ofta blir axlarna och armbågarna ömma också. Självklart måste man anpassa träningen efter volymen. Det är ju lite skillnad om du har tränat 2 vs 10 år, hur mycket lyckas ni höja era arbetsvikter i s.k btggarövningar efter 10 år? Då senast tycker jag man bör testa höja volymen. Vi behöver ju inte gå från 6 till 25 set utan istället progressivt från t.ex 10 till 15.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 10:21   #27
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Minns du när man tyckte denna person var jävligt grov?
Lol! :-) Jo jag minns att jag tyckte att han var muskulös när vi såg filmen på högstadiet.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 10:46   #28
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
-pallar inte träna eller sköta kosten som jag ska
-"muh genetics and all big r roids :/"
Men det är ju mycket lättare att slarva med träningen och sen skylla på gener när resultaten uteblir!
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 18:25   #29
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Brett svar men det bästa för era gains är att träna på ett sätt som gör så att ni kan fortsätta träna dag ut och dag in i flera år utan avbrott. För mig om man ska sätta det i kontext så betyder ju det att inte träna speciellt tungt för då kommer skadorna att komma förr eller senare (Slitage är den stora boven, inte något enskilt max här och där).

Vissa håller bättre för skador tack vare genetik och kan köra på tungt livet ut utan problem men jag tänker inte chansa och se om jag är den som kommer klara mig eller om jag kommer behöva operera bägge knäna och ryggen när jag är 40 för att det var kul att lyfta vikter.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 11:23   #30
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Minns du när man tyckte denna person var jävligt grov?

Haha, fan vad jobbigt att se att han inte var större än så när jag minns honom som mycket större.

Dock det ska sägas, jag tycker looken här nedan är så jävla bra ändå, om man undantar tatueringen.

Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)