Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-22, 06:14   #91
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Gillar din journal. Trevligt läsande med en härlig inställning till träning.
Det här ska följas.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-22, 10:21   #92
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Är sen igår kväll hemma hos föräldrarna för julen. Startade dagen med 4km lugnt joggande. Körde ett corepass liknande det i måndags när jag kom in, följt av varvning av utfall, knäböj och upphopp i 3 set: 25-20-15
Jägarvila 45sek på det.

Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Gillar din journal. Trevligt läsande med en härlig inställning till träning.
Det här ska följas.
Kul! Välkommen in i värmen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-22, 15:32   #93
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bör kanske noteras även här: 70.0kg imorse. 33kg sen maxvikt, betydligt mer muskler nu än då. Känns bra
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-23, 07:29   #94
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Bra jobbat att forma om din fysik så mycket!
Angående jogga i hammarbybacken,joggar du upp och ned X antal gånger,väljer du någon gångväg upp som är mindre brant eller väljer du själva skidbacken och tänker du på något särskilt vis angående tempo? Har funderat över att göra något liknande men inte riktigt hundra på vettigt upplägg som inte innebär att man tar livet av sig själv
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-23, 08:14   #95
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Bra jobbat att forma om din fysik så mycket!
Angående jogga i hammarbybacken,joggar du upp och ned X antal gånger,väljer du någon gångväg upp som är mindre brant eller väljer du själva skidbacken och tänker du på något särskilt vis angående tempo? Har funderat över att göra något liknande men inte riktigt hundra på vettigt upplägg som inte innebär att man tar livet av sig själv
Tack!
Som sagt var det mer extrem vardagsmotion än avsedd träning. Det som hände var att vi skulle ta oss upp på toppen via skidbacken för att fira midvintersolståndet med grillad vegokorv, glögg och munkar (som vi i enlighet med asarnas traditioner hänger upp i träd, eller som fallet var i år - snökanoner). Vi angrep alltså höjden via skidbacken och det gick ganska snabbt innan prospektet av att långsamt arbeta sig uppåt kändes alldeles för utdraget, så vi besteg Hammarbybacken i en gemensam push uppför den brantaste biten. Jag tänker aldrig någonsin göra om det, men vi fick en fin utsikt till midvinterblotet. Livet riskerades i allra högsta grad.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 07:59   #96
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår blev det en hel del ansträngande fysisk aktivitet, men inget jag vågar kalla träning. Idag blir det på sin höjd nån promenad med hunden, i övrigt blir det frossande och soffliggande!

God jul
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 09:05   #97
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Att springa uppför skidbackar är ju en underbar övning för kraftig utveckling av pannbensstyrka Så det är en formidabel övning av rang man nog egentligen inte bör säga att man aldrig skall göra om, det gäller nog att göra det tills man helt enkelt inte ser det som ett problem längre fast jag kan förstås inte tvinga dig till det Övrig aktivitet tycks även den vara av viktig karaktär.

God jul!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 17:49   #98
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kanske det, men då får jag börja med någon annan backe än Hammarbybacken 74,8kg vägde jag precis in på, loool. Skönt att veta att det mesta kommer försvinna med avföringen.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 16:52   #99
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Bör kanske noteras även här: 70.0kg imorse. 33kg sen maxvikt, betydligt mer muskler nu än då. Känns bra
Det är en härlig känsla när det händer.
Fin form för övrigt. Strongt jobbat
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 19:02   #100
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Upptäckte att jag har över 500 boulderproblem på gångavstånd, så jag köpte en crash pad som sen julklapp åt mig själv! Vanligtvis reser jag en timme enkel resa för att klättra så det här kommer nog bli lite utav en gamechanger. Så fort vädret tillåter tänker jag mig några heldagar där ute, det bästa är att jag inte ens kommer behöva ta med mig en matsäck.



Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Det är en härlig känsla när det händer.
Fin form för övrigt. Strongt jobbat
Det är det. Julen har dock rubbat siffrorna lite nu
Tack!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 19:41   #101
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det är det. Julen har dock rubbat siffrorna lite nu
Tack!
Äsch. En extremt kortsiktig bulk bara, all as planned.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 06:45   #102
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Gick två mil igår, får väl räknas som något. Åker hem till Stockholm idag så det blir klättring och kanske lite löpning idag
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 18:31   #103
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Sprang 3-isch km oklockat, mu har jag haft ett riktigt bra träningspass. Sista väggen kom jag väldigt långt på en 6b+ som var väldigt tekniskt krävande, tror jag har den nästa gång om jag kommer ihåg kritpåsen, då det var handsvetten som förådde mig den här gången. Gav mig på ett boulderproblem som gäckat mig också när jag var klar med topprepsklättringen, lyckades lösa teknikpusslet lagom till att mjölksyran och handsvetten fullständigt blockerade ett moment som jag tidigare inte haft problem med. Den blir nog också löst nästa gång Nu ska jag dricka öl och fucka mina gainz
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 20:27   #104
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Fick min crashpad idag! Testade att falla ner på den från balkongen (ca 4m) och även om den var hårdare än jag trodde, och därmed mindre bekväm att landa på, så gjorde den definitivt jobbet. Kommer nog uppskatta det när den ska skydda mig från stenar och trädrötter. Ser ut som att det ska bli varmt på nyårsafton så jag kanske startar dagen med lite bouldring utomhus. Skulle ju egentligen hålla på och friluftsliva mig hela nyårshelgen innan tältpartnern vart sjuk, så lite uteklättring blir ju en bra kompromiss innan festandet börjar

Idag har jag bouldrat. Massvis. Löste problemet jag skrev om i ovanstående inlägg på andra försöket, mycket härligt. Har börjat bearbeta två andra problem nu som jag kommer till de näst sista greppen på, men de behöver båda avslutas med en dyno som jag inte riktigt har i mig efter att ha löst den föregående delen av problemet. Ska fundera lite på fotplaceringarna till nästa gång, om jag kan lyckas komma upp i sittandes så att jag kommer närmre väggen kan jag nog lösa det, men då behövs en knee drop och de är jag livrädd för. Vi får se, på fredag ska jag klättra med några kompisar som fortfarande är nybörjare så då kommer merparten av min fokus läggas på dom. Fortsätter på de här problemen nästa vecka Körde lite random core- och ryggövningar sen också.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 11:49   #105
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Startat dagen med 30 burpees, 20 benlyft, 1 minut planka och sen 3km lätt joggning. Har sålt motionscykeln för att göra plats i rummet för min crashpad så det kommer bli mer löpning framöver

Lite tankar:
Motivationen är galet hög just nu - det känns mycket bra att den är tillbaka efter att jag oroade mig lite över dess frånvaro under julhelgen (jag var ute och tränade första dagen jag var hos föräldrarna, efter det planerade jag hela tiden att träna men det blev aldrig av) - men jag känner att jag måste hålla tillbaka lite. Händerna mådde riktigt bra efter en veckas paus från klättringen men jag har redan slitit sönder huden på flera ställen efter två klättringspass bara för att jag inte har förmågan att hålla tillbaka när jag känner att det börjar svida ordentligt. Borde kanske också sluta med att klättra flera dagar på raken för att ge huden en chans att återhämta sig.
Behöver jobba på att få in mer styrketräning som inte äger rum på klätterväggar och det suger eftersom jag hatar styrketräning som inte äger rum på klätterväggar, men jag måste ge huden på händerna en chans att komma ikapp, och jag tror att mina ligament och senor i fingrar och axlar också skulle uppskatta det i det långa loppet.

Även om känslan av att jag måste hålla tillbaka mig själv lite är ganska tråkig (jag VILL ju klättra så mycket jag bara kan) så får jag väl ändå vara tacksam. Jag har aldrig haft det här problemet förut, att jag känner ett sug efter att träna mer än vad jag kanske borde. Det känns ändå mycket bättre än när man är så osugen på att träna att det inte händer på flera år.

Mitt i att skriva i det här inlägget så avbröt jag funderandet och körde lite benträning:

Upphopp:50
Knäböj (kv): 50
Utfall: 50

Sen 35, 35, 35, 20, 20, 20
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)