Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-20, 12:27   #22876
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har fått för mig att vi är en handfull personer som siktar på att gå sub 40 på milen under våren, stämmer det? Hade varit kul att se hur folk har tänkt gå tillväga.
Får nog bli 38 för mig. Nyckeln blir ett intervallpass i veckan, 4x4 med 2 min lugnt tempo, sedan minst två lugna pass.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 12:51   #22877
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Får nog bli 38 för mig. Nyckeln blir ett intervallpass i veckan, 4x4 med 2 min lugnt tempo, sedan minst två lugna pass.
Klarar du 38 med så lite träning!?
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 13:15   #22878
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Får nog bli 38 för mig. Nyckeln blir ett intervallpass i veckan, 4x4 med 2 min lugnt tempo, sedan minst två lugna pass.
Imponerande. Lyckades du gå sub 40 i år?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 13:46   #22879
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Imponerande. Lyckades du gå sub 40 i år?
Det ena lugna får bli långpass. Sedan förhoppningsvis totalt fyra pass i veckan. Dock klarar min kropp inte mer än ett intervallpass i veckan.

Körde bara en miltävling, så blev inget officiellt sub 40. 38 borde gå om jag är hel.

Sedan får man väl dra av 5%? :p
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 14:23   #22880
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Det ena lugna får bli långpass. Sedan förhoppningsvis totalt fyra pass i veckan. Dock klarar min kropp inte mer än ett intervallpass i veckan.

Körde bara en miltävling, så blev inget officiellt sub 40. 38 borde gå om jag är hel.

Sedan får man väl dra av 5%? :p
Okidoki. Jag är lite tudelad till det som blir mitt enda millopp 2020. Egentligen skulle jag vara nöjd med t.ex. 40:30 eller 40:15. Samtidigt så kommer det alltid att kännas som att jag har något ogjort så länge som jag inte har fixat sub 40. Så vore ju förbannat skönt att få det överstökat.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 14:35   #22881
srenix
Registered User
 
srenixs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 148
Siktar på Sub 40 nästa år också samt 3.15 på maran. På Hässelbyloppet i år drog jag till med 19:19 på första 5km men pga tidigare stukad fot så var jag tvungen att bryta efter 5.4km - hade annars stark ambition på att nå sub 40 på det loppet.
srenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 14:41   #22882
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av srenix Visa inlägg
Siktar på Sub 40 nästa år också samt 3.15 på maran. På Hässelbyloppet i år drog jag till med 19:19 på första 5km men pga tidigare stukad fot så var jag tvungen att bryta efter 5.4km - hade annars stark ambition på att nå sub 40 på det loppet.
Lägger du till 5% på tiderna?
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 16:18   #22883
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har fått för mig att vi är en handfull personer som siktar på att gå sub 40 på milen under våren, stämmer det? Hade varit kul att se hur folk har tänkt gå tillväga.
Mitt PB på milen är 40:12, vilket ju talar för att sub40 borde vara möjligt för mig också. Det rekordet sattes dock 2016, innan jag blev gravid och födde barn och placerade barnet i bakteriehärden förskola and all that jazz. Om jag känner mig snabb i vår samt hittar ett lämpligt millopp kanske jag gör ett försök, men kommer primärt att träna för sub 3:25 på Sthlm marathon vilket är mycket viktigare för mig då jag vill kvala in till Boston marathon.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 16:55   #22884
srenix
Registered User
 
srenixs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Lägger du till 5% på tiderna?
Haha, minst!
srenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 20:41   #22885
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Trodde det skulle gå snabbare för mig att få upp farten. Har hållit på ett halvår nu och milen under timmen är nog fortfarande en utmaning. Jag har sprungit fortare med mindre träning förr. Kanske åldern tar ut sin rätt? Med det sagt så är jag nöjd om jag klarar milen under 55 nästa år. Allt annat en bonus.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 21:21   #22886
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Trodde det skulle gå snabbare för mig att få upp farten. Har hållit på ett halvår nu och milen under timmen är nog fortfarande en utmaning. Jag har sprungit fortare med mindre träning förr. Kanske åldern tar ut sin rätt? Med det sagt så är jag nöjd om jag klarar milen under 55 nästa år. Allt annat en bonus.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk


Hur mycket tempopass kör du? Alltså intervaller i betydligt högre fart än milfart.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 22:01   #22887
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Trodde det skulle gå snabbare för mig att få upp farten. Har hållit på ett halvår nu och milen under timmen är nog fortfarande en utmaning. Jag har sprungit fortare med mindre träning förr. Kanske åldern tar ut sin rätt? Med det sagt så är jag nöjd om jag klarar milen under 55 nästa år. Allt annat en bonus.
Åldern tar ut sin rätt. Kan inte se nån annan förklaring till att jag för 15 år sen, när jag var 30, kunde springa på dom tider jag gjorde på 102 kg. Hade deffat ner mig under vintern med enbart långpromenader och hade inte sprungit på 12 år. Efter endast några rundor sprang jag milen på närmare 45 min. Det hade varit fullständigt uteslutet nu på den kroppsvikten och träningsmängden. 10 år äldre kräver 10 kg mindre kroppsvikt är min teori ��
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 22:01   #22888
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hur mycket tempopass kör du? Alltså intervaller i betydligt högre fart än milfart.
Har börjat köra ett 4x4 pass i veckan. Kör bara två pass i veckan pga tidsbrist. Så det blir ett pass på 15km i ok tempo och ett kort intervall pass.

Men mycket av årets träning har handlat om att vänja fötter och smalben vid löpning. Tror att det ska röra på sig bättre nästa år.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 22:07   #22889
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Åldern tar ut sin rätt. Kan inte se nån annan förklaring till att jag för 15 år sen, när jag var 30, kunde springa på dom tider jag gjorde på 102 kg. Hade deffat ner mig under vintern med enbart långpromenader och hade inte sprungit på 12 år. Efter endast några rundor sprang jag milen på närmare 45 min. Det hade varit fullständigt uteslutet nu på den kroppsvikten och träningsmängden. 10 år äldre kräver 10 kg mindre kroppsvikt är min teori ��
Det låter rimligt. Jag sprang milen i lumpen på 46 min. Detta som relativt otränad. Målet är att slå den tiden. Men jag räknar med att det kommer ta sin tid. Vägde nog 80 då. Det var 20 år sedan. Förhoppningsvis så slipper jag väga 60 för att presentera

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 22:08   #22890
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Har börjat köra ett 4x4 pass i veckan. Kör bara två pass i veckan pga tidsbrist. Så det blir ett pass på 15km i ok tempo och ett kort intervall pass.

Men mycket av årets träning har handlat om att vänja fötter och smalben vid löpning. Tror att det ska röra på sig bättre nästa år.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Spelar ju in vad du väger också. Är du inte rätt tung?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)