Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-30, 19:02   #2236
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Aimar Visa inlägg
Någon som smakat dessa smaker av Myprotein impact whey och kan ge en recension.

Chocolate brownie, chocolate smooth, latte, mocha?
Du blir inte besviken på ngn av dem där! Brownien smakar verkligen brownie! Mocha, smakar verkligen kaffe!

Köper alltid deras 1kg säckar! Brukar kunna nypa dem vid lite olika erbjudanden för 80-90krst

Nu har de löst en jäkligt grymt försegling på påsarna också! Istället för ziploc varianten är det kardborre 👍
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 23:22   #2237
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Aimar Visa inlägg
Någon som smakat dessa smaker av Myprotein impact whey och kan ge en recension.

Chocolate brownie, chocolate smooth, latte, mocha?
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
MyProtein Chocolate Brownie
med vatten: 3/5
med mjolk: 3/5
Aningen for svag och sot chokladsmak for att vara riktigt bra, men den ar helt ok overlag.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 00:13   #2238
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Hade kunnat döda (skojar bara) för hitta ett billigt vanilj-kaseinprotein som smakar som Impact Whey: Natural Vanilla. Får fan ståfräs varje gång jag dricker en shake med den. Fattar inte hur den kan smaka så fylligt och fettrikt, med vatten enbart.

Impact Whey: Natural Chocolate, tröttnat lite. Gav den 4/5 förr-förra veckan men naaae. Ska man ha i gröten får man smacka på med (mycket) extra kakaopulver.

________

Topformula har sänkt priset på deras whey ännu mer btw.

Ska köpa några laddningar med jordgubb och päron/vanilj. De är fett goda att dricka med vatten, också. Vaniljen är ingen höjdare. Ej provat några mer.


De svarade på mitt mejl, att de snart kommer få in deras eget kasein i päron/vaniljsmak. Blir att köpa. Förutsatt att de inte "höjer" till originalpris (300kr/kg lol).

Senast redigerad av 1x0 den 2016-07-01 klockan 00:14.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 07:46   #2239
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Tänkte dela med mig av smakrecensioner på proteinpulver.
Kan anse mig själv vara väldigt orienterad i protein världen. Börjar med att recensera Tyngres märke med dess olika varianter. Gillar ni recensionen fortsätter jag gärna med flera märken. Störst erfarenhet kring Myproteins utbud.

Då jag äter minimalt med kött har min stora proteinkälla varit just proteinpulver. Ca, 100kg/år de senaste 10åren.

Har oavbrutet varit "högkonsument" av proteinpulver i totalt 15 års tid.
Är idag 30. Började redan i lite mindre skala vid 15års ålder. Kanske snittade
50kg/år de första fem åren.

Jag gör hälsokontroll 1 gång om året. Alla mina värden ser "normala" ut. Det finns inga värden som sticker ut. Lever och Njure mår bra. Det enda som brukar vara en aning högre än normalt är mitt kreatinin värde, ligger mellan spannet 80-90µmol/L. "Normala" spannet är mellan 50-100µmol/L.

Då marknaden är lite av en färskvara tänkte jag sammanfatta/recensera de pulver jag har ätit "so far" under år 2016.

Använder skalan 1-10.
1=kvällningar. Köper inte igen!
5=Det går ner utan problem. Bruksgott!
10=Kan äta för nöjets skull. Dessert!

-------------------
Tyngre Kasein,
Kladdkaka 7/10
Helt ok smak, konsistens samt inga bismaker. Dock gör jag ofta fluff och den höga kakao halten minimerar "fluff egenskaperna", därför får den en sjua. Skulle kunna vara lite sötare. Toppar dock choklad kategorin av kasein!

Nötcreme 8/10
Denna föll mer i min smak. Den hade både sälta och sötma. Perfekt mix. Skulle kunna smakat lite mer nöt, nästan en touch av chokladsmak. Antar att "man" har i bakhuvudet att det skulle smaka mer likt Nutella! Perfekt att fluffa med lättmjölk och bär. Gärna lite blenderkrossad is i.

Vaniljdrömmar 7/10
Ett bra "brukspulver", gott men inte "beroendeframkallande". Vanilj är alltid en bra bas då du kan kombinera med externa smaker iform av läsk, saft, bär, etc. Lätt att smaksätta själv. Låg andel kolhydrater. Bra proteinhalt! Denna skulle finnas i en större bulkpåse.

Kanelbulle 9/10
Här kommer favoriten av deras utbud enligt mig. Utomordentlig mix. Riktigt stark kanelsmak. Nästan lite "chilli" känsla. Du måste vara en kanelälskare för att gilla denna!
Att fluffa upp denna med mellanmjölk och dressa med kardemumma och havregryn är enligt mig bland det godaste jag har ätit i proteinpulversammanhang.

Som ni ser faller Tyngres kasein under höga betyg. Jag tycker att råvaran är väldigt "clean", fräsch och utan bismaker. Upplever ingen "gammalshakersmak" när den har blivit stående ett tag. Lättblandat och klumpfri. Det brukar vara ett tecken på högklassig råvara, Glanbia är leverantör och har hög standard.
Att priset landar på ca 200kr kg tycker jag är rimligt för ett mjölkproteinkoncentrat. Kanske lite i överkant. Men skulle nog kunna gå att få ner några kronor om det levererades i påsar med större mängd. Kan rekommendera Myproteins nya 1kg påsar. Smidig återförsegling, typ kardborre. Ziploc varianten som BS och SN använder ligger i lä när det kommer till återförsegling av påsen.
Det blir också väldigt skrymmande med två burkar i veckan. Stapeln blir snabbt ett faktum.
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 14:04   #2240
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Tyngre kasein kladdkaka, smakar helt okej.
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 19:27   #2241
Aimar
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan86 Visa inlägg
Du blir inte besviken på ngn av dem där! Brownien smakar verkligen brownie! Mocha, smakar verkligen kaffe!

Köper alltid deras 1kg säckar! Brukar kunna nypa dem vid lite olika erbjudanden för 80-90krst

Nu har de löst en jäkligt grymt försegling på påsarna också! Istället för ziploc varianten är det kardborre 👍
Just de där är vad jag letar efter. Har du prövat whey 80:s is latte och kan jämföra? Är den jag dricker oftast just nu.
Aimar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-02, 19:57   #2242
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Dymatize Casein Rich Chocolate

För söt att dricka, gifter sig fint med gröt dock. 6.5/10 typ
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 06:27   #2243
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Aimar Visa inlägg
Just de där är vad jag letar efter. Har du prövat whey 80:s is latte och kan jämföra? Är den jag dricker oftast just nu.
Nej tyvärr! Har ingen erfarenhet av den!
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 12:39   #2244
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan86 Visa inlägg
Nej tyvärr! Har ingen erfarenhet av den!
273g proteinpulver per dag?
Dricker allt? Blandat med vatten?
Eller i matlagning, gröt t.ex.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 19:11   #2245
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
273g proteinpulver per dag?
Dricker allt? Blandat med vatten?
Eller i matlagning, gröt t.ex.
Lite olika.Dricker oftast om jag inte gör ngn typ av dessert.
Snittet ligger nog på en fyra "shakes" om dagen.
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-05, 21:26   #2246
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Provade till slut SmartSupps Casein choklad och måste säga att jag är positivt överraskad. 50g med 300g fetmjölk blir ändå bra likt chokladmousse. Perfekt på gröten så man inte blir katabolt.

Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 17:13   #2247
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Någon som prövat MMs salted caramel?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 20:19   #2248
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Håller med KG! Chocolate Smooth är lätt chokladig, tänk mjölkchoklad.. medan Natural Chocolate är lite kraftfullare i smaken.

Chocolate Brownie var god första påsen jag provade men senaste två har smakat konstigt.. vet inte varför, dålig batch kanske. Den har en lite sötare chokladsmak iaf. När den smakar som den ska är den helt OK.

Edit: Bara smakat latte och mocha en gång, smakprov. De var OK men inget jag skulle köpa en hel påse av!
Du verkar vara väl bevandrad inom myprotein-sortimentet. Har du testat dom här smakerna, om ja - hur var dom?

1. Chocolate peanut butter
2. Rocky road
3. Peanut cookie
__________________
Journal
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 20:31   #2249
oMEIS
Registered User
 
oMEISs avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 93
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Någon som prövat MMs salted caramel?
På måndag eller tisdag har jag det. Älskar allt som har med karamell att göra. Har höga förväntningar. Tycker alla deras pulver brukar leverera smak i världsklass (Doube Rich.. te.x)
oMEIS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 20:31   #2250
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jordnötssmaker på proteinpulver brukar aldrig bli bra, generellt finns det ju en del smaker som bara aldrig går att få bra (enligt mig) på proteinpulver just för proteinets säregna smak.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)