Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-03-16, 17:22   #1
Brenner
HHH
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 594
Benhinneinflamation

Heeeeeeeeeere gud, för en månad sen gick jag runt och skratta åt ett par polare som hade fått det och frågade mig själv "hur i helvete lyckas man" jag fick äta upp mina ord , drygt en vecka nu så har jag haft det!! ******** GAH!!
Jag vill inte vara skadad så jag undrar om ni har haft det nån gång och vad man ska göra för att det ska försvinna?
__________________
En hungrig polack, är en OND polack
Brenner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 17:29   #2
Big_Vik
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 7 312
Jag har haft det ett år. Ibland känns det inte, ibland gör det lite ont, ibland är det helt enkelt förjävligt! Kan man göra något åt det? Ja,sluta träna Lindrande: Lindor, liniment, mer/längre uppvärmning, infraljusbehandling (det funkar! ) endast hantelövningar för biceps, sen att inte försöka hålla såhårt om hantlar/stänger hjälper också vissa.
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 20:17   #3
Brenner
HHH
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 594
ooookaj, men jag har fått det på smalbenet! haha kanske jag skulle sagt!
__________________
En hungrig polack, är en OND polack
Brenner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 21:00   #4
fintelligens
Registered User
 
fintelligenss avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Angered
Inlägg: 6 187
Hur vet du att det är benhinne-inflamation? Känns det ungefär som träningsvärk eller ett blåmärke?
__________________
do it right, do it jompi

[SIGPIC][/SIGPIC]
fintelligens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 21:06   #5
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Om du följer insidan av smalbenet med fingrarna, gör det ont då? Då är det med stor sannolikhet benhinneinflammation. Jag har haft det ett tag, men börjar sen jag grejat bra skor och slutat springa bli mycket bättre. Låt bli all vadträning, hoppa inte, gör inget som gör ont, smörj med liniment och ibumetinsalva, skaffa BRA SKOR! <- VIKTIGT.
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 21:39   #6
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Jag hade det i runt ett halvår. Det var en plåga och jag trodde aldrig att det skulle försvinna. Jag testade allt från salvor till varm/kall-behandling. Nu är det i alla fall borta vilket är skönt. Vad du ska göra är att skaffa skor som är BRA och undvika att springa på hårt underlag. Får du ont när du rör dig ska du se till att röra dig så att du inte får ont, exempelvis på mjukt underlag.

Du kan testa att ha en hink med kallvatten och en med varmvatten. Tryck ner hela smalbenet i iskallt vatten och ha kvar benet där i 5 minuter. Flytta sedan benet till hinken med varmvatten (mysigt och lite brännande). Smörja in med nån trevlig salva efteråt, typ aloe vera eller något annat skräp. Jag kan inga namn Undvik att hoppa...

Ja, du förstår säkert.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)