Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-21, 17:10   #331
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Kul. Kollar din Instagram ibland. Hoppas du får ett bra 2017 med din strongmansatsning.

Vad tycker du om Forsmark nu? Han har blivit ohyggligt bra tycker jag. Jag tror att han har stora chanser att komma till final på WSM nästa år. Han är givetvis inte bättre än Årsjö ännu, men om det fortsätter i samma spår dvs nya skador för Johannes mest hela tiden och Forsmark på ständig uppgång så vinner han SSM nästa år. Tror jag alltså.
Tack bara ösa.

Jag är imponerad av Forsmark grymt bra är han. Ska han gå långt i WSM måste han jobba upp snabbheten. Styrkan ökar han lite hela tiden. Men på WSM final är alla så sjukt stark så han måste ju upp med den statiska styrkan också. Men han är på godväg. Har ju varit ganska jämt mellan Forsmark och Årsjö nu på slutet men man får inte glömma att Årsjö inte kunnat gå för fullt. Syns ganska tydligt. Är han hel är han några snäpp vassare. Men fortsätter han att vara skadad/småskadad så funkar det inte att hålla Forsmark bakom sig länge till.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 17:26   #332
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Tack bara ösa.

Jag är imponerad av Forsmark grymt bra är han. Ska han gå långt i WSM måste han jobba upp snabbheten. Styrkan ökar han lite hela tiden. Men på WSM final är alla så sjukt stark så han måste ju upp med den statiska styrkan också. Men han är på godväg. Har ju varit ganska jämt mellan Forsmark och Årsjö nu på slutet men man får inte glömma att Årsjö inte kunnat gå för fullt. Syns ganska tydligt. Är han hel är han några snäpp vassare. Men fortsätter han att vara skadad/småskadad så funkar det inte att hålla Forsmark bakom sig länge till.
Då är vi av samma åsikt.
Årsjö har inte varit i toppform, men om Forsmark fortsätter som han gör så kommer det snart behövas en Årsjö i toppform för att försvara titeln. Tids nog i alla fall.

Snabbheten tar sig väl främst uttryck i grenar som keg-toss. I loadingrace och liknande är han ju jävligt bra. Final i WSM tror inte är någon omöjlighet, men väl där så blir det så klart tufft.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 17:47   #333
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Då är vi av samma åsikt.
Årsjö har inte varit i toppform, men om Forsmark fortsätter som han gör så kommer det snart behövas en Årsjö i toppform för att försvara titeln. Tids nog i alla fall.

Snabbheten tar sig väl främst uttryck i grenar som keg-toss. I loadingrace och liknande är han ju jävligt bra. Final i WSM tror inte är någon omöjlighet, men väl där så blir det så klart tufft.
Precis vi får hoppas på 2 svenskar i WSM final nästa år.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 21:22   #334
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Såg precis at WSM 2016 finns på Youtube.

Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 23:25   #335
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Såg precis at WSM 2016 finns på Youtube.

Topp-3 var som vanligt inte överraskande alls och som alltid så vet vi ju resultatet långt innan det sänds. Sjukt egentligen. Strongman måste vara den enda sporten i hela världen som eftersänds på det viset.

Däremot var det många nya namn och den där Janashia utmärkte sig väl mest. Han blir farlig i framtiden. Brian och Hafthor låg 10 poäng före 3:an och 4:an (Eddie Hall och Janashia), men Eddie tappade massa poäng i första grenen pga sina fingrar. Jag ändrar mig, han kanske kan bli riktigt farlig i år. Fast jag har ändå svårt att tro att han lyckas komma förbi Hafthor och Brian. God trea några poäng efter dem skulle jag tro. Färre poäng än förra året i alla fall.

Vet ej hur det är med Savickas för tillfället. När hålls WSM i år?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 07:33   #336
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Thor var rätt nära Shaw. Eddie hade stora problem med greppet. Skyllde på skada. Men man får ju lite tankar vad händer med hans mark utan remmar?.

Zavickas håller på att återvända upp i vikt. Väger 160 nu skulle upp till 180 till arnolds. Gjorde 200 rätt bekvämt i stock nu. Så vi kanske inte ska räkna ut han än.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 13:28   #337
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Thor var rätt nära Shaw. Eddie hade stora problem med greppet. Skyllde på skada. Men man får ju lite tankar vad händer med hans mark utan remmar?.

Zavickas håller på att återvända upp i vikt. Väger 160 nu skulle upp till 180 till arnolds. Gjorde 200 rätt bekvämt i stock nu. Så vi kanske inte ska räkna ut han än.
Ja, jag vet inte riktigt. "Dislocated fingers" snackade de om. Det låter inte så trevligt. Jag har aldrig sett honom köra mark utan remmar. Skulle vara kul att se vad han är god för där.

Okej. Nej, jag vågar aldrig räkna ut honom. Jag håller på honom egentligen. Skulle vara jävligt kul om han vann en femte titel.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 17:03   #338
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Ja, jag vet inte riktigt. "Dislocated fingers" snackade de om. Det låter inte så trevligt. Jag har aldrig sett honom köra mark utan remmar. Skulle vara kul att se vad han är god för där.

Okej. Nej, jag vågar aldrig räkna ut honom. Jag håller på honom egentligen. Skulle vara jävligt kul om han vann en femte titel.
Ja Z har alltid varit en favorit mycket pga sin överlägsna styrka i power grenarna. Dock har han ju blivit lite frånåkt i t ex mark senaste åren.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 16:01   #339
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Ja Z har alltid varit en favorit mycket pga sin överlägsna styrka i power grenarna. Dock har han ju blivit lite frånåkt i t ex mark senaste åren.
Jo, så är det men om jag inte missminner mig så gjorde han sitt världsrekord (440 kg) med samma stång som användes förra året där Eddie och Brian gjorde 445 kg. Den är ju väldigt styv. Eddies lyft såg lätt ut, men Brians var tyngre. Alltså verkar inte utvecklingen ha gått så mycket framåt där. Tror att även Brian skulle göra bra mycket mer med en vanlig stång.

Vad har Big Z gjort med en vanlig Eleiko eller Texas-bar? En hörsägen säger 470 kg, men jag vet inte. Det låter lite väl mycket. Det var ju några år sedan. Nu snackar jag strongmanutförande, inte styrkelyft.

Jag kanske snackar i nattmössan, men man har ju sett ett antal tävlingar vid det här laget och läst rätt mycket.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 12:23   #340
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
440kg är det mesta Z lyft från markhöjd.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 20:41   #341
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
440kg är det mesta Z lyft från markhöjd.
Ja, WSM 2011. 470 på gymmet är nog inte sant.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 19:41   #342
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
https://www.facebook.com/johannesars...type=3&theater

Vad väger denna herre i dagsläget? Såg i och för sig nu att han såg mycket "smalare" ut när jag såg bilden i mobilen.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 20:24   #343
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Han har inga planer på att lägga av än big z.

http://startingstrongman.com/2017/01...unas-savickas/
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 08:30   #344
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Han har inga planer på att lägga av än big z.

http://startingstrongman.com/2017/01...unas-savickas/
Fan vad kul! Går till och med förstå vad han säger numera.

http://maxstyrka.se/2017/01/ett-samt...unas-savickas/

Här har Maxstyrka intervjuat Big Z.

"Vad är det mesta du har dragit i marklyft på träning?
Jag har dragit 447,5 kg, men det var flera år sedan."

Så fick vi den frågan besvarad också.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-11, 20:49   #345
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Arnolds börjar närmar sig. Om jag har förstått det rätt så har Eddie Hall inte kvalificerat sig. Där sprack alltså snacket om att vinnaren av Arnolds är starkast.

Nejdå, men det blir väl inga större överraskningar. Brian är min förhandsfavorit, men Big Z är regerande mästare och kan aldrig räknas ut.

När fan ska Eddie suga tag i stocklyftet och göra 250 kg? Det är givetvis en fantasisiffra, men om någon kan göra det så är det han. Glöm Hicks och resten. Savickas kommer inte heller göra det. Eddie är next level.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)