Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-13, 20:27   #12691
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Den har jag också hört om. Vad har du för grafikkort för att driva den? Och hur blir bildkvaliteten om man tvingas skala ned till exempelvis 1080p?
Har den som extern skärm till en (väldigt kraftfull) laptop. Drivs med GTX 765M med 3GB VRAM. När skulle du behöva skala ned till 1080p?
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 20:36   #12692
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, och den är fantastisk.
Känner du dig helt nöjd eller tror du att du hade föredragit att kliva upp till 27" @ 1440p? Efter att ha läst några recensioner nu så verkar den där i alla fall vara en av de bästa IPS:erna för spel.
Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Har den som extern skärm till en (väldigt kraftfull) laptop. Drivs med GTX 765M med 3GB VRAM. När skulle du behöva skala ned till 1080p?
Räcker att ta ett nytt krävande spel som Crysis 3 eller Metro för att den ska gå på knäna med maxinställningar i en sådan upplösning. Sen kommer det ju komma ännu mer krävande spel. Alternativet är förstås att dra ner på detaljerna.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 20:55   #12693
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Jag föredrar att spela med 60 fps och det krävs två grafikkort av kraftigaste sort för att göra det med 1440p.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:15   #12694
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag föredrar att spela med 60 fps och det krävs två grafikkort av kraftigaste sort för att göra det med 1440p.
Känner mig övertygad, det lutar åt en sådan. Priset har dock varit konstant ganska länge, får se om man lägger 2500 direkt eller väntar på nån rea.

Btw: inga problem med backlight bleeding eller döda pixlar på din?
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:16   #12695
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Inget sådant, nej. Och EIZO fixar allt sådant direkt. Dom skickar en ny till kunden i förväg innan kunden behöver skicka in sin i sådana fall.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:22   #12696
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Känner mig övertygad, det lutar åt en sådan. Priset har dock varit konstant ganska länge, får se om man lägger 2500 direkt eller väntar på nån rea.

Btw: inga problem med backlight bleeding eller döda pixlar på din?
bara positivt =)
konstanta priser längre tider och inga reor betyder stabil produkt =)..
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 22:36   #12697
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget sådant, nej. Och EIZO fixar allt sådant direkt. Dom skickar en ny till kunden i förväg innan kunden behöver skicka in sin i sådana fall.
Gäller det oavsett inköpsställe?
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 22:59   #12698
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Ja, med EIZO behöver man inte åberopa garantin hos inköpsstället, utan dom sköter garantiärenden direkt utan mellanhänder.

Min förra skärm var också en EIZO, och den började få lite missljud från baksidan efter det att garantin gått ut, och dom erbjöd sig ändå att byta ut den utan vidare. Morgonen efter jag pratat med dom hade jag en ny skärm. Dom bekostade snabbfrakt trots att jag inte hade garanti.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 07:34   #12699
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Eizo har alltid varit bra skit rent skärmmässigt, kul att höra att de har bra service också.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 06:10   #12700
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Sist jag frågade visade sig att jag inte hade råd med att köpa en ny SSD trots behov, men nu har jag nog råd.

Finns det någon disk med mest bang-for-the-buck just nu? Har en 120 GB i nu som strular. Har väl egentligen varit rätt nöjd, förutom att den har krånglat p.g.a dålig batch som jag aldrig riktigt fick inbytt.

120 GB känns visserligen i det snålaste laget, men om man ser till att bara installera de essentiella sakerna på disken och kanske ett och annat spel, så verkar det fungera rätt bra. Nästa steg är dubbla storleken och då hamnar man på runt 1500 kr. Den här har jag spanat in, är det något vettigt, eller finns det något bättre?

http://www.inet.se/produkt/4304583/s...0-series-250gb

EDIT: En Intel här på 180 GB. http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...ii_25-reseller
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet

Senast redigerad av Scratch89 den 2014-01-15 klockan 06:12.
Scratch89 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 06:19   #12701
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Sist jag frågade visade sig att jag inte hade råd med att köpa en ny SSD trots behov, men nu har jag nog råd.

Finns det någon disk med mest bang-for-the-buck just nu? Har en 120 GB i nu som strular. Har väl egentligen varit rätt nöjd, förutom att den har krånglat p.g.a dålig batch som jag aldrig riktigt fick inbytt.

120 GB känns visserligen i det snålaste laget, men om man ser till att bara installera de essentiella sakerna på disken och kanske ett och annat spel, så verkar det fungera rätt bra. Nästa steg är dubbla storleken och då hamnar man på runt 1500 kr. Den här har jag spanat in, är det något vettigt, eller finns det något bättre?

http://www.inet.se/produkt/4304583/s...0-series-250gb

EDIT: En Intel här på 180 GB. http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...ii_25-reseller
Glöm ej gratis frakt:

https://www.inet.se/produkt/9990887/...tt-sweclockers
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 06:25   #12702
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Oooh!
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 19:28   #12703
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Det är dags för en ny dator tror jag. Vad säger ni om följande ihopplock? Kan man lira BF4 online på en trådlös anslutning? Funderar på ett moderkort med inbyggt wifi och lite annat godis för runt 500kr mer. Värt det?

Chassi: Fractal Define R4 White (vill ha vitt så den inte syns så jävligt)
Moderkort: Asus Z87-A (eller -Pro med wifi etc för 500kr mer)
Prolle: Intel i5 4670K
Ram: Corsair Vengeance Low Profile 1600Mhz 8GB (2x4GB)
Disk: Samsung 840 EVO 250GB (eller kanske en Intel?)
Grafik: Gigabyte GTX 770 OC 2GB
Nätagg: Ett "gammalt" Corsair 600W eller ett nytt CX600M (utan coil whine som nuvarande lider av)
Mus: Logitech G500S
Tbord: Func KB-460 (typ)
Skärm: En tre år gammal Dell som får funka tills vidare

Nåt jag bör byta ut? Chassit är inte mitt första val, men Corsair Carbide 330R finns bara i svart, och jag vill nog ha en vit som sagt. Kylare till CPUn får ni gärna rekommendera! Hade tänkt vattenkylning om jag körde på Corsair-chassit, men nu vet jag inte.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 23:17   #12704
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Kylare till CPUn får ni gärna rekommendera! Hade tänkt vattenkylning om jag körde på Corsair-chassit, men nu vet jag inte.
Jag har en sån här, otroligt nöjd.
https://www.inet.se/produkt/5321472/noctua-nh-d14

Ett otroligt monster att installera dock, men den är riktigt tyst, kyler bra och har ett hyfsat pris.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 23:23   #12705
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Har en likadan. Vet inte exakt hur det ser ut idag, men när jag köpte den så var den i klass med de bättre slutna vattenkylningspaketen. Om det diffade så var det max någon grad hit eller dit i testerna.

Med en traditionell kylfläns slipper man garanterat en strulande pump, både vad gäller pålitlighet och missljud. Det är kanske ett ännu mindre problem idag än vad det var för ett par tre år sedan, har ingen koll. Men fläkt plus fläns är i det närmaste idiotsäkert, lika tyst och ungefär lika bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)