Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-22, 07:56   #6331
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Kan inte bestämma mig, är sugen på att träna men tänker mig att det är i överkant? Hmm
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 08:29   #6332
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Om du känner dig sugen så säger jag kör på något som du tycker är kul, behöver ju inte vara något märkvärdigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 08:35   #6333
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tycker du ska träna. Gå och pumpa skiten ur musklerna, slakta dem!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 09:01   #6334
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Motivationsbrist ska väl vara ett av de första tecknen på överträning? Det borde betyda att så länge man är motiverad så är överträningen långt borta, dvs det är inte i överkant om man tränar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 09:43   #6335
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Om du känner dig sugen så säger jag kör på något som du tycker är kul, behöver ju inte vara något märkvärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Tycker du ska träna. Gå och pumpa skiten ur musklerna, slakta dem!
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Motivationsbrist ska väl vara ett av de första tecknen på överträning? Det borde betyda att så länge man är motiverad så är överträningen långt borta, dvs det är inte i överkant om man tränar.
Tack för uppmuntran men jag tror faktiskt jag avstår ändå. Risken är stor att jag blir allt för utmattad och tanken är att detta ska hålla i längden. Imorgon däremot!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 11:09   #6336
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Tack för uppmuntran men jag tror faktiskt jag avstår ändå. Risken är stor att jag blir allt för utmattad och tanken är att detta ska hålla i längden. Imorgon däremot!
Jag är ett fan av slöträning. Ifall jag är trött i benen så kör jag typ greppträning...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 08:43   #6337
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Om du har råd tycker jag att du ska köpa några kettlebells så att du kan småträna hemma när du är sugen men kanske inte psykiskt orkar med gymmet. Jag har två 24:or och en 32:a. Det går att få till ganska trevliga små pass om man reppar loss lite.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 10:20   #6338
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Jag är ett fan av slöträning. Ifall jag är trött i benen så kör jag typ greppträning...
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Om du har råd tycker jag att du ska köpa några kettlebells så att du kan småträna hemma när du är sugen men kanske inte psykiskt orkar med gymmet. Jag har två 24:or och en 32:a. Det går att få till ganska trevliga små pass om man reppar loss lite.
Ja det är ju en bra idé. Har ju tänkt förbättra rörligheten här framöver, för framtida knäböj/kroppsviktsövningar och liknande, sådana här dagar vore ju bra att använda till det.

Datum: 190423

Vikt: 150.2kg (-4.8 kg sedan 190420)

Träning:

Promenad
10 min

Cykel
45 min, 17 km

Benpress
5 set

Benspark
3 set

Raka marklyft
3 set

Tåhävningar
3 set

Axelprehab/Bål
3 set av varje

Kommentar
Hade rejäla självskadeimpulser igår (insert negativt beteende och jag ville göra det mer eller mindre) men lyckades avstyra dom efter ett tag, har nu börjat logga alla sådana händelser för att se om jag kan hitta mönster eller dylikt. Har tyvärr sovit rätt kasst inatt med, vaknade upprepade gånger. Var förklarligen svintrött under passet idag och kändes som jag skulle somna halvvägs in men det gick vägen!

Skönt som fan att vikten fortsätter segla neråt dessutom. Märkte av energiunderskottet efter träningen, helt jäkla vrålhungrig, ätit som planerat dock så nu känns det lagom igen.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2019-04-23 klockan 10:22.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 10:28   #6339
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tungt att läsa men tycker verkligen att du mest vinner över dina demoner. Överlag, av det jag läst på Kolo, tycker jag du verkar ha lite mer positiv energi på sistone trots att du har varit med om jobbiga grejer. Och då har inte ens behandlingen påbörjats, så kötta på.

Bra att gymmet blev av
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 16:59   #6340
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag vill inte delge för många detaljer om mitt eget privatliv, egentligen inte överlag men kanske inte sabba din journal heller - men att logga beteenden är SJUKT bra i många avseenden. Jag har haft saker i mitt liv som inte har varit så bra, men har tenderat att förtränga det också löpande så att säga, alltså jag har gjort något som inte har varit så bra men efter ett tag glömt bort/förträngt det och gjort det igen. Utan att inse själv hur ofta det har hänt.

Att logga det för sig själv och sedan kunna göra en summering, är helt galet. Det är tufft och det är hårt när man inser fakta och ser hela bilden, men samtidigt så ger det också en sådan där "nej men för helvete, NU JÄVLAR!!"-känsla som man kan vända till något bra. På samma sätt som när man loggar bra beteenden/bra dagar osv och när de börjar bli fler än de dåliga, så kan det också vara lättare att ha en dålig dag och inse att "ok, det sket sig", men så mår man inte lika dåligt när man skriver in det i loggen och ser att på det stora hela så är det på rätt väg.

Så tumme upp för loggning, men gärna både bra och mindre bra delar och precis som att ställa sig på vågen så är det inte bra att kolla för ofta, utan mer för att lyfta sig och få lite perspektiv mer långsiktigt.

Vad gäller jobbet så hoppas jag att du blir erbjuden det bara som en extra bekräftelse sådär, men jag är i ärlighetens namn mer orolig för hur du hanterar ett negativt besked. Jag hoppas verkligen du tar det på rätt sätt och inte låter det bli en anledning till att sänka dig själv.

Jag vill också plussetta möjligheten till att köra någon träning hemifrån. Alltså när jag hade min Fritzl Power Basement som jag tyvärr sålde av, så fick jag till träning när jag minst anade det. Svintrött efter tjänsteresa, NOLL motivation, men ändå, det var bara att gå ner för trappan, lägga sig i bänkpressen och att bara få bänka loss upp till daily max och sedan inte träna mer vad guld värt. Det var då jag blev mitt starkaste jag och mycket berodde just på att med träningsutrustningen i hemmet så var det svårt att få till ursäkter till att inte träna alls

Kötta på kompis!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 18:57   #6341
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Tungt att läsa men tycker verkligen att du mest vinner över dina demoner. Överlag, av det jag läst på Kolo, tycker jag du verkar ha lite mer positiv energi på sistone trots att du har varit med om jobbiga grejer. Och då har inte ens behandlingen påbörjats, så kötta på.

Bra att gymmet blev av
Ja men det håller jag absolut med om, även under min låga period nu var jag inte lika deprimerad som tidigare perioder, om än lika svårt att kontrollera impulserna. Tack så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag vill inte delge för många detaljer om mitt eget privatliv, egentligen inte överlag men kanske inte sabba din journal heller - men att logga beteenden är SJUKT bra i många avseenden. Jag har haft saker i mitt liv som inte har varit så bra, men har tenderat att förtränga det också löpande så att säga, alltså jag har gjort något som inte har varit så bra men efter ett tag glömt bort/förträngt det och gjort det igen. Utan att inse själv hur ofta det har hänt.

Att logga det för sig själv och sedan kunna göra en summering, är helt galet. Det är tufft och det är hårt när man inser fakta och ser hela bilden, men samtidigt så ger det också en sådan där "nej men för helvete, NU JÄVLAR!!"-känsla som man kan vända till något bra. På samma sätt som när man loggar bra beteenden/bra dagar osv och när de börjar bli fler än de dåliga, så kan det också vara lättare att ha en dålig dag och inse att "ok, det sket sig", men så mår man inte lika dåligt när man skriver in det i loggen och ser att på det stora hela så är det på rätt väg.

Så tumme upp för loggning, men gärna både bra och mindre bra delar och precis som att ställa sig på vågen så är det inte bra att kolla för ofta, utan mer för att lyfta sig och få lite perspektiv mer långsiktigt.

Vad gäller jobbet så hoppas jag att du blir erbjuden det bara som en extra bekräftelse sådär, men jag är i ärlighetens namn mer orolig för hur du hanterar ett negativt besked. Jag hoppas verkligen du tar det på rätt sätt och inte låter det bli en anledning till att sänka dig själv.

Jag vill också plussetta möjligheten till att köra någon träning hemifrån. Alltså när jag hade min Fritzl Power Basement som jag tyvärr sålde av, så fick jag till träning när jag minst anade det. Svintrött efter tjänsteresa, NOLL motivation, men ändå, det var bara att gå ner för trappan, lägga sig i bänkpressen och att bara få bänka loss upp till daily max och sedan inte träna mer vad guld värt. Det var då jag blev mitt starkaste jag och mycket berodde just på att med träningsutrustningen i hemmet så var det svårt att få till ursäkter till att inte träna alls

Kötta på kompis!
Tack för ett fint inlägg vännen! Ja, loggning var ju en starkt bidragande faktor till hur jag tog mig ur bulimin i tonåren, noggrann kartläggning av triggers/situationer och mönster över tid. Tror det kan vara riktigt bra! Ska kolla lite på kettlebells och kanske en skivstång, kommer bli enklare att få gjort det om jag har redskap då träning med kroppen som vikt är dels rejält ansträngande men också att det ger avsevärt mer ångestpåslag.

190423

Nutrition
Kycklingwok (kycklingfilé, blandgrönsaker, lök, vitlök, lite asiatiska såsblandingar, äggnudlar)
Kvarg
Whey - choklad

1800 kcal, 215g protein, 700g grönsaker
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:01   #6342
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Vill ju bara ha jobbet av denna anledning.

Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:28   #6343
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Vill ju bara ha jobbet av denna anledning.
Ett kul jobb hade gett dig typ turboboost framåt, få göra mer av vad det du brinner för, få hjälpa andra som kanske är på väg in i din sits eller är i din sits, det hade dessutom gett dig massor med flera nya ideer, mer inspiration, nya kollegor och nätverk... men ja, det kanske inte blir så, det finns just nu 18 andra Antons som har sökt samma jobb.

Men utan att skojja bort det, om du gör en bra resa nu min vän så kan du inspirera sjukt många andra. Alltså att blogga dela med dig osv, se det inte som "buhuuu vad dåligt det går för mig" utan du har ett guldläge nu att påvisa att "såhär är livet om man åker på en landmina, börjar må skit och ropar efter hjälp". Ta hand om dig själv först och res dig upp, så har du en helt galet bra plattform för att hjälpa andra som står där nu är nu! Du brinner ju för att hjälpa andra och vad är då inte goare än att kunna visa på att du själv stått där, rest på dig och kommit vidare?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:33   #6344
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag startar precis nu ett företag själv och tänker försöka hjälpa folk som aldrig joggat eller sprungit. Min ambition är bara att få ett par personer att komma ut på promenad. I skogen. Ut i naturen. Min bakgrund är att jag har hatat löpning och varit sämst i klassen i alla idrottsgrenar osv. Just därför lyssnar folk på mig när jag säger att jag är en vanlig snubbe bara som hittat ut i naturen.

Du har samma potential. Du är styrkelyftaranton som blev stark som en björn, föll ner i en svacka, men nu är du på väg att resa dig - och du har all potential till att hjälpa andra och förhindra att andra åker ner i samma fälla. Dels inser du då att du inte är ensam, utan att det kryllar av andra som är som dig! Dels så får du en chans att göra det du brinner för; hjälpa andra framåt. Och kanske dig själv.

Do it.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:47   #6345
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ett kul jobb hade gett dig typ turboboost framåt, få göra mer av vad det du brinner för, få hjälpa andra som kanske är på väg in i din sits eller är i din sits, det hade dessutom gett dig massor med flera nya ideer, mer inspiration, nya kollegor och nätverk... men ja, det kanske inte blir så, det finns just nu 18 andra Antons som har sökt samma jobb.

Men utan att skojja bort det, om du gör en bra resa nu min vän så kan du inspirera sjukt många andra. Alltså att blogga dela med dig osv, se det inte som "buhuuu vad dåligt det går för mig" utan du har ett guldläge nu att påvisa att "såhär är livet om man åker på en landmina, börjar må skit och ropar efter hjälp". Ta hand om dig själv först och res dig upp, så har du en helt galet bra plattform för att hjälpa andra som står där nu är nu! Du brinner ju för att hjälpa andra och vad är då inte goare än att kunna visa på att du själv stått där, rest på dig och kommit vidare?
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag startar precis nu ett företag själv och tänker försöka hjälpa folk som aldrig joggat eller sprungit. Min ambition är bara att få ett par personer att komma ut på promenad. I skogen. Ut i naturen. Min bakgrund är att jag har hatat löpning och varit sämst i klassen i alla idrottsgrenar osv. Just därför lyssnar folk på mig när jag säger att jag är en vanlig snubbe bara som hittat ut i naturen.

Du har samma potential. Du är styrkelyftaranton som blev stark som en björn, föll ner i en svacka, men nu är du på väg att resa dig - och du har all potential till att hjälpa andra och förhindra att andra åker ner i samma fälla. Dels inser du då att du inte är ensam, utan att det kryllar av andra som är som dig! Dels så får du en chans att göra det du brinner för; hjälpa andra framåt. Och kanske dig själv.

Do it.
Oooh, jag blev inspirerad här! Ja suget finns ju där, men samtidigt en rad rädslor om framförallt negativa kommentarer och liknande. Men rädslor finns ju till för att besegras?! Ska fundera en eller två dagar till på detta med blogg eller vlogg, sedan får jag ta ett beslut.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)