Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-04, 22:05   #7426
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ruskigt vad Toomey inte verkar ha några direkta svaga sidor.
Håller med. Kul med Kristin på pallen.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 07:39   #7427
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Rätta mig om jag har fel men var det inte mer "riktig" crossfit i år jämfört med i fjol? Då syftar jag på skivstångs, muscleups etc. Jag har tyckt att de mer udda momenten är roliga och tyckte därmed att årets upplaga var lite mellanmjölk.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 09:46   #7428
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Fick man något svar på vad som hände Sara? Hon är väl känd för att inte ha det bästa psyket men kan verkligen hennes prestation enbart bero på det? Jag började tänka om hon kanske är lite överhajpad men samtidigt så nämnde en av expertkommentatorerna att hon var förvånad över Saras prestation då hennes försäsong hade gett sken av att hon ev. skulle kunna hota Tia i år. Det är ju en ocean mellan det och den 20:e plats som hon nu fick...
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 09:58   #7429
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Tycker Sara har överhypats varje år sedan jag började intressera mig för Games. Hon kom trea 2016 eller när det var, sen dess har hon väl knappt vunnit ens några enskilda event i Games.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 10:01   #7430
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Tycker Sara har överhypats varje år sedan jag började intressera mig för Games. Hon kom trea 2016 eller när det var, sen dess har hon väl knappt vunnit ens några enskilda event i Games.
Jo, det stämmer kanske. Läste på lite och hon verkar ha vunnit Open i år samt kommit tvåa bakom Tia i någon större tävling.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 10:51   #7431
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag har lite skilda åsikter gällande Sigmundsdottir. Hon är en fantastisk personlighet, och det är inget snack om att hon är en fenomenal atlet. Men när det gäller delmoment som ställer krav på atletisk förmåga så som explosivitet, spänst, koordination, och dylikt faller hon alltid bakom en drös damer. Styrkan och hjärtat är det inget fel på, men hon är lite för klumpig när saker är lätta och snabba.

Nej, jag tror inte Sigmunds kommer vinna Games. Hennes svagheter rättas aldrig och hennes styrkor räcker inte för att täcka upp.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 12:39   #7432
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag har lite skilda åsikter gällande Sigmundsdottir. Hon är en fantastisk personlighet, och det är inget snack om att hon är en fenomenal atlet. Men när det gäller delmoment som ställer krav på atletisk förmåga så som explosivitet, spänst, koordination, och dylikt faller hon alltid bakom en drös damer. Styrkan och hjärtat är det inget fel på, men hon är lite för klumpig när saker är lätta och snabba.

Nej, jag tror inte Sigmunds kommer vinna Games. Hennes svagheter rättas aldrig och hennes styrkor räcker inte för att täcka upp.
Det stämmer rätt bra med min bild av henne också.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 23:26   #7433
HookersUnited
Fetare än Jesus
 
HookersUniteds avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 7 110
Yo ni från back in the days, kör ni på än? Hur går det?
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 15:11   #7434
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited Visa inlägg
Yo ni från back in the days, kör ni på än? Hur går det?


Vet inte om jag räknas som back in the days men har väl skrivit i den här tråden åtminstone 2 år. Jag hänger i, kör Crossfit-inspirerat där jag blandar hej vilt mellan klassisk styrketräning, wodar, löpning, olympiska lyft etc. Har byggt ett gym i garaget med ”crossfitgolv”, ska köpa en roddmaskin när jag hittar en bra deal på blocket.
Tränar inte på någon box dock och har inga planer på att tävla i Crossfit.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 20:08   #7435
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Jag tränade ju lite på en box för ca tre år sen. Inget seriöst alls utan som komplement till löpning.

Körde ett pass i lördags. Tänkte lite att det här kan väl jag, givetvis kör jag på Rx.

I par: 50 reps av thrusters, S2OH, frontböj, hängande styrkevändning och marklyft med 50kg på stången. Däremellan 20cal assault bike. Amrap 25 min.

Glömde liksom helt bort att jag redan då var jättesvag i överkroppen och ganska ofta skalade ned liknande övningar. Jag har bara sporadiskt rört en skivstång de senaste två åren.

20 av de 25 minuterna var en pina och fy så fula reps ca 90 av alla lyft förutom möjligtvis marken var. Men kul var det fan.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 09:08   #7436
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
Wzup här! Något nytt kul?

Nyligen kikat på "redeemed and dominant" och "fittest in Dubai" samt massor av utube-klipp från Games 2018. Taggad som röven på att träna vidare föra att bli en komplett atlet!
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)