Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-14, 19:17   #61
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Helt och hållet broscience från min sida men det känns som om jag får ett påslag av någonting, hur sexlusten t ex ökar senare, om jag tränar benen bra en dag över huvudtaget. Vikt, reps etc spelar inte så stor roll, det kan vara oviktad utfallsgång men hårt. Kanske reagerar jag lätt på benträning men jag har hör många bros säga samma sak.
Ptja, för att spä på "bro science" med full förståelse att det är rena spekulationer baserade på anekdoter så var vi MÄN skapta för att springa, löpa och arbeta i grupp för att jaga byten. Inte så att vi kunde slå ned djuren. Visst, använde vi mkt intelligens också. Men sättet att färdas på, fly på, jaga på, osv var ju med benen och inte cykel, bil, båt, flygplan eller annat fordon. Ligger säkerligen något i det hela även om boosten troligen är tillfällig och garanterat INTE höjer ens baseline vilket roidz gör(?)
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 19:27   #62
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Nej jag tränar väl ben 2-3 ggr vecka fokus på fram-baksida med överlappning, olika kroppsviktsböjar, bryggor och nämnda utfallsgång. Fast jag slår på en massa "tension", trycker t ex fråmre benet bak och bakre benet fram, då blir det jobbigt. Förlänger och förkortar stegen beroende på, och går både uppför och nedför. Går också mjukt med fötterna så jag får med vaderna, gör detta i många olika rörelser förresten.

Ett tillägg som kanske har lite med ämnet att göra, ev. förlorad ungdom, jag gör vader varje dag, skaffar pump i demdå och då så blodet inte poolar nere i benen. Har anlag för detta verkar det som men fakltiskt kan jag ha bromsat det, kan jag se över de 10 år jag hållit på så. Bor på varmt ställe så stödstrumpor vore plågeri.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 21:28   #63
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Inmate Visa inlägg
Eftersom ingen nämnt det: Hård benträning. Benen är den största muskelgruppen och tränar du dem hårt kommer testonivåerna öka markant. Kanske att sparka in redan öppna dörrar, men tar upp det ändå.
Hmm intressant, har hört detta flera gånger över åren men aldrig hittat något vetenskapligt belägg bakom det så har avfärdat det som broscience, men du kanske har någon källa kanske?

Förövrigt har jag svårt att förstå hur testosteronnivåer, TRT och dylikt har något att göra med när TS förlorade oskulden och började onanera
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Stjärt!
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 11:10   #64
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Post

2012-11-02 var tydligen dagen då mitt testosteronvärde kom fram, så drygt 6 år sedan. Holy shit. Tiden går fort och minnet är efterblivet. Imorgon får jag då troligen kopia av resultatet i brevlådan. Lägger upp det då, med censur givetvis.

Kanske jag går och gör ett nytt prov också bara för att se om nivån ligger på samma stadiga normalspann, om det har börjat gått vid nedre änden av spannet eller om det är på nedgång redan vid 30!

Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Hmm intressant, har hört detta flera gånger över åren men aldrig hittat något vetenskapligt belägg bakom det så har avfärdat det som broscience, men du kanske har någon källa kanske?

Förövrigt har jag svårt att förstå hur testosteronnivåer, TRT och dylikt har något att göra med när TS förlorade oskulden och började onanera
Haha ja, det är iaf en rolig story och även en ironisk diss mot Testosterone Society och Nofap community.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 12:58   #65
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Äta lök?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 16:56   #66
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Jag brukar alltid bli kåt efter det har gått 1-2 timmar efter ett gympass!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:19   #67
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

Nofap spekuleras hejvilt om att ge en liten boost (eller snarare minska det man tappar på att onanera flera gånger varje dag). Eller så ligger detta mer i hur dopaminnivåerna förstörs av att onanera 2+ gånger per dag till sexuell superstimuli (aka porr)
Haha åh herregud, jag ligger så pyrt till om det där stämmer. Har nog i genomsnitt onanerat 3-4 gånger per dag sedan jag var 14, så halva mitt liv. De perioder jag har haft partner kan det gå ner mot 0-1 gång per dag men då kan det vara sex 2-3 gånger per dag istället. Och nu har jag lagt -1 på alla siffror jag först trodde för att ge felmarginal.

Är mina dopaminnivåer shot to shit nu? Har du mer info om detta? Så lägger jag in en prilla och tar en handtralla till medans jag väntar på svar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:37   #68
Inmate
Registered User
 
Inmates avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

Intressant! Jag har benpass imorgon, ska köra 80 kg i knäböj i Smith-maskin för bättre säkerhetsskydd ifall man ramlar ihop. Kmr snabbt komma upp i 100 kg dock som tur var.

Nu kmr jag låta en som idiot: men testosteronnivåerna i blodet runt benen är vad som ökas eller de "reser" runt hela kroppen för att påverka en allmänt talat?
Hela kroppen påverkas.
__________________
Min Träningsjournal
Inmate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:39   #69
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
https://link.springer.com/article/10...Fs004210050661
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 23:07   #70
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Haha åh herregud, jag ligger så pyrt till om det där stämmer. Har nog i genomsnitt onanerat 3-4 gånger per dag sedan jag var 14, så halva mitt liv. De perioder jag har haft partner kan det gå ner mot 0-1 gång per dag men då kan det vara sex 2-3 gånger per dag istället. Och nu har jag lagt -1 på alla siffror jag först trodde för att ge felmarginal.

Är mina dopaminnivåer shot to shit nu? Har du mer info om detta? Så lägger jag in en prilla och tar en handtralla till medans jag väntar på svar.
Förevigat
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 10:47   #71
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Haha. Den här skitnödiga antirunkrörelsen är det roligaste som hänt på år och dagar.
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 11:08   #72
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Haha. Den här skitnödiga antirunkrörelsen är det roligaste som hänt på år och dagar.
Både skitnödig och antirunk låter ju skitjobbigt.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 11:30   #73
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Haha åh herregud, jag ligger så pyrt till om det där stämmer. Har nog i genomsnitt onanerat 3-4 gånger per dag sedan jag var 14, så halva mitt liv. De perioder jag har haft partner kan det gå ner mot 0-1 gång per dag men då kan det vara sex 2-3 gånger per dag istället. Och nu har jag lagt -1 på alla siffror jag först trodde för att ge felmarginal.

Är mina dopaminnivåer shot to shit nu? Har du mer info om detta? Så lägger jag in en prilla och tar en handtralla till medans jag väntar på svar.
Dopaminjunkie så det stänker om det. Men du är ju inte ensam om det! Man blir inte beroende av substanser, man blir beroende av beteenden. Dopamindrivna beteenenden i synnerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Både skitnödig och antirunk låter ju skitjobbigt.
Då går man ju miste om det bästa i livet: Brunka!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 11:40   #74
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Dopaminberoende är intressant, tycker jag. Jag tror jag lider av det, jag "måste" pausa tre gånger när jag tittar på film för att kolla internetuppdateringar.

Jag har försökt tona ner det (typ, tvinga mig att titta på en hel film emellanåt, slutat ta med mobilen till gymmet, slutat ha musik i öronen när jag joggar). Men det är lite som att sluta med matberoende: Svårt, eftersom det är omöjligt att sluta helt (försök gå igenom en hel dag utan att göra NÅGOT som ger en dopaminkick).

Dock har jag aldrig tänkt på att det skulle vara kopplat till runkberoende? Runksugenhet känns inte som titta-på-mobilen-sugenhet, tycker jag.

Sen undrar jag lite hur beroende fungerar: Hjälper det att börja göra grejen mer sällan, eller är det lika illa för beroendet? Minskar jag dopaminberoendet om jag lär mig pausa en film en gång istället för tre? Eller är en lika illa som tre?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-16, 13:34   #75
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Röka cigaretter i stora mängder ökar testot kraftigt. Finns studier på det. Jag röker själv och har fått påtaglig effekt av det. Jag kan träna på som satan med en kopp kaffe och några cigg innan passet, även om jag sovit och ätit dåligt innan. Det har också gjort min röst djupare och manligare. Härdat mitt ansikte och minskat min aptit(kroppsfett).
Jag fick en djupare, lite hårdare röst av rökning, men den försvann efter jag slutade. Flera ggr var det så. Man kan höra hur tidiga Pal Newman, Brad Pitt och Johnny Depp m fl också har den där typiska rösten, de var/är alla storrökare. Jag tror att det är tjära och slem som smörjer in luftvägarna och stämbanden som får den där effekten på rössten, inte att det ökade testot av rökningen påverkar rösten på en man.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)