Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-20, 08:58   #31336
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 196


Inte den snyggaste bänkpressen men däremot en bra militärpress. Jag tänker ändå räkna den här bänken som ett fett personbästa på hela 150kg!!

Imorgon skall jag opereras och därefter blir det mest fokus på cardio inför SM. Jag blev såhär stark och det är något jag kommer kunna se tillbaka på och tänka att det var bättre förr
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 09:46   #31337
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Det såg lite bättre ut men det är fortfarande samma sak där. Dina ben failar sen pressar höften ut s.a.s. Du skulle behöva mata ordentligt med benspark och benpress ett tag. Du kan inte få bort problemet med frontböj. Det sliter som fan på höften med sättet som du lyfter på som någon redan sagt till dig. Du är ingen lite hobby tränare längre, det där är ju ff nybörjare stil, fixa till det där så ska nog få se på en riktig boost i vikterna.
jag köper helt klart att benen behöver lite mer. Samtidigt så var dessa vikter nära max för dagen och med en ganska trött kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Vad som egentligen ställer till det är att du överdriver djupet i dina böjar. Men måste säga att du är riktigt stark böjen det är inte många som klarar det djupet på dina vikter. Men det är inte alls nödvändigt om du håller dig till godkänt djup kommer, som jag tror, dina problem helt försvinna.
Jag skulle helt klart lyfta mer vikt om jag som du tidigare sagt, får ned stången lite och optimerar mina hävarmar, och inte går lika djupt. Men jag har alltid varit en highbarböjare som kollat mycket på tyngdlyftning.
här är en 8 år gammal böjvideo... :P
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 13:14   #31338
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
jag köper helt klart att benen behöver lite mer. Samtidigt så var dessa vikter nära max för dagen och med en ganska trött kropp.

Jag skulle helt klart lyfta mer vikt om jag som du tidigare sagt, får ned stången lite och optimerar mina hävarmar, och inte går lika djupt. Men jag har alltid varit en highbarböjare som kollat mycket på tyngdlyftning.
här är en 8 år gammal böjvideo... :P
Varför inte satsa ett tag på att just köra tyngdlyftning. Transformera styrkan till explosivitet i de två disciplinerna ta hjälp av en tränare.

Du har ju ändå inga ambitioner att tävla i styrkelyft så vad kan du tveka om?
Träningen består men med lite mer specifik fokus på två lyft.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 13:42   #31339
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Jag får fett ont i kroppen av tyngdlyftning. Det jag tävlar i också(longdrive) passar styrkelyft bra till. Är nog fortfarande snabbast i Europa(minst top 3 iaf) och då tränar jag inte ens på det just nu.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 18:04   #31340
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jag får fett ont i kroppen av tyngdlyftning. Det jag tävlar i också(longdrive) passar styrkelyft bra till. Är nog fortfarande snabbast i Europa(minst top 3 iaf) och då tränar jag inte ens på det just nu.
Det var inte dåliga 359 meter. Vi får följa dig i Longdrive i en egen journal
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 13:03   #31341
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Lågt hängande PB med 240x2. Kanske för mycket bananrygg?

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 13:30   #31342
inZane
Registered User
 
inZanes avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 175
Berkhan hade nog varit rätt så nöjd med dom lyften. Tycker inte ryggen var så farlig.
inZane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 13:36   #31343
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg
Berkhan hade nog varit rätt så nöjd med dom lyften. Tycker inte ryggen var så farlig.
Länge sedan jag reflekterade över att jag helt tappar bröstryggen ala Berkhan! Undrar om jag skulle tjäna på att rätta till det eller inte. Helst skulle jag vilja marklyfta utan t-shirt men med respekt för övriga på gymmet har jag låtit bli För att se mer exakt hur ländryggens kurvatur förändras genom lyftet samt om det är med är normal kurvatur.. Det ser onekligen ut så dock..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 15:00   #31344
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Dra ned axlar och lats i bakfickorna så kommer nog bröstryggen rätas ut lite. Nu ser det ut som att du faktiskt försöker marka med böjd bröstrygg, då du drar ned axlarna i framfickorna.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 15:07   #31345
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Dra ned axlar och lats i bakfickorna så kommer nog bröstryggen rätas ut lite. Nu ser det ut som att du faktiskt försöker marka med böjd bröstrygg, då du drar ned axlarna i framfickorna.
Jag har som sagt inte tänkt på det sedan jag började typ. skulle det vara säkrare att lyfta så? Jag får alltid grym träningsvärk i bröstryggen av tung mark, kan ju förklara varför... Jag kanske blir starkare om jag håller bröstryggen och får med latsen bättre eller vad tror du?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 15:10   #31346
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Tror inte att det skulle vara säkrare att dra på det ena eller andra sättet. Det gäller att hitta din stil.

Styrkemässigt är det svårt att säga. Bottenstyrkan blir större med den stil du har nu och toppsttyrkan blir bättre med rakare bröstrygg.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 15:27   #31347
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Tror inte att det skulle vara säkrare att dra på det ena eller andra sättet. Det gäller att hitta din stil.

Styrkemässigt är det svårt att säga. Bottenstyrkan blir större med den stil du har nu och toppsttyrkan blir bättre med rakare bröstrygg.
Får prova helt enkelt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 19:54   #31348
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
250 pausböj (lite kort paus, var tungt fan)
https://www.instagram.com/p/Bs50ffMDUS_/

185 bänk
https://www.instagram.com/p/Bs57_H3jV40/
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 21:57   #31349
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg


Inte den snyggaste bänkpressen men däremot en bra militärpress. Jag tänker ändå räkna den här bänken som ett fett personbästa på hela 150kg!!

Imorgon skall jag opereras och därefter blir det mest fokus på cardio inför SM. Jag blev såhär stark och det är något jag kommer kunna se tillbaka på och tänka att det var bättre förr

Riktigt jävla grymt för övrigt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-23, 19:42   #31350
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
fulcurls 90x5 :P
https://www.instagram.com/p/Bs_Gct_DZ4t/
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)