Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-25, 15:36   #38566
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Det hade ju varit bra om det hade varit konstant -20, men vissa dagar är ju varmare än andra och när det töar vill man inte ha något som är helt vattentätt.
Det jag menar är att man överhuvudtaget inte kan förvänta sig att sammajacka ska fungera över ett spann på 20-30 grader i temperaturskillnad. Ditt svar på frågan är lika relevant som ett tips på linne och shorts för varmt solskensväder när någon undrar över vad som är gött att ha när det är runt nollan och blött. Att ha ett tätt skal i så kalla temperaturer ökar dessutom sannolikheten för att svettas. Man vill inte svettas i -25C
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 15:49   #38567
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det jag menar är att man överhuvudtaget inte kan förvänta sig att sammajacka ska fungera över ett spann på 20-30 grader i temperaturskillnad. Ditt svar på frågan är lika relevant som ett tips på linne och shorts för varmt solskensväder när någon undrar över vad som är gött att ha när det är runt nollan och blött. Att ha ett tätt skal i så kalla temperaturer ökar dessutom sannolikheten för att svettas. Man vill inte svettas i -25C
Det är ju just därför du har olika lager så du kan ta av dig.

Jag har aldrig haft bara en vinterjacka, jag har en skaljacka och på hösten har jag fleece under och på vintern en dunjacka.

Jackan han länkade är ju till för att typ gå till bussen på morgonen.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 19:12   #38568
rafflan
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 354
Om man ska boka tid hos en naprapat/fysioterapeut, går det under friskvård på de flesta arbetsplatser?
rafflan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 22:11   #38569
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av rafflan Visa inlägg
Om man ska boka tid hos en naprapat/fysioterapeut, går det under friskvård på de flesta arbetsplatser?


Nej, det är sjukvård. Massage är dock friskvård.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 22:13   #38570
The Swedish Oak
Registered User
 
The Swedish Oaks avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av rafflan Visa inlägg
Om man ska boka tid hos en naprapat/fysioterapeut, går det under friskvård på de flesta arbetsplatser?
Jag har gått hos naprapat och bara lämnade in kvitto och fick tillbaka det på nästa månadslön. Men kanske kan skilja sig från ställe till ställe.
The Swedish Oak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 22:17   #38571
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av The Swedish Oak Visa inlägg
Jag har gått hos naprapat och bara lämnade in kvitto och fick tillbaka det på nästa månadslön. Men kanske kan skilja sig från ställe till ställe.
Jag har för mig att jag gjort detsamma med kiropraktorkvitto. Ska dock inte svära på det, eftersom det måste ha varit 10 år sedan eller nåt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 22:33   #38572
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Så kan det ha varit. En annan idé är att nedtrampningen av växtlighet hjälpte ny växtlighet att komma fram. Kanske skapade det god mölla för växter att sprida sig och växa sig starka.
Jag har för mig att det är en "lag" i biologin att om ett djur är stort så finns det färre av det. Försökte googla något om det men kom ingen vart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 23:18   #38573
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Vad är det för skillnad på en naprapat och en kiropraktor?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 23:22   #38574
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Det är ju just därför du har olika lager så du kan ta av dig.

Jag har aldrig haft bara en vinterjacka, jag har en skaljacka och på hösten har jag fleece under och på vintern en dunjacka.

Jackan han länkade är ju till för att typ gå till bussen på morgonen.
Har jag förstått dig rätt att du använder dubbla ytterjackor? Aldrig sett detta fenomen någon gång. Låter väldigt onödigt och opraktiskt. Är väl lättare att bara använda något extra lager under dunjackan?

Ska du på någon arktisexpedtion StarkeUlf?
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 23:46   #38575
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620

http://i.0oo.se/26/peak-performance-skidjacka-1.jpg

Har den eller iaf ser det ut som den.
Cykla till jobbet är inga problem med en t-shirt under om det är -10, under det är det en tröja. Funkar rätt bra även när det börjar värma på iom att man kan öppna den på sidorna.

Men lika mysvarm som en fet dunis är den inte.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 00:00   #38576
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Vars hittar jag bra ölsortimetiment utanför Bolaget? Jag förkovra mig i lite spännande öl till julen. Det som inte lagerförs av Systembolaget går dock bara att beställa i kollin.

Finns det någon nätbutik med bra utbud och vettiga priser?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 07:50   #38577
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Vad är det för skillnad på en naprapat och en kiropraktor?
Två olika namn för samma sak dvs häxdoktor
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 10:37   #38578
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Förr var det vanligt att främmande tränande på gymmet brukade fråga andra främmande tränande om de kunde passa på bänkpressen. Nu ser jag sällan det. Är vårt samhälle på väg att bli så socialt isolerat att folk hellre håller sig långt från fail än att prata med andra medmänniskor?

Nuförtiden känns nötförs superbilligt vart jag än vänder mig. Inbillar jag mig? Har klimathysterin gjort att priset har kraschat?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 10:48   #38579
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Förr var det vanligt att främmande tränande på gymmet brukade fråga andra främmande tränande om de kunde passa på bänkpressen. Nu ser jag sällan det. Är vårt samhälle på väg att bli så socialt isolerat att folk hellre håller sig långt från fail än att prata med andra medmänniskor??
Kan väl iofs ha att göra med att gym blivit mer mainstream och risken att din förfrågan träffar någon som inte vet hur man passar eller själv använder sig av passare ökat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-26, 11:06   #38580
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Kan väl iofs ha att göra med att gym blivit mer mainstream och risken att din förfrågan träffar någon som inte vet hur man passar eller själv använder sig av passare ökat?
Sådana som oss är ett döende släkte, broder. Kommer ihåg glansdagarna när man blev tillfrågad att passa någon, och helt plötsligt bondade man om träningsscheman, övningar och proteinintag och hade fått en ny träningspolare.

Vad återstår idag? Som du säger, en jävla massa normies som masar sig till gymmet för en hurtig Instagramselfie, en ursäkt att mosa i sig Barebell bars och förhoppningen att en dag kunna skriva "Sponsrad av Tyngre och NOCCO" på social media.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)