Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-05-20, 04:43   #16
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hann inte träna i onsdags, kom hem strax efter 22 :/ igår torsdag skulle det bli 5km i terrängspår men jag trampade snett och var tvungen att avbryta ungefär halvvägs. Känns bättre idag så tror inte att foten kommer ficka framtida träning nu men de var surt ändå, hade nog klickat in sub 30min annars. Revansch imorgon! Ikväll ska jag bli full och mätt på en leverantörs bekostnad, så träningen uteblir!

Senast redigerad av blåvitt den 2016-05-20 klockan 04:45.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 20:31   #17
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Värmde upp lite på bouldringsektionen idag, sen blev det fyra väggar med topprep. Failade en 6A+ men klarade sen en 6b så det går jämnt ut, kändes helt ok. Tog inga svåra väggar men kände mig glad och slutkörd när sista väggen var klar Kul att klättra med sällskap också, var ett tag sen sist så jag har saknat topprepsväggarna en del. Avslutade med några set magövningar innan vi drog från klätterverket.

Väl hemma tog jag mig ut och sprang. Blev ingen revansch på den där halvmilen då jag hade tydliga känningar i fotleden efter snedtrampet i förrgår (tror dessutom att en tråkig spagat på en av väggarna förvärrade saken). Tråkigt, men jag valde att tänka långsiktigt och vek av till 3km-slingan istället, klockade in på 14min, helt ok! Tänkte försöka springa med lillebrorsan snart och se vad jag kan prestera när han pushar min fart, men det får nog vänta ett litet tag tills foten känns bättre. Blir nog cykling den närmsta veckan istället.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 12:53   #18
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Det blev 2x30 minuter fotboll på sjumanna igår, vi var tremanslag Sved i lungorna efter typ fem minuter men fan vad kul det var! Påbörjade dagen idag med en lätt joggingrunda på 2km, mer för att få en bra start på dagen än för att träna. Ute i skogsspåret så sprang jag förbi en lågstadieklass som typ hade friluftsdag eller något, det uppstod ett flertal imponerande läten och t.o.m. ett "det är så där jag tänkte bli när jag blir stor" när jag sprang förbi. Småbarn asså. Bra start på dagen indeed.

Nu har jag också varit ute och försökt lära mig åka longboard i typ 3h (började från scratch verkligen) och är jätteöm i högra knät. Tror det beror på att jag är alldeles för stel i benen när jag sparkar upp farten, men det kan också bero på de där 7-8 fallen jag gjorde. Mysigt att vara ute och skrapa upp knän och armbågar igen, men det känns verkligen att kroppen är 10 år äldre än när man gjorde sånt sist. Lite pinsamt också att åka långsamt, sparka tafatt och ramla av brädan när man är 23 år gammal. Får kanske flytta övningen till nattetid när det är mindre folk ute Blir en till runda i skogsspåret ikväll, imorgon blir det 3,6 mil cykling, på onsdag blir det klättring

Senast redigerad av blåvitt den 2016-05-23 klockan 12:54.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 22:30   #19
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Stukat foten, allt är skit.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 18:16   #20
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Fortfarande inkapabel till springa eller klättra pga skadad fotled. Det suger verkligen stenhårt och jag ser enormt mycket fram emot att få springa igen. Så länge så här jag kort lite styrketräning med kroppsvikten och promenerat mycket. Vikten ligger på stabila 75kg, bär jag vaknar på morgonen, efter bakning och innan frukost Behöver fokusera på att bygga mer muskelmassa de närmsta två månaderna inför årets fysik 2016, samt gå ner typ 5kg till i fett. Det blir en utmaning, men jag är sugen på att anta det med huvudet före. Således kommer jag börja uppdatera regelbundet på tisdag igen, skada eller ej.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 21:38   #21
Aping
Ny dag, nya tag.
 
Apings avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
[...] Således kommer jag börja uppdatera regelbundet på tisdag igen, skada eller ej.
Fortfarande tid kvar!

Lämpligt straff om du inte uppdaterar är att ladda upp en filmsnutt på din nästa aktivitet (med någon fiffig maskering om du vill vara anonym).
Aping är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 18:29   #22
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Aping Visa inlägg
Fortfarande tid kvar!

Lämpligt straff om du inte uppdaterar är att ladda upp en filmsnutt på din nästa aktivitet (med någon fiffig maskering om du vill vara anonym).
Oops :P

Blev inte så mycket av med det där. Foten har dock läkt, så igår hade jag första riktiga joggingrundan igen på typ... sex veckor?! Klämde iaf av 5km på 26min, mycket tack vare den rena viljan som byggts upp när jag inte fått springa, sjukt härligt var det. Följde upp med ett magpass Idag sprang jag 3km på 13min med lillebrorsan och tränade på utegym, det var riktigt drömmigt tills jag slet upp en förhårdnad på handflatan, så jag var tvungen att avbryta passet för att det sved för jävligt att ha såret i kontakt med någon av utrustningen. Men men, är på väg hem nu och tänkte dra av 2,5km terräng samt ett magplask innan jag går och lägger mig. Imorgon blir det klättring!! Skulle kanske kunna filma det Aping, men det blir kanske för pinsamt :/

Senast redigerad av blåvitt den 2016-06-28 klockan 18:35.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 20:10   #23
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Körde gamla hederliga 3k-slingan istället (den jag brukar träna i, inte den jag sprang i tidigare idag i ovanstående inlägg) på 14.30. Inte illa med tanke på vad som gjorts tidigare idag (styrkepasset bestod bl.a. av knäböj och marklyft). Såg f.ö. att det bara har gått fem veckor sen skadan, men det känns som sex! Magpasset blev av också, måste börja jobba fram definitioner under bröstkorgen om jag ska vara med i Bästa Fysiken.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 12:18   #24
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättring igår, följt av en omgång mage och tre set kombinerad bicepscurl-axelpress-tricepscurl. Kom hem från det halv tio och gick genast ut och sprang 3km, klockade ej. Det var riktigt nära att jag inte gjorde det, men jag är riktigt glad att jag gjorde det

Startade dagen med 5km på 32 minuter idag, långt ifrån mitt bästa men ändå bättre än innan jag skadade mig. Verkar ha hittat någon ny, välbehövlig motivation och den känns riktigt bra magen. Det är som en het glöd som värmer upp mig och får mig att ånga på, riktigt mysigt är det. Magmusklerna får vila idag Ikväll blir det Bloc Party och vegansk skräpmat på Gröna Lund!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 17:24   #25
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Klättring igår, följt av en omgång mage och tre set kombinerad bicepscurl-axelpress-tricepscurl. Kom hem från det halv tio och gick genast ut och sprang 3km, klockade ej. Det var riktigt nära att jag inte gjorde det, men jag är riktigt glad att jag gjorde det

Startade dagen med 5km på 32 minuter idag, långt ifrån mitt bästa men ändå bättre än innan jag skadade mig. Verkar ha hittat någon ny, välbehövlig motivation och den känns riktigt bra magen. Det är som en het glöd som värmer upp mig och får mig att ånga på, riktigt mysigt är det. Magmusklerna får vila idag Ikväll blir det Bloc Party och vegansk skräpmat på Gröna Lund!
Veganska skräpmaten var najs, men Bloc Party var sådär. Hade mysigt sällskap i alla fall.

Idag
Naturspår 5km på 32 jämnt
25 situps
12 crunches
12 benlyft
20sek planka

Kommentar på löpningen: Haft det ganska hårt på jobbet idag så jag bestämde mig för att sätta en lugn takt på 7min/km. När 4km var avklarade så kände jag att jag nog hade bättre än så i mig, och tog sista kilometern på drygt fyra minuter. Kändes riktigt härligt att kunna göra den kraftsamlingen, det tar sig!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-02, 19:28   #26
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Dagens träning:

Klättring, 1h intensivt bouldrande
Bicepscurl-militärpress-tricepscurlkombo med stång 3x10x20kg
Pull-ups 3x3 (alltid dålig på pull-ups men extra dålig efter klättring
35 situps
15 crunches
15 benlyft
20sek planka

5km löpning på 32 minuter i regnigt skitväder

Kommentar: Klättrade ensam idag, körde mycket långsamt och tekniskt och försökte studera mina svagheter på väggarna. Statiskt, svettigt och väldigt roligt.
Löpningen kändes bra, har nu sprungit en halvmil tre dagar i sträck! Känns fett! Imorgon blir det vilodag och skönt umgänge, kanske en fotbollsmatch men då ska jag försöka ta det lugnt Börjar se skapligt ut i spegeln, kroppen skärpte till sig snabbt av de här dagarna av hård träning!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 15:15   #27
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag är det exakt 14 månader sen jag började min "viktresa", då vägandes 103 pannor. Idag väger jag 73. Jag har alltså tappat 30kg. Helt sjukt...

Nu blev jag sugen på att springa så det blir kanske en runda ikväll ändå, trots att det är vilodag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-05, 22:56   #28
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Mycket motion på vilodagen. Ursprungsplanen för igår var 3 mil vandring men polaren tappade bort sina vandringskängor dagen innan så vi sket i det och blev våldsamt fulla istället. Så det blev två vilodagar.

Dagens träning:
1h ganska lugnt bouldrande med mina syskon, märkte att det förra teknikpasset gjorde en stor skillnad, höll en mycket högre nivå än vanligtvis.
45 situps
25 crunches
25 benlyft
30sek planka
30sek planka på varje sida

Imorgon blir det en halvmil igen, mer magträning och sen fezt. På torsdag blir det 4h på boulderväggen!

Käkat så jävla god mat de senaste tre dagarna. Livet är gött som fan.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 10:39   #29
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5km naturspår 31minuter
50 situps
30crunches
30 benlyft
40sek planka

Ingen tid till kommentarer, måste förbereda för fest
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 12:07   #30
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5km naturspår 32min

30benlyft
20benlyft åt vardera sida
40sek planka

Underligt hur det finns mindre tid till att träna under semestern än vanligtvis ^^ Magen blir allt mer tydligt definierad iaf. Hann inte med det där superklättringspasset då min dygnsrytm är ordentligt uppfuckad, men ska försöka hinna med det imorgon förmiddag
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)