Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-16, 12:36   #691
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
lunchpromenad
4km
45 min~

morgonvikt 116.0

Funderade på att jogga idag med eftersom det inte blir något gym men besinnade mig och gick istället. Lite öm i höften efter gårdagens jogg.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 13:52   #692
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Bänk:
20x15
60x5
70x5
80x4
95x3
100x3
100x3
100x3
100x3
100x3

Böj:
20x5
70x5
100x5
130x5
150x5
150x5
150x5
150x5
150x5

Bänk:
70x6
80x6
90x6
90x6
90x6
90x6


Morgonvikt 116.1

Var på inflyttningsfest igår och kände mig lite bakfull i morse men gick över ganska fort och mådde rätt så bra så tänkte att det nog skulle gå bra att träna. Helvete vad fel jag hade. Fick världens jävla huvudvärk första bänksetten och det eskalerade genom hela passet. Illamåendet kom lagom till böjen. Aja, genomförde första sheikopasset men struntade i komplimenten idag.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 19:14   #693
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Nu har jag testat! Gjorde 3 försök på att stänga med TNS, detta försöket nedan var närmst. Så jävla svårt att få ordning på den i handen.. De andra försöken var kanske 1 mm mindre. Lyckades stänga 2an med vänstern idag!

Ser lätt ut. En teknikmiss bara. Jag såg att du fått bra hjälp från Diktatorn.
Vid TNS måste typ starten vara rätt bökig/svår för att det ska vara möjligt att stänga sista 2-3 mm.

Du är stark som fan. Tur att jag kan trösta mig med att jag är 185cm/79kg
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 08:54   #694
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Ser lätt ut. En teknikmiss bara. Jag såg att du fått bra hjälp från Diktatorn.
Vid TNS måste typ starten vara rätt bökig/svår för att det ska vara möjligt att stänga sista 2-3 mm.

Du är stark som fan. Tur att jag kan trösta mig med att jag är 185cm/79kg
Ja det var inte så tungt men irriterande att det inte gick sista mm. Fick riktigt bra tips av Diktatorn och en liten tankeställare kring uppvärmning samt ökad volym! Jag är riktigt sugen på att testa träna mer runt parallel ist för att släppa ut den. Hur långt ifrån är du att stänga 3an?

Haha jag är klen på grippers! Det kan du trösta dig med
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 09:15   #695
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ja det var inte så tungt men irriterande att det inte gick sista mm. Fick riktigt bra tips av Diktatorn och en liten tankeställare kring uppvärmning samt ökad volym! Jag är riktigt sugen på att testa träna mer runt parallel ist för att släppa ut den. Hur långt ifrån är du att stänga 3an?

Haha jag är klen på grippers! Det kan du trösta dig med
Gå direkt på 2an utan uppvärmning är inte så skönt :P Förut värmde jag med alla grippers från Sport och uppåt. Men nu då jag är starkare brukar jag köra två set på Sport och sen hoppar jag till typ en gripper lik CoC#1,5. Det brukar kännas lagom för mig.

Det är en bit kvar. Jag vill stänga den i år. Men det har inte hänt så mycket på sistone. Så det kan bli svårt. Tror jag är ungefär 7mm ifrån.
Om jag känner mig fräsch nån dag kan jag filma ett försök.
Jag tror du är närmare 3an än vad jag är.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 09:41   #696
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Gå direkt på 2an utan uppvärmning är inte så skönt :P Förut värmde jag med alla grippers från Sport och uppåt. Men nu då jag är starkare brukar jag köra två set på Sport och sen hoppar jag till typ en gripper lik CoC#1,5. Det brukar kännas lagom för mig.

Det är en bit kvar. Jag vill stänga den i år. Men det har inte hänt så mycket på sistone. Så det kan bli svårt. Tror jag är ungefär 7mm ifrån.
Om jag känner mig fräsch nån dag kan jag filma ett försök.
Jag tror du är närmare 3an än vad jag är.

Smäller rätt bra i lederna när man gör det.. fan va korkad man är ibland asså. Jag får börja köra typ 4 set med min noname aslätta och sedan köra 3 set 5-10 på 1.5an och sedan köra 2an.

Tror du det alltså? Kul! Jag är iofs jävligt långt ifrån 3an eftersom jag inte köpt den än!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 10:17   #697
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Greppträning:
Uppvärmning med skräpgripper
H 20 20 20 20
V 20 20 20 20

CoC#1.5
H 5 5 5
V 5 5 5

Coc#2 parallel/lite över
H 5 5 5
V 1 sedan 4 5 5 med 1.5an

Bättre pump i underarmen, hittade lite bättre teknik än innan, jag har ont i pekfingret och försökte få mer tryck från långfingret vilket gjorde det lättare. Stängde 2an tydligt med vänster nu.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 12:01   #698
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Lunchjogg:
4.26km
27:45
6:30

Tog ut mig lite för hårt i början för jag kände mig svinstark på asfalten innan skogen. Sen när första lilla backen kom när jag sprang i skogen kände jag direkt att ojdå, jag gick nog ut för hårt. Började om i bekvämt tempo och höjde därifrån. lungorna började värka gött idag. Känns så jävla sjukt att 6.30 som är typ promenadtempo för folk är så jobbigt för mina lungor, jaja det kommer det kommer!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 19:18   #699
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Greppträning:

Coc#1.5
H 6 6 6
V 6 6 6

Coc#2
H 9 10 8
V 2 3 0

Utförande enligt video nedan på alla rep.

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 09:49   #700
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Blir tyvärr lite mindre gymträning nu i några veckor, dotterns barnvakt som brukar passa henne så jag kan träna på onsdagar är i Italien och skall sedan till Grekland. Finns inte så många andra alternativ så 2 gympass/vecka får vara okej tills det går att lösa igen. Kör fortsatt PW varje lunch men skriver bara ut när jag joggar eftersom det är så jävla ointressant ändå.



Morgonvikt 115.9
Kroppen motarbetar mig på denna vikten alltså, jag har ökat aktivitetsgraden enormt och äter OK, det släpper väl snart antar jag. Gårdagens kost till exempel:

Lunch 12.00 - Liten portion kycklinggryta (kokosmjölk, kyckling, wokgrönsaker och ris)

Middag - Väldigt liten portion med korvgryta (korv, potatis paprika och lätt cremefraiche) + 250 gram kvar + 2 falu rågrut med kycklingpastrami

Kvällsmat - 3 rågrut med kycklingpastrami 250g kvarg

Har ju varit hungrig varje dag i 1.5 vecka nu så min kropp vill verkligen vara överviktigt. Överväger att börja räkna nitiskt och inte bara överslagsräkning.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 09:53   #701
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Är du hungrig så ligger du garanterat på underskott, har jävligt svårt att se något annat. Låter som väldigt lite mat för en karl på 115 pannor. Måste släppa snart, vikten alltså.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 10:05   #702
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Är du hungrig så ligger du garanterat på underskott, har jävligt svårt att se något annat. Låter som väldigt lite mat för en karl på 115 pannor. Måste släppa snart, vikten alltså.
Det kommer släppa! Är bara otålig för varit stilla på denna vikten länge nu. Fuskar garanterat för mycket, det är trots allt inget magiskt kcal in<Kcal ut.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 12:13   #703
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Löprunda på lunchen:
4.3km
29:51
6:57min/km

Jobbigt idag, fick slita hela vägen
Första gången som jag sprungit med bara 1 dags vila, det är säkert därför det var jobbigare idag. Jag har ju fått tips om att försöka få in ett längre pass i veckan också, får se om det går att hitta tid för det..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 19:16   #704
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Greppträning:
Uppvärmning
Coc#1.5 TNS
H 5 5 5
V 5 5 4

Coc#2 20mm block
H 2 3 4
Coc#1.5
V 3 4 5

Fick in tekniken bättre och bättre kändes riktigt gott att köra med block för att standardisera repsen. Mycket tyngre dock.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 08:59   #705
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Nu jävlar! Morgonvikt 115.2.

Gick alltså ner 800gram från igår till idag och kosten har varit samma som tidigare. Kanske lite mer igår också.

Gårdagens kost:
12.00 - Kycklinggryta med kokosmjölk och wokgrönsaker liten portion
13.00 - Vassle efter löpning
17.00 - Vassle
17.30 - Kycklinggryta med curry och banan + ris stor portion.
21.30 - Havrefras i vassleshake + 2 rågrut med kalkonpålägg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)