Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-15, 14:34   #376
timryden88
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Jag ska höja dosen till 2g om dagen och se hur det blir. Har 6 burkar att testa med

Har käkat inderal tidigare som funkat bra men vill undvika att ta det varje dag eftersom jag tränar mycket kondition.

Senast redigerad av timryden88 den 2016-11-15 klockan 14:36.
timryden88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 10:04   #377
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Ni låter allihopa som amfetamin pundare haha vad är detta för knark och vad gör det med er.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 20:56   #378
KoloKungen
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Ni låter allihopa som amfetamin pundare haha vad är detta för knark och vad gör det med er.
För mig håller den depressionen borta mer än när jag inte tar det. Kan vara placebo but why risk it.
KoloKungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 12:47   #379
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Har tagit Jarrow Formulas Ashwagandha, 300 mg (2 tabletter på morgonen, 2 på kvällen)
sedan lördag morgon. Normalt sett på brukar jag kunna sova 7.5-8,5h utan problem varje dag. Sedan jag började med detta har jag gått och lagt mig för att sedan vakna efter cirka 6h och knappt varit trött, har dessutom ej kunnat somna om utan bara legat ner och väntat in att väckarklockan ska ringa om 1-2h. Någon annan som upplever detta? Är för övrigt mindre trött under dagarna också känns det som.

Edit: såg att folk beskriver liknande symptom på sida 13.
Men då är det mest att dom blivit morgontrötta/haft problem att somna på kvällen (om jag uppfattar det rätt) medans mitt "problem" är att jag vaknat upp pigg och inte kunnat somna om på morgonen.

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-12-06 klockan 12:50.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 19:31   #380
Ciri
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 27
Upplever helt annorlunda effekter av Aswagandaha bättre sömn, bättre stresstålighet. Lite som man skulle knapra betablockerare. Får man inte den här må bra effekten öka doseringen. Tror dock att det inte är något för styrketränade mer ett lugnande. Jag hoppades på ökat testo men inget tryck i det. Långt från original tribulis som fanns på -90 talet.
Ciri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 19:47   #381
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Hur smakar det? Är det värt att investera i kapslar eller är det bara att hinka pulver like a boss? Var köper ni erat?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 21:53   #382
Ciri
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 27
Köpt mitt från svenskt hälsokost finns i pulver och kapslar. Pulver billigast, men helt onödigt kosttillskott så köp inte.
Ciri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-07, 16:25   #383
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Upplever en effekt helt klart. Blir lugn och lite gladare. Kontrasten blir rätt stor då man är sönderdeffad och sönderstimmad och allmänt nere.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 11:28   #384
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
Har tagit Jarrow Formulas Ashwagandha, 300 mg (2 tabletter på morgonen, 2 på kvällen)
sedan lördag morgon. Normalt sett på brukar jag kunna sova 7.5-8,5h utan problem varje dag. Sedan jag började med detta har jag gått och lagt mig för att sedan vakna efter cirka 6h och knappt varit trött, har dessutom ej kunnat somna om utan bara legat ner och väntat in att väckarklockan ska ringa om 1-2h. Någon annan som upplever detta? Är för övrigt mindre trött under dagarna också känns det som.

Edit: såg att folk beskriver liknande symptom på sida 13.
Men då är det mest att dom blivit morgontrötta/haft problem att somna på kvällen (om jag uppfattar det rätt) medans mitt "problem" är att jag vaknat upp pigg och inte kunnat somna om på morgonen.
Jag har samma problem.. Sover extremt lite sedan jag börjat ta Ashwagandha.. Vaknar varje dag efter ungefär 5 timmars sömn utan att vara trött.

Det här kan omöjligtvis vara bra för kroppen...

EDIT: Bör tillägga, jag tar det innan läggdags... Kanske bör sluta med det...

Senast redigerad av tomten1 den 2016-12-09 klockan 11:32.
tomten1 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 05:21   #385
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Dödsknark! Låter mycket skumt!

Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-02, 15:03   #386
r4ll3
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Jag har samma problem.. Sover extremt lite sedan jag börjat ta Ashwagandha.. Vaknar varje dag efter ungefär 5 timmars sömn utan att vara trött.

Det här kan omöjligtvis vara bra för kroppen...

EDIT: Bör tillägga, jag tar det innan läggdags... Kanske bör sluta med det...
Jag hade samma problem när jag tog det. Spekulerade lite i kring om det kunde vara så att det ökade nivåer av fritt T3/T4 och om så är fallet, så är det ju inte alls nödvändigtvis positivt, då man leker med sina hormoner. De ska ju vara på en stabil nivå redan för en frisk person.
r4ll3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 15:08   #387
Senuise
Registered User
 
Senuises avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 67
Har ätit ash (KSM-66) 600mg fördelat på ett morgon/kväll-intag i strax över ett år, inte märkt något negativt. Jag sover bra, har haft ett bra humör och träningen har rullat på, ska testa ett uppehåll nu för att se om jag märker någon skillnad.


Min fundering är om det finns något som säger att det skulle kunna vara negativt i längden? Kan det vara en bra idé att cykla intaget kanske..





__________________
Ålder: 37 Längd: 188cm Vikt: 103kg

Grov livet ut.
Senuise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 07:21   #388
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av Senuise Visa inlägg
Har ätit ash (KSM-66) 600mg fördelat på ett morgon/kväll-intag i strax över ett år, inte märkt något negativt. Jag sover bra, har haft ett bra humör och träningen har rullat på, ska testa ett uppehåll nu för att se om jag märker någon skillnad.


Min fundering är om det finns något som säger att det skulle kunna vara negativt i längden? Kan det vara en bra idé att cykla intaget kanske..





Update?
tomten1 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 09:22   #389
Senuise
Registered User
 
Senuises avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Update?

Ja allt gick inte som planerat, trodde mitt ash-förråd var slut men jag hade två burkar kvar så jag knaprar vidare för att göra ett uppehåll när dessa två burkar är slut. Tränar fortfarande och det går bra, strävar kanske inte efter något speciellt i styrka utan försöker underhålla det jag har men åker nu en del längdskidor för att förbättra konditionen.

Återkommer längre fram.
__________________
Ålder: 37 Längd: 188cm Vikt: 103kg

Grov livet ut.
Senuise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 10:11   #390
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Aah I see, cool
tomten1 är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)