Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-22, 22:07   #1126
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Lutande bänk, tekniktips mottages:
Två saker man kan anmärka på:

1) Du har böjda armbågar efter avlyftet.
2) Du pressar dina skuldror up och ur position vid utlåsning av varje rep. Försök avsluta varje rep genom att endast låsa armbågarna, dvs med skuldrorna fortfarande ner i bänken.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 07:41   #1127
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Två saker man kan anmärka på:

1) Du har böjda armbågar efter avlyftet.
2) Du pressar dina skuldror up och ur position vid utlåsning av varje rep. Försök avsluta varje rep genom att endast låsa armbågarna, dvs med skuldrorna fortfarande ner i bänken.
Tack! Mycket intressant båda punkterna, skall försöka köra mer lutande bänk under denna rundan Sheiko för att jag tror att det träffar mina svagheter i bänken bra. Detta powerracket har enormt höga bockar att lyfta av ifrån och dålig höjd, kan det vara en fördel att köra i smithen?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 11:59   #1128
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Powerwalk 45 minuter

chins med supinerat grepp
7 7 7

Det är väldigt jobbigt för magen att köra chins, får alltid träningsvärk dagarna efter
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 13:57   #1129
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tack! Mycket intressant båda punkterna, skall försöka köra mer lutande bänk under denna rundan Sheiko för att jag tror att det träffar mina svagheter i bänken bra. Detta powerracket har enormt höga bockar att lyfta av ifrån och dålig höjd, kan det vara en fördel att köra i smithen?
Nej, kör aldrig bänk i smith-maskinen. Stångens bana blir helt fel då. I en bänkpress vill du ha en något "J"-formad bana på stången set rakt från sidan. En smithmaskin forcerar banan att vara helt vertikal. Om racket är för högt kan du sätta viktskivor under bänken.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 14:02   #1130
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Nej, kör aldrig bänk i smith-maskinen. Stångens bana blir helt fel då. I en bänkpress vill du ha en något "J"-formad bana på stången set rakt från sidan. En smithmaskin forcerar banan att vara helt vertikal. Om racket är för högt kan du sätta viktskivor under bänken.
Fan också, jag som tänkte att det var smidigt

Vi har ett rack till som är något bättre, får prova där nästa gång! Eller tycker du lutande hantelpress är ett bättre alternativ på Sheiko 3dagars >80kg?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 16:57   #1131
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Böj
60x6
110x5
130x4
150x3
175x2
175x2
175x2
175x2

Bänk:
20x13
60x6
70x5
80x4
95x3
110x2
110x2
110x2
110x2

Böj:
120x3
140x3
165x3
165x3
165x3
165x3

Lutande bänkpress
60x8
60x8
60x8
60x8
60x8

Stångcurl
25x10
30x10
30x10
30x10

Latsdrag
10x2 lätta

Böj: onda knän plus något som stör på högersidan ryggslut/höft. Får inte med mig baksidan som vanligt så allt blir skittungt. Fick ändra setupen och tvinga med ryggen med mer fällning.
Bänk: helt okej; efter tipset från koncept med raka armar för lutande bänk hade jag tänker att sträcka ut armarna i vanlig bänk också, kändes bra.
Lutande bänk: bättre setup i andra powerracket, har svårt att få in höger skuldra så därför den axeln gör ont.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 11:58   #1132
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Löpning:
5.24Km 7:54 tempo

Skulle gå ut och springa en lugn runda eftersom kroppen känns så skör, men sedan tog jag turen som går ut i skogen och det blev inte lugnt någonstans trots tempot. Det är så jävla jobbigt att springa i skogen bland massa rötter och stenar och skräp. All eloge till er som springer trail. Fick stanna ett gäng gånger för att kolla vart jag var och var jag skulle eftersom jag uppenbarligen har svårt att hitta markeringarna. (eller dåligt uppmärkt)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 12:34   #1133
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Försökte hitta filmer på dina pers. Hittade bara en 230 böj. Kan du länka? Slogs av i 230 böjen att du är betydligt smalare nu!
Länka filmerna i signaturen till siffran, som jag. :>

Har du alltid haft bältet högre upp i marklyft än böj? Varför? Jag funderar på att prova det en period.

Hur har kroppsvikthistoriken sett ut sedan tidig sommar 2018? Minns nämligen att vi började deffa samtidigt. Har för mig du vägde över 120 kg där och nu är på 113 kg? Vad vägde du som lägst efter den deffen?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 12:50   #1134
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Försökte hitta filmer på dina pers. Hittade bara en 230 böj. Kan du länka? Slogs av i 230 böjen att du är betydligt smalare nu!
Länka filmerna i signaturen till siffran, som jag. :>

Har du alltid haft bältet högre upp i marklyft än böj? Varför? Jag funderar på att prova det en period.

Hur har kroppsvikthistoriken sett ut sedan tidig sommar 2018? Minns nämligen att vi började deffa samtidigt. Har för mig du vägde över 120 kg där och nu är på 113 kg? Vad vägde du som lägst efter den deffen?
Här är 237.5 böjen! Dåligt filmat tyvärr får fixa länkar i signatur


Japp! Jag får inte bältet att fastna där nere när jag ska dra mark, det bli slappt och flyttar sig uppåt på ryggen. Testa!

Jag började deffa i maj 2018 på 124.6kg och slutade dieten på runt 110kg i November! (som lägst 109.6) Sedan dess har jag pendlat lite upp och ner och började väl satsa på viktnedgång ordentlig i mars (med uteblivna resultat ) Vägde in idag på 111.3kg vilket är ca 2kg ner på typ 2 månader.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-04-24 klockan 12:57. Anledning: Fixat länkar i signatur för allt :)
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 13:01   #1135
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Här är 237.5 böjen! Dåligt filmat tyvärr får fixa länkar i signatur


Japp! Jag får inte bältet att fastna där nere när jag ska dra mark, det bli slappt och flyttar sig uppåt på ryggen. Testa!

Jag började deffa i maj 2018 på 124.6kg och slutade dieten på runt 110kg i November! (som lägst 109.6) Sedan dess har jag pendlat lite upp och ner och började väl satsa på viktnedgång ordentlig i mars (med uteblivna resultat ) Vägde in idag på 111.3kg vilket är ca 2kg ner på typ 2 månader.
Tack!
Haha satan vad taggad du ser ut direkt efter walkout o innan du går ner!

Hittade 140 bänken och 265 marken också, genom söka på youtube! Letade i loggen innan.

Böjen och marken är nyligen. Bänken snart ett år gammal. Stagnerat som för mig? Eller jag ser du vägde 125 kg när bänka 140 kg. Nu väger du 111. Det lyft som är mest kroppsviktsberoende så viktnedgång förklarar. Herregud vad min bänk fallera från 104.5 till 92.5 kg kv (115> 102.5)!
__

Ska prova en period med bältet högre upp. Tycker det är i vägen i botten av marklyftet, känns som min bottenposition är bättre bältlöst.

Tack för signaturlänkarna!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 13:06   #1136
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Tack!
Haha satan vad taggad du ser ut direkt efter walkout o innan du går ner!

Hittade 140 bänken och 265 marken också, genom söka på youtube! Letade i loggen innan.

Böjen och marken är nyligen. Bänken snart ett år gammal. Stagnerat som för mig? Eller jag ser du vägde 125 kg när bänka 140 kg. Nu väger du 111. Det lyft som är mest kroppsviktsberoende så viktnedgång förklarar. Herregud vad min bänk fallera från 104.5 till 92.5 kg kv (115> 102.5)!
__

Ska prova en period med bältet högre upp. Tycker det är i vägen i botten av marklyftet, känns som min bottenposition är bättre bältlöst.

Tack för signaturlänkarna!
Haha, klart man är taggad med 237.5kg på ryggen! Var en impulsmaxning eftersom jag hade en riktigt bra dag. Filmade mina lyft och där jag tyckte det var @9 såg ut som @6 så jag körde på. Hade mer att ge men ville inte chansa att förlora vinsten med ett PB! (om du förstår vad jag menar)

Bänken gick åt skogen i samband med viktnedgången, helt sjukt vad mycket jag tappade där. Har gjort 135kg på nuvarande vikt. Tror jag hade kunnat göra mer men blev magsjuk 2 veckor innan maxning på hirvis, gjorde 120x3x3 vilket är sjukt bra för mig eftersom jag är repsvag.

Precis, det är i botten det blir knepigt, jag trycker bak bältet så det lossnar i ryggen!

Gillar att du tackar för jag fixade i ordning min signatur
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 13:16   #1137
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Haha, klart man är taggad med 237.5kg på ryggen! Var en impulsmaxning eftersom jag hade en riktigt bra dag. Filmade mina lyft och där jag tyckte det var @9 såg ut som @6 så jag körde på. Hade mer att ge men ville inte chansa att förlora vinsten med ett PB! (om du förstår vad jag menar)

Bänken gick åt skogen i samband med viktnedgången, helt sjukt vad mycket jag tappade där. Har gjort 135kg på nuvarande vikt. Tror jag hade kunnat göra mer men blev magsjuk 2 veckor innan maxning på hirvis, gjorde 120x3x3 vilket är sjukt bra för mig eftersom jag är repsvag.

Precis, det är i botten det blir knepigt, jag trycker bak bältet så det lossnar i ryggen!

Gillar att du tackar för jag fixade i ordning min signatur
135 kg på 111 kg kroppsvikt (+22% av kv)? Det är ju betydligt bättre prestation över 140 kg på 125 kg (+12% av kv) kroppsvikt! Så du kan verkligen inte kalla att bänken gått åt skogen!

Hur lång är du och vad är ditt vingspann? Du ser ut att ha medellånga armar.
Du provade sumo några gånger förra året. Provat eller funderat på det mer? Inte för jag tror du kommer vara mer framgångsrik där över smalt, dock. Undrar bara.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 13:19   #1138
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Fan också, jag som tänkte att det var smidigt

Vi har ett rack till som är något bättre, får prova där nästa gång! Eller tycker du lutande hantelpress är ett bättre alternativ på Sheiko 3dagars >80kg?
I det programmet tycker jag du bör köra uppåtlutad bänkpress där det står så. Du kan köra lättare uppåtlutad hantelpress (och andra bröstövningar) där det står Chest muscles.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 13:53   #1139
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
135 kg på 111 kg kroppsvikt (+22% av kv)? Det är ju betydligt bättre prestation över 140 kg på 125 kg (+12% av kv) kroppsvikt! Så du kan verkligen inte kalla att bänken gått åt skogen!

Hur lång är du och vad är ditt vingspann? Du ser ut att ha medellånga armar.
Du provade sumo några gånger förra året. Provat eller funderat på det mer? Inte för jag tror du kommer vara mer framgångsrik där över smalt, dock. Undrar bara.
I förhållande till den prestationen så är det bättre men 135kg i bänk på 111kg är riktigt dåligt :P

Mätte precis, jag är 192cm lång och har vingspann på 2 meter + någon centimeter möjligtvis. Jag fastnade inte för sumo, jag kan inte ta i ordentligt när jag kör sumo, kan hända att det är en teknikfråga men jag har gett upp den och kör på bananmark istället.



Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
I det programmet tycker jag du bör köra uppåtlutad bänkpress där det står så. Du kan köra lättare uppåtlutad hantelpress (och andra bröstövningar) där det står Chest muscles.
Vilka brukar du köra på chest muscles passen? Jag har tidigare kört lutande hantelpress men jag tycker det är svintråkigt + jag hade också en skada i armvecket som blev irriterat av det.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 18:11   #1140
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Grepp
Höger:
#1.5 10 10
#2 5
#2.5 3
#3 4 2.9

Vänster:
#1.5 10 10
#2 3
#2.5 0 0 0

Osäkert på om jag klarade 4 reps och nästan 3 andra setet pga dålig film ser jag inte om dom är ok.

1mm kvar på vänster till 2.5!

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)