Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-11-26, 12:33   #76
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrade i tisdags, första gången på länge. Varit slappt med träningen den senaste tiden pga stress och sjukdom, blivit typ 1-2 pass i veckan i snitt, så tänkte varva ner lite på engagemanget i diverse projekt och öka engagemanget i träningen och journalen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 18:10   #77
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Klättrade i tisdags, första gången på länge. Varit slappt med träningen den senaste tiden pga stress och sjukdom, blivit typ 1-2 pass i veckan i snitt, så tänkte varva ner lite på engagemanget i diverse projekt och öka engagemanget i träningen och journalen
Jahapp, så blev det med det engagemanget i journalen. Var sjuk över förra helgen och missade ett klättringspass + lite cyklande men förutom det har jag lyckats träna på rätt bra i alla fall, orkar mig inte ut och springa pga väder och dåligt med väderanpassade kläder som lämpar sig för löpning, så det blir mest cykeltrampande för cardio.


---------------------------------


Dagens:
1h intensivt bouldrande. Har tidigare varit mesig och gått vidare till nästa problem om jag inte klarar ett, men jag försöker bli bättre på att vara tjurskallig när jag klättrar. Idag gav det resultat, på tionde försöket klarade jag en röd led som gäckat mig ett tag! Det var svårt att inte bänkpressvråla lite men jag lyckades hålla det inom mig. Hela klättersällskapet är överens om att bouldringlederna har höjts ett snäpp i svårighetsnivå under sommaren och hösten, om de röda var vardagsmat förut så är de nuförtiden precis så att man klarar av de efter många försök på en bra dag. Kul! Var långt ifrån redo att gå upp till svarta leder så det här var en bra höjning.

Efter klättringen tränade jag mest mage:
3 minuter planka fördelat över 3 set,
2x20 crunches,
2x20 benlyft,

Blev även lite lätta knäböj och utfall.

Följde upp detta med 30 min motionscyklande.

Käkade en delicatoboll i ren desperation direkt efter träningen, när jag kommer hem blir det ris och linsgegga!

Senast redigerad av blåvitt den 2016-12-11 klockan 18:12.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 08:29   #78
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bouldrade lite igår igen, mest för att jag var så sugen. Gick sådär, att vila mellan bouldringpass är nog en bra idé. Drog av lite chins och körde lite coreövningar, tog en repa på cykeln och åkte hem. Slappt och skönt pass som hade blivit hårdare om det inte vore för träningsvärken.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 17:07   #79
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
cykeltabata 25min
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 21:42   #80
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kände mig duktig efter cyklingen och tog en tredje portion mat. Sen råkade jag producera en havrebollssmet som jag konsumerade framför en film... oops. Idag får väl anses vara fuskdagen.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 11:06   #81
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrade ett gäng leder igår, hade en lite dålig dag så det blev en 6a+ som bäst, det var många misslyckade 6b-försök. Egentligen är det väl bra då jag borde köra fler väggar jag inte klarar av, men det är ju roligare om man toppar ut Lite bouldring på det också, följt av ett gäng magövningar. Jobbar hemifrån idag så är på väg in till klätterverket nu för att hämnas på lite väggar, kommer följa upp det med lite chins och benövningar samt cykeltabata ikväll. Håller tummarna för att fingrarna håller idag bara, kanske klättrar lite för mkt för senornas bästa atm.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 18:11   #82
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Fick hämnd, slet inte sönder någon sena och körde skön och avslappnad bouldering för att skämma bort nävarna lite. Det blev vanlig cykling i 30min istället för tabata dock, intervaller var jag verkligen inte på humör för ikväll.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 10:50   #83
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Startade dagen idag med 2km löpning till simhallen. Det var första gången jag sprang på nästan två månader - man tror gärna att olika sorters konditionsträning är ganska utbytbar, att det ska gå bra att springa eftersom man har skött cyklandet. Så är det inte. Började kippa efter andan direkt, då satsade jag på att ta djupa, regelbundna och kontrollerade andetag. Efter ungefär 1km började det övergå i en mer naturlig och rytmisk andning, så efter det gick det ändå bättre. Väl på simhallen körde jag efter lite uppvärmning crawl-intervaller. 2x25m så snabbt jag kunde, följt av 30 sek vila. Totalt sex längder per set, totalt tre set med fem minuter vila emellan. Det tog rätt bra. Sen sprang jag 2km hem igen. Tror inte det blir någon mer träning idag, är lite sugen på att sätta mig på cykeln en timme men ursprungstanken var ju att ha en vilodag idag så får göra mitt bästa för att skippa det. Imorgon blir det klättring igen!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-16, 15:50   #84
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Formbild, som ni kan se hatar jag att hänga upp speglar på väggen, trimmande av kroppsbehåring och att spänna sig.

blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 07:02   #85
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kunde inte låta bli så jag stod och körde lite konstiga dynamiska övningar med en 10kg-hantel igår kväll. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men fick det tipsat till mig av en klättrare. Basically så går det ut på att väldigt långsamt sträcka ut hanteln åt olika håll, snurra den runt huvudet, veva på den bakom ryggen osv. Kändes väldigt weird och crossfittigt men det var tungt som fan och kom åt vissa stabiliserande muskler som annars kan vara ganska svåra att få kontakt med. Cyklade en mil på det.

Så mycket för vilodag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 13:45   #86
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Sjukt bra klättringspass idag. Körde med båda syskonen, typ 45min bouldring följt av två topprepsleder följt av 45min bouldring till, sen ett gympass. Lyckades lösa ett blått problem som jag bara inte kunnat förstå mig på, jobbat på det sen i söndags och till slut lossnade det. Hade liksom inte lyckats se hur det skulle lösas bara, men när det väl klickade var det hur lätt som helst! Kom en bra bit på några röda problem jag haft problem med också. Körde lite corestärkande övningar på gymsektionen. Överlag ett väldigt roligt pass med lite sköna framgångar, hög energi från alla närvarande med voltande över varandra och mycket skratt. Kul!

Senast redigerad av blåvitt den 2016-12-17 klockan 13:47.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 12:39   #87
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vilodag på riktigt idag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-19, 23:09   #88
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Vilodag på riktigt idag.
Trodde jag, kunde inte låta bli att dra av lite cykelintervaller framåt kvällen.

Startade dagen med 100 armhävningar, fördelat på fyra set. Kom att tänka på att det skulle vara kul att kunna göra 100 armhävningar på ett set, så det är ett nytt mål som ska nås. Vet inte när det är realistiskt för mig att nå det så får ta det som det kommer tills jag sett lite hur jag utvecklas.

Sen klättrade jag. Startade med att värma upp med lite burpees och en 5b+ topprepsled. Sen tog jag en 6a, en 6a+ och en 6b. Behövde fuska mig förbi en crimp på slutet av den sista och nådde inte det absolut sista greppet. Hade bra svettningar efter 6b och gick på bouldersektionen. Började med att klura lite på två röda problem, löste ett av dom efter några försök, det andra fortsätter gäcka mig. Kommer längre och längre på det dock! Tog några blå på det också. Sen körde vi lite core-övningar:

Set 1:
1 minut planka
10 armhävningar
10 sidoplankor på höger sida
10 armhävningar
10 sidoplankor på vänster sida

Set 2:
Sågenx20
Pendelnx20
20 såna där där man är i armhävningsposition och lyfter vänster knä mot höger armbåge och vice versa
20 såna där där man är i armhävningsposition och lyfter vänster knä mot vänster armbåge och sen sträcker ut benet helt och hållet bakåt och vice versa.

Sen 3 set chins - 5, 4, 4. Mina chins är pinsamt dåliga, de ska jag också jobba på. Vill dock inflika att jag klarar åtta om jag inte klättrar skiten ur mig precis innan.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 22:28   #89
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag blev det en riktig vilodag!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 14:52   #90
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blir vilodag idag också. Typ, joggade upp för Hammarbybacken men det var mer vardagsmotion än avsedd träning. Alkoholkonsumtion gör under för att låta bli att träna.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)