Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-03, 10:44   #38671
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Beror väl på dina intentioner med henne. Om det är ett seriöst förhållande, kan det kanske vara positivt att säga något för att se hur hon reagerar. Även fast hon inte blir sur direkt kanske hon är typen som håller god min men tar upp det vid första bästa tillfälle hon kan utnyttja det för att få sympati eller demonisera fat-shamande PureWhey. Oavsett vad får du ju se hur saker står till under allt gulligull i god tid. Lite som att kvalificera en lead.
Ungefär i de banorna jag tänker. Men gudarna vet att man tänkt fel förr

Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Bästa sättet är väl att själv öka motionen och minska skräpkcal och försöka få med sig henne. Beror ju helt på personlighet så svårt för de som inte känner henne att förutse reaktion.

Sen kan man ju fundera lite över varför man ser det som så viktigt, för självkännedom om inte annat.
Jo så är det ju. Hon pratar en del om att hon tycker det är kul med träningen osv, så det kan ju komma lite med tiden. Vi bor ju inte med varandra så det är svårt att veta vad hon käkar osv.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jävligt kul frågeställning Jag skulle ju säga att nuläget är kört, att du får acceptera(eller sluta dejta henne) att hon ser ut som hon gör nu. Det är liksom den personen som du har bestämt dig för att dejta. Det känns lite väl känslokallt och ytligt att börja dejta personen och ba "nu ska vi få dig ännu snyggare!". Jag tycker att det hade varit en helt annan sak om ni hade dejtat i t.ex. ett år och att hon under den tiden hade lagt på sig vikt. Då är det mer befogat även om det fortfarande inte är lätt ens då, åtminstone inte om viktuppgången inte är direkt hälsoskadlig.
Haha. Så kan det nog vara, att det är en skillnad på var utgångspunkten var när man började träffas. Makes sense kanske.

Jag vet inte om det bara är utseendet rakt av jag tycker är fel på folk som är lite mulligare än andra utan att det inte ser hälsosamt ut om man säger så. Nu är ju inte jag heller pinnsmal, men jag vet att jag kan bli det när jag vill det. Jag skulle påstå att det är ett par kilon som inte är särskilt nyttiga för hälsan.

Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, vad skulle du uppskatta att hon väger?
Jag skulle uppskatta 172cm och 80kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
En gång tjock alltid tjock brukar det ju heta. Så även om hon tar ditt önskemål bra och går ner några kilon så är risken överhängande att hon kommer gå upp igen i framtiden och du återigen inte tycker det fungerar.
Jo. Det får väl snarare handla om en förändring i beteende (äta nyttigare, mindre portioner etc utan att tänka på det) än ren viktnedgång. Jag tror hon tidigare fått sämre tips om hur nyttig kost och låga kalorier skall se ut. Det behöver trots allt inte vara jättetråkig kost om man tränar och vill ligga på underskott för att sedan plana ut mot balans.

Citat:
Ursprungligen postat av mij82 Visa inlägg
Du borde visa henne tråden och vända på frågan, vill hon verkligen hänga med dig.
Nja. Ingen Läskeblask på mig hoppas jag.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:51   #38672
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jo så är det ju. Hon pratar en del om att hon tycker det är kul med träningen osv, så det kan ju komma lite med tiden. Vi bor ju inte med varandra så det är svårt att veta vad hon käkar osv.
Ingen bra anledning för att flytta ihop men hade troligen varit enklare att påverka om ni gjorde det då man likriktas i aktivitetsgrad och kost.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:58   #38673
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag skulle uppskatta 172cm och 80kg.
Då är hon tjock, inte mullig
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:00   #38674
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Varför jäser man inte julmust?
För då skulle det bildas alkohol?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Julmust

"Svensken Harry Roberts, son till läskedrycksfabrikören Robert Roberts, fick ursprungligen receptet ifrån Tyskland där han hade studerat kemi och i dessa kretsar fått höra talas om receptet. Roberts, som var nykterist, inspirerades av drycken och såg en möjlighet att lansera den som ett alkoholfritt alternativ till framför allt Portern och ölen som vid den här tiden flödade på de svenska middagsborden. Initialt försökte Roberts lansera drycken under namnet julöl.[4] År 1910 grundades läskedrycksföretaget Roberts AB i Örebro.[4] Försäljningen av julmust gick trögt under de första åren, men i samband med förbudsomröstningen 1922 och det statliga alkoholmonopol som infördes i Sverige i samband med detta, sköt försäljningen i höjden."

Det är väl lite som att fråga varför har ingen gjort alkoholfri öl med alkohol i?

Syftet med julmust var att ersätta öl med något alkoholfritt.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:37   #38675
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
För då skulle det bildas alkohol?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Julmust

"Svensken Harry Roberts, son till läskedrycksfabrikören Robert Roberts, fick ursprungligen receptet ifrån Tyskland där han hade studerat kemi och i dessa kretsar fått höra talas om receptet. Roberts, som var nykterist, inspirerades av drycken och såg en möjlighet att lansera den som ett alkoholfritt alternativ till framför allt Portern och ölen som vid den här tiden flödade på de svenska middagsborden. Initialt försökte Roberts lansera drycken under namnet julöl.[4] År 1910 grundades läskedrycksföretaget Roberts AB i Örebro.[4] Försäljningen av julmust gick trögt under de första åren, men i samband med förbudsomröstningen 1922 och det statliga alkoholmonopol som infördes i Sverige i samband med detta, sköt försäljningen i höjden."

Det är väl lite som att fråga varför har ingen gjort alkoholfri öl med alkohol i?

Syftet med julmust var att ersätta öl med något alkoholfritt.
Är detta något du fick lära dig som dietist eller en googling?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:41   #38676
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Min tjej jag blev ihop med kring juni var lite mullig när vi träffades. Jag hintade om att jag gillar att hålla mig i hyfsad form och att jag alltid velat haft en tjej som känner samma sak. En tjej som bryr sig om sitt yttre då min exfru var ohyggligt fet.

Och efterhand som månaderna gått så blir hon smalare och smalare, och jag berömmer förändringen, vilket gör henne glad och stolt över att ha gått ner lite.

Ca 160cm lång, vägde nog knappt 60kg när vi träffades och kanske 55 nu. Lite mage kvar men höfterna poppar ut så fint som dom gör när en midja blir lite smalare.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:43   #38677
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Det är väl lite som att fråga varför har ingen gjort alkoholfri öl med alkohol i?
Ja, varför är det ingen som gör det!?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 12:57   #38678
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Menar ni att ni aldrig har hällt sprit i alkoholfri öl?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:05   #38679
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Menar ni att ni aldrig har hällt sprit i alkoholfri öl?
Räknas sprit i folköl? Isf jo......annars nej när det begav sig så fanns nog inte alkoholfri öl.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:44   #38680
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Menar ni att ni aldrig har hällt sprit i alkoholfri öl?
Varför vill man göra det? Måste ju smaka vedervärdigt och då kan man lika gärna dricka spriten ren.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 18:37   #38681
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Framgår det nånstans i viktdiskussionen ovan varför purewhey alls skulle säga nåt om vikten?

40plus hon har gått från knappt 60 till 55 och nu är du nöjd, är du knäpp eller? Låter som att hon var bra som hon var när du träffade henne, faan vad folk är störda här.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 18:44   #38682
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Framgår det nånstans i viktdiskussionen ovan varför purewhey alls skulle säga nåt om vikten?

40plus hon har gått från knappt 60 till 55 och nu är du nöjd, är du knäpp eller? Låter som att hon var bra som hon var när du träffade henne, faan vad folk är störda här.
Tänkte skriva det innan. Många lustigkurrar här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 19:55   #38683
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Vad snackar ni om? Han vill ta upp det för han kan inte på sikt se sig själv med en tjock kvinna vilket är 100% relaterbart.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 20:07   #38684
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
hur påverkar stark mat muskeluppbyggnaden? tex thaimat eller dijonsenap
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 20:16   #38685
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
hur påverkar stark mat muskeluppbyggnaden? tex thaimat eller dijonsenap
Jag vet inte men om du tycker dijonsenap är stark bör du vara försiktig med thaimat.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)