Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-24, 14:41   #7546
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Ska springa seedningsloppet i Gbg i morgon, och för omväxlings skull var jag ute och festade ganska hårt igår. Lite dålig tajming. Hur mycket tror ni en fylla igår sinkar mig imorgon? Något man kan göra för att snabba återhämtningen?
Säkert några salter och liknande som kan vara extra bra. Ät typ extramycket av supernyttig mat idag, och gå och lägg dig supertidigt ikväll. Har man krökat så behöver man sova extra mycket eftersom fyllesömnen inte ger lika mycket vila och återhämtning.

Det är säkert inga problem om du inte är superelit och minsta detalj gör att du blir 1% bättre/sämre. Hur långt är loppet och vad siktar du på för tid?

Fan vad sugen jag blir på att springa. Min sura vadjävel vill inte bli bra. Bara sträcker den hela tiden.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 16:22   #7547
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Det är 1 mil och han siktar på sub 43, tror jag.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:12   #7548
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Rätt

Tack för svaret svenbanan! Känns ok nu men inte på topp såklart. Lite sur på mig själv...
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:15   #7549
ulfalf
Går det så går det
 
ulfalfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 2 300
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Hur mycket tror ni en fylla igår sinkar mig imorgon? Något man kan göra för att snabba återhämtningen?
Samma här, fast Premiärmilen i Sthlm istället. Jag har varit med om samma sak innan och det brukar vara ganska så lugnt. Man kanske tappar några fåtal sekunder totalt sett, men är det en bra fest så är det nog värt det. Det finns så mycket annat som också kan påverka prestationen. Se bara till att sova ordentligt och inte ta en tvådagars..
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 20:01   #7550
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Tack för de lugnande orden

Nu ligger jag och känner mig nästan lite febrig så jag hoppas verkligen jag inbillar mig och att jag kan köra imorgon...
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 20:12   #7551
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
I värsta fall får du väl ta en återställare imorgon bitti så kommer du nog känna dig på topp... ;-)
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 06:50   #7552
AreRoosen
Registered User
 
AreRoosens avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 17
Lycka till alla premiärmilare/GBG seedare!
AreRoosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 08:57   #7553
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Ah, strålande sol här i Kungsbacka i alla fall.
Trekvartstights och tshirt, it is!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 09:54   #7554
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Vilken HÄRLIG dag det ser ut att bli! Enda dåliga: Jag känner mig totalförkyld. Tung i huvudet, hostar och vilopuls 15 slag över vanligt. FAAAAN. Känns totalt orealistiskt att springa och maxa. Funderar på att springa med någon av mina kompisar och dra dem runt på 50 eller 55 min, men att springa max själv finns ju inte idag.

Vad tror ni: Ska jag avstå helt, springa på 50-55 minuter och dra runt kompisar, springa så snabbt jag kan utifrån min sjukliga förmåga på säg 45 min kanske, eller vad tror ni? Behöver lite stöd nu... Finns det några snabba 10-km lopp som går under april så att jag kan seeda fram mig ordentligt till GV?

Tips mottages tacksamt.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 10:23   #7555
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Även om man vill vara superhjälte o ge järnet iaf kan det vara oklokt under en totalförkylning som du beskriver. Ta det lugnt och gå runt på 50. Det är ändå en placering i grupp 4-5 under gbgvarvet ifall jag inte har fel. En helt ok placering för att slippa trängas

Jag är jäkligt nervös! Hoppas höra sidan av trapezius och knän håller. Har åkt på inflammationer av alla möjliga slag sista tiden
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något


Senast redigerad av Asdf den 2012-03-25 klockan 10:25.
Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 10:29   #7556
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Det är väl sant. Kan bli en försäkring om jag inte hinner köra något annat lopp.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 10:31   #7557
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lycka till allihop!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 12:03   #7558
mjölk-dryck
Registered User
 
mjölk-drycks avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 133
Har kommit igång med löpningen nu efter många många år av ja.. ett vakuum av all form av jogging på lägsta möjliga hastighet under fem minutas!

Drog igång på gymmet med urkassa skor och överansträngde högra skenbenet efter någon vecka. Nu har jag precis satt igång efter två veckors uppehåll med ordentlig utprövade dojjor som inte kan jämföras med något jag har testat förut i känsla

1550 m på strax över 5 minuter. Känner att jag behöver skaffa en skräpig plastklocka med tidtagarfunktion.

Jag vill springa lite längre (i tid och sträcka), något man bör tänka på förutom att akta sig för överträning nu i början?
__________________
Beef me up, scotty!
mjölk-dryck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 12:16   #7559
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 831
Hur ser era träningsveckor ut?

Ska springa några varv, lidingöloppet bland annat senare i år, och håller på och förbereder mig för det.

Vill dock komplettera min löpträning med styrketräning.

Gillar basövningar så har kört lite likt stronglifts upplägg:

http://stronglifts.com/stronglifts-5...ining-program/


Är det möjligen lite väl hårt att köra 5x5 böj när man kör kondition?
Runt 3 konditionspass har jag tänkt snitta på.
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 12:21   #7560
dalmas
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Dalarna
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av dalmas Visa inlägg
Håller jag mig frisk skall jag sprina premiärmilen (har förkylda människor här hemma i huset, så jag nojjar över immunförsvaret just nu..). Satsar på sub41.
Vart ironi på hög nivå idag. Tyvärr blev jag sjuk dagen efter jag skrev ovanstående inlägg. Å andra sidan försvann det halsonda i torsdags. Lyckades dessutom med konststycket att skicka upp ett pb i bänkpressen samma dag (112.5kg). Med låga förväntningar i förmiddags trängde jag mig fram till täten innan start och tänkte att nu får det fan bära eller brista.. Efter 5 km visade klockan 20:33, jag blev helt paff! Benen var fräscha och andningen helt OK, så jag pinnade på. Sprutade sista 7-800 m. och lyckades komma in på 41:02, så jävla IRRITERANDE!! men jag är sjukt nöjd ändå med tanke på att jag nyss varit förkyld i 5-6 dagar och dessutom kan springa hyffsat snabbt vägandes 85+ kg.

I övrigt bra stämning under loppet och riktigt bra väder! garanterat ett återlöp nästa år!

Hur gick det för er andra?
__________________
Mål: bp 120 (115), dl 220 (195), sub39 på 10 km löpning (41:02 min.), 20+ chins (21 st).

Träningsjournal!
dalmas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)