Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-18, 12:39   #811
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av MJA Visa inlägg
skulle 2 kapslar räcka innan träningen? Ska jag inte ta dagarna jag inte styrketräning?
Är 2 mellan 1 och 3 så ja, varför inte.
Citat:
En lagom dos är 1-3 kapslar 30-60 minuter innan träningen.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 18:37   #812
Nebuchadnezzar
Registered User
 
Nebuchadnezzars avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 670
Non-responders kan även de gå upp i vikt under uppladdningen, men om man INTE går upp i vikt, är det då ett säkert tecken på att man är en non-responder?
Nebuchadnezzar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 08:06   #813
virreee
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 1
Tjena! Började att ta kreatin i lördags, hade redan då känningar i halsen. Har nu blivit sjuk, har feber och ont i halsen. Kommer förmodligen inte att kunna träna något den här veckan. Min fråga är då om jag borde fortsätta att ta kreatinet fram tills dess eller vänta till jag blivit frisk och kan träna igen?
virreee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 10:23   #814
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchadnezzar Visa inlägg
Non-responders kan även de gå upp i vikt under uppladdningen, men om man INTE går upp i vikt, är det då ett säkert tecken på att man är en non-responder?
Är du helt säker på att du tar rätt mängd kreatin? Jag vet från förut att jag trodde att jag var en sk. "no-responder". Men när jag på senare dar' vägde och kolla hur mycket jag verkligen tog så märkte jag att jag förut tog på tok för lite.

Jag behöver ta 2st pressade tsk-mått för att få 6-7g.
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 15:37   #815
Nebuchadnezzar
Registered User
 
Nebuchadnezzars avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 670
Det är inte jag, men tja, det har ju rört om en uppladdningsfas så jag tror inte att han tagit för lite. Han har följt anvisningarna på påsen i alla fall, så mycket vet jag.
Nebuchadnezzar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 15:43   #816
Doggeh
Dat dere celltech
 
Doggehs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 1 491
Jag har hört att man ska vänta 4-6 veckor för att kreatin"nivåerna" ska bli normala igen.

Däremot undrar jag om det skulle skada mer än göra nytta att börja med kreatin efter 3 veckors uppehåll? Jag nojar mest över "creatine transporters". Förövrigt använde jag kreatin i cirka 8 veckor och har haft paus nu i lite mer än 1 vecka.
__________________
Nå här hittar du ett par lyft
"This is gonna sound crazy... But when I look into the mirror, I see my own reflection... It's like a reflection...
Of myself." - Mark Bell 2015
Doggeh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 12:32   #817
Mackan58
High King Latsbrah
 
Mackan58s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Elven Dominion of Mirkwood.
Inlägg: 1 862
Om jag tar kreatin kommer jag då kunna öka träningsmängden under deff?

Just nu känner jag att 5 pass blir för mycket för mig vid kaloriunderskott. Om jag kör med kreatin och kanske kortar ner passen något, är det då rimligt att fortsätta träna 5 ggr i vekcna? Eller är det dumt att chansa?
Mackan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 12:37   #818
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Nej, kreatin är inget mirakelmedel som gör att du orkar träna fler pass när du deffar. Träna igenom kroppen en gång per vecka är mitt tips. Fokus på basövningar. Hur många pass du lägger upp det på är upp till dig, men personligen tycker jag det känns som slöseri med tid att vara på gymmet nästan varje dag när man deffar.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 12:42   #819
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan58 Visa inlägg
Om jag tar kreatin kommer jag då kunna öka träningsmängden under deff?

Just nu känner jag att 5 pass blir för mycket för mig vid kaloriunderskott. Om jag kör med kreatin och kanske kortar ner passen något, är det då rimligt att fortsätta träna 5 ggr i vekcna? Eller är det dumt att chansa?
Du kan ju alltid fråga personen bakom denna blogg: http://mackansvarar.blogg.se/
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 12:59   #820
Mackan58
High King Latsbrah
 
Mackan58s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Elven Dominion of Mirkwood.
Inlägg: 1 862
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Nej, kreatin är inget mirakelmedel som gör att du orkar träna fler pass när du deffar. Träna igenom kroppen en gång per vecka är mitt tips. Fokus på basövningar. Hur många pass du lägger upp det på är upp till dig, men personligen tycker jag det känns som slöseri med tid att vara på gymmet nästan varje dag när man deffar.
Det handlar inte om att orka utan snarare om att inte bli övertränad. Angående träningen i övrigt har jag en minutiöst timat träningsschema. (Eller hade innan jag blev sjuk :P )

Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Du kan ju alltid fråga personen bakom denna blogg: http://mackansvarar.blogg.se/
Som du kanske ser är jag otroligt grov och även otroligt kunnig inom styrketräning och näringsriktig mat. Kosttillskott är jag däremot sämre på då jag aldrig överskattat dess effekt. Det jag gör nu är endast att försöka hitta nya vägar att gå för att optimera min deff. =) (Skrivet med glimten i ögat)
Mackan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 23:26   #821
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Motverkar koffein effekten av kreatin?
Det finns studier som har visat att intag av 5mg/kg/dag koffein tillsammans med kreatin motverkar effekten från kreatin. Å andra sidan finns det många studier där kaffe har använts som vätska vid intaget av kreatin och dessa är trots detta påvisat positiva effekter av kreatin. Koffeinets negativa effekt verkar mest komma av att det försämrar muskelns förmåga att slappna av snabbt efter en kontraktion vilket kreatin normalt hjälper till att förbättra [4]. Det har också visats att koffein, intaget före aktivitet efter en kreatinuppladdning har positiv effekt på prestationen vilket talar emot att koffein skulle försämra effekten av kreatin [5]. Som slutsats kan man säga att det är osäkert om koffein motverkar kreatin och om det gör det så är det troligast att den negativa påverkan är störts vid intermittenta arbeten så som lagsport och intervaller och inte så stor vid styrketräning. Man får helt enkelt känna sig för själv (svårt/omöjligt, jag vet, men det är det alternativet man har). Känner man inte av någon effekt och får i sig mycket koffein kan det vara en idé att se över intaget.



Kan någon förklara detta mera? Om det kommit någon mera info ang koffein tillsammans med kreatin? Tänka börja köra med kreatin, samt så köpt Kolozzeum Diablo. Ibland dricker jag även kaffe på jobbet, fast det är inte så ofta. De där Diablo kör jag 1-2st (2st per dag vid träning).
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 23:57   #822
Strand93
Registered User
 
Strand93s avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Norrbotten
Inlägg: 440
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten Visa inlägg
Motverkar koffein effekten av kreatin?
Det finns studier som har visat att intag av 5mg/kg/dag koffein tillsammans med kreatin motverkar effekten från kreatin. Å andra sidan finns det många studier där kaffe har använts som vätska vid intaget av kreatin och dessa är trots detta påvisat positiva effekter av kreatin. Koffeinets negativa effekt verkar mest komma av att det försämrar muskelns förmåga att slappna av snabbt efter en kontraktion vilket kreatin normalt hjälper till att förbättra [4]. Det har också visats att koffein, intaget före aktivitet efter en kreatinuppladdning har positiv effekt på prestationen vilket talar emot att koffein skulle försämra effekten av kreatin [5]. Som slutsats kan man säga att det är osäkert om koffein motverkar kreatin och om det gör det så är det troligast att den negativa påverkan är störts vid intermittenta arbeten så som lagsport och intervaller och inte så stor vid styrketräning. Man får helt enkelt känna sig för själv (svårt/omöjligt, jag vet, men det är det alternativet man har). Känner man inte av någon effekt och får i sig mycket koffein kan det vara en idé att se över intaget.



Kan någon förklara detta mera? Om det kommit någon mera info ang koffein tillsammans med kreatin? Tänka börja köra med kreatin, samt så köpt Kolozzeum Diablo. Ibland dricker jag även kaffe på jobbet, fast det är inte så ofta. De där Diablo kör jag 1-2st (2st per dag vid träning).
Nej, tänk bara på att inte inta det samtidigt. Om du tar kreatin på morgonen ta då ditt kaffe senare på dagen. Drick också extra mycket vatten då intag av koffein kräver mer vatten
Strand93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:00   #823
wcanka
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 783
Finns det någon kreatinprodukt som är bättre än de andra?

Vilken rekommenderar ni?
wcanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:13   #824
Inge Enveten
Registered User
 
Inge Envetens avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 552
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka Visa inlägg
Finns det någon kreatinprodukt som är bättre än de andra?

Vilken rekommenderar ni?
Köp vanligt monohydrat. Det billigaste.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:18   #825
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Rekommenderar ej FXs kreatin monohydrat. Smakar grus Body Science är klockrent.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)