Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-01-27, 23:56   #31
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Förstår inte varför ni är så negativa? Har handlat flera gånger på MM sports utan problem. Tycker det funkar bra och dom är trevliga. Dom arrangerar tävlingar och sponsrar många vilket är kul. Tycket det verkar som ett bra företag, är det något jag missat?

Och jag tror att dom är medvetna om sina brister. Deras egna webbsatsningar har ju inte gått så bra. Totalt dött forum och en mindre populär bloggsida. Och som nämnts innan så är alla forum bara en ändring ifrån att dö, tex body, vilket även MM sports självklart vet. Så jag tror verkligen inte dom kommer dundra in och börja ändra saker, så korkade är dom inte.
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:16   #32
Magnus Larsson
Love will tear us apart
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Götet
Inlägg: 1 049
I och med att Verdane gick in i MM Sports har i vart fall jag väntat på att man börjar konsolidera marknaden och driver tillväxt. Ny plattform och bättre checkout var väl ett steg. Lite oklart hur man tänker beträffande Nordisk expansion, men att mindre webshoppar sugs upp är nog law of nature. Vet inte hur mycket/lite overlap man har i kundregistret hos Fairing, men då MM Sports är avsevärt större så vete fasen.. Möjligen kan forumet vara ett köpargument, trots allt inrymmer det oerhört mycket potentiell input för att skapa merchandise och produktutveckla. Se tex på Nellys resa, där man utvecklade skor via input från Facebook i nära realtid (nåja..). I dag har MM sin kundtidning som bygger mycket på sponsrade atleters medverkan. Tror man i och med förvärvet (om det också nu går igenom) bygger vidare på att försöka bygga en billig och nära koppling till kunden. Iaf mina 50 cents.

//gammal bodymedlem tillika MM Sportskund
Magnus Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:25   #33
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av tumme Visa inlägg
Förstår inte varför ni är så negativa? Har handlat flera gånger på MM sports utan problem. Tycker det funkar bra och dom är trevliga. Dom arrangerar tävlingar och sponsrar många vilket är kul. Tycket det verkar som ett bra företag, är det något jag missat?

Och jag tror att dom är medvetna om sina brister. Deras egna webbsatsningar har ju inte gått så bra. Totalt dött forum och en mindre populär bloggsida. Och som nämnts innan så är alla forum bara en ändring ifrån att dö, tex body, vilket även MM sports självklart vet. Så jag tror verkligen inte dom kommer dundra in och börja ändra saker, så korkade är dom inte.
Jag handlar också av de, tycker servicen är bra, snabba leveranser och rätt bra utbud, nu ha dock en butik på Götgatan deras produkter så det blir främst köp där. Men jag visste inte ens att de ansågs mindre bra på något sätt
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:38   #34
Olle MM
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 176
Kolozzeum kommer att drivas mer eller mindre som den redan gör inga större förändringar kommer att göras.

Kolozzeum blir ett eget varumärke och går ifrån att vara en del av Fairing till att bli ett självständigt bolag med eget orgnummer.

Samma delägare som MM men ett helt eget bolag och personal.
Utbudet i shoppen kommer att utökas vilket jag tror de flesta uppskattar.
Kolozzeums egna varumärke kommer att finnas kvar!

Största förändringarna när det kommer till forumet är väl att det kommer försöka göras lite mer tävlingar och andra saker som efterfrågas av er som besöker forumet!

Nu har ni chansen att komma med förslag om vad ni skulle tycka var roligt.

Senast redigerad av Olle MM den 2015-01-28 klockan 00:39.
Olle MM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:40   #35
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Olle MM Visa inlägg
Kolozzeum kommer att drivas mer eller mindre som den redan gör inga större förändringar kommer att göras.

Kolozzeum blir ett eget varumärke och går ifrån att vara en del av Fairing till att bli ett självständigt bolag med eget orgnummer.

Samma delägare som MM men ett helt eget bolag och personal.
Utbudet i shoppen kommer att utökas vilket jag tror de flesta uppskattar.
Kolozzeums egna varumärke kommer att finnas kvar!

Största förändringarna när det kommer till forumet är väl att det kommer försöka göras lite mer tävlingar och andra saker som efterfrågas av er som besöker forumet!

Nu har ni chansen att komma med förslag om vad ni skulle tycka var roligt.
Reparera inte något som inte är trasigt så blir det fint.

Fysiktävlingar och annat hade nog varit väldigt populärt.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:46   #36
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Var snälla mot oss som bor här är väl min önskan.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:48   #37
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Rent praktiskt skulle det underlätta om man kunde ladda upp bild direkt i allmänna och lägga in video från andra källor än YT
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:49   #38
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Rent praktiskt skulle det underlätta om man kunde ladda upp bild direkt i allmänna och lägga in video från andra källor än YT
Tar för mycket plats.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:50   #39
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Rent praktiskt skulle det underlätta om man kunde ladda upp bild direkt i allmänna och lägga in video från andra källor än YT
Håller med, tänkte just föreslå det. Förr kunde man ladda upp bilder i allmänt.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:51   #40
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Tar för mycket plats.
Alltså, kollo kan få en hårddisk på 1 TB av mig så är den saken klar.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:51   #41
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Tänkte precis säga att det kanske var Axon som tröttnade på haterzinlägg, sålde ferrarin och köpte upp allt, men där ser man.

Jenni; MM* fick en del på pälsen för något år sedan då atleterna kopplade till företaget totalspammade facebook med produktplaceringar. Det blev lite tröttsamt att se samma person prata om sitt kosttillskott för 8'e gången på en och samma dag, men de fick också lite på pälsen där, inte minst fick personerna som spammade fb det av oss andra. .. efter en del kritik så lugnade det sig betydligt och spammet minskade. All reklam är inte bra reklam :P

Olle; Så Fairing kommer leva kvar som varumärke?

Ser det bara kul med lite nya vindar efter snart 10 år här på forumet. En rekommendation vad gäller tävlingar osv är att inte göra det för elitistiskt alla gånger, på detta forum häckar många som är galet nyfikna på träning men skulle behöva hjärtlungräddning efter ett försök på Rep Power inkl mig själv. Hittar ni på sådana events så ta gärna hänsyn även till de som inte är i klass med Jenny, Kristian och Peter t.ex
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:54   #42
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Kan man önska nya färger? Aldrig varit nått fan av de här röda.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 00:57   #43
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Kan bli kul med nytt, bara inte själva forumet ändras nå nämnvärt. Lägga till saker? Visst! Ändra o hålla på? Njae.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 05:19   #44
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Vilka andra forum (förutom fantasy-forum) skriver du på?
I princip inga längre. Mest Facebook.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 06:34   #45
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av EnJoker Visa inlägg
Hur har ni fått reda på detta? / Var kan jag läsa om det?
En blå "Admin" la upp en post i en kosttillskottstråd och några minuter senare var den posten borta och ersatt av en identisk post av Olle_MM. Jag frågade om detta och Olle medgav att han "tillfälligt" fått administratörsrättigheter. Parallellt med detta började Jörgen fråga om "Kolozzeums själ" och Lillbjörnen eller vad han heter var väldigt angelägen om att tråden skulle vara seriös. Jag tyckte det var lite väl stort moderatorengagemang för vad som kunde varit ännu en tramstråd och tänkte att det här är något som börjat diskuteras bakom stängda dörrar; slängde ut påståendet att Kolozzeum skulle köpas av MM och... The rest is history.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)