Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-04, 01:04   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Fattar inte vad folk har för kritik mot Elon.

Han har skapat bästa elbilarna i världen, och bättre rymdfärjor än NASA.
Vad ska man mer göra för att nöja internetpöbeln?
Så bara för att han varit involverad i dessa företag så ska han alltså vara höjd över kritik?

Han har kommit med massa bullshituttalanden som enbart verkar vara till för att skapa nåt slags hype kring honom som person. Jag orkar inte sitta och leta upp länkar till allt sånt jox. Kolla på "thunderfoot" så lär du hitta en hel del. Han verkar dela min aversion.

Varför ska man lita på något en sådan person säger?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-04, 01:55   #17
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Nej.

Som sagt, jag vet inte vad han sagt eller gjort som förtjänar kritik, har inte tittat på thunderfoot, men sett en del Elon genom åren. Har inte hört om någon egen-hypning, tycker han är rätt sympatisk när han pratar och sådär.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-04, 10:32   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Nej.

Som sagt, jag vet inte vad han sagt eller gjort som förtjänar kritik, har inte tittat på thunderfoot, men sett en del Elon genom åren. Har inte hört om någon egen-hypning, tycker han är rätt sympatisk när han pratar och sådär.
Som sagt så verkar han vara en typisk "snakeoil salesman". Dvs han ljuger, överdriver och hittar på en massa grejer som han påstår att han har (eller snart kommer ha) en lösning på. Klart som fan han verkar sympatisk.

Alternativt att han alltså är korkad och alltså inte överdriver och ljuger, utan själv tror på rappakaljan.

Men jag tror det är det första alternativet som stämmer in bäst. Speciellt med tanke på hur vanligt det verkar vara att folk sväljer allt han hittar på med hull och hår och tror han är nåt slags universalgeni.

Om du vill veta mer exakt vad han kommit med för påståenden som han har noll täckning för så kolla de där youtube videorna. Jag kanske orkar länka dem i ett separat inlägg. Beror på hur många han gjort, och om jag orkar gå igenom dem för att se om det är mycket annat snack i dem också.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 19:49   #19
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.cbsnews.com/news/banana-...00-2019-12-07/

"A performance artist on Saturday ate a banana duct-taped to a wall — the most talked-about artwork at Miami's Art Basel — that sold earlier this week for $120,000. New York-based performance artist David Datuna ate the banana around 1:45 p.m. on Saturday in front of a convention full of art lovers, the gallery told the Miami Herald. "


Fick mig att småle iaf :p
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 20:23   #20
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Han kan mycket väl vara spånkorkad vad gäller det tekniska, men ändå vara smart vad gäller själva affärsbiten.

Har har ju kommit med så många -moments som media har svalt med hull och hår och skeppat ut till massorna som att Musk är nåt slags jävla messias som ska rädda mänskligheten. Fast i själva verket är de ideerna han kommit med rena dyngan.

Ifall han själv faktiskt tror på det han säger så är han korkad. Ifall han är medveten om att det är lögner så är han en lögnhals.

EDIT: Vill man garva åt lite Elon Musk så har youtubekanalen Thunderfoot en hel del videos där han klankar ner på Musk. Rätt underhållande kan jag tycka.
Thunderfoot kanalen är riktigt tråkig. Vi alla vet att du ogillar Elon och han är inte korkad.
Kabuto är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 20:45   #21
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Thunderfoot kanalen är riktigt tråkig. Vi alla vet att du ogillar Elon och han är inte korkad.
Vet du också att Elon är en riktig mupp?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 20:53   #22
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vet du också att Elon är en riktig mupp?
Jag håller med dig till viss mån men du piskar en död häst. Samma sak gäller för en viss Kermit som hyllas i vissa inceltrådar.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 21:19   #23
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Som sagt så verkar han vara en typisk "snakeoil salesman". Dvs han ljuger, överdriver och hittar på en massa grejer som han påstår att han har (eller snart kommer ha) en lösning på. Klart som fan han verkar sympatisk.

Alternativt att han alltså är korkad och alltså inte överdriver och ljuger, utan själv tror på rappakaljan.

Men jag tror det är det första alternativet som stämmer in bäst. Speciellt med tanke på hur vanligt det verkar vara att folk sväljer allt han hittar på med hull och hår och tror han är nåt slags universalgeni.

Om du vill veta mer exakt vad han kommit med för påståenden som han har noll täckning för så kolla de där youtube videorna. Jag kanske orkar länka dem i ett separat inlägg. Beror på hur många han gjort, och om jag orkar gå igenom dem för att se om det är mycket annat snack i dem också.
Exempel på sånt som du tycker är korkat och lögn?
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-08, 21:25   #24
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vet du också att Elon är en riktig mupp?
Men sluta.
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 06:36   #25
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Exempel på sånt som du tycker är korkat och lögn?
Korkat eller lögn.

Hyperloop är väl kanske det allra mest löjliga.


Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Men sluta.
Elon sitter i diverse talkshowsoffor och blir intervjuad av diverse journalister och berättar om hur fantastisk den där tunneln kommer vara. Menar du att du tror det kommer byggas nån sådan Hyperloop och att den kommer ha de utlovade superhastigheterna till ett superlågt pris?

Själv kan jag bara se att han antingen har noll koll och tror på allt det han häver ur sig. Alternativt att han vill generera så mycket publicitet som möjligt för sig själv och sitt företag och tycker det är en bra idé att komma med sanslösa påståenden om teknologi som man aldrig kommer sjösätta.

Så antingen är han korkad eller så är han nåt slags charlatan. 99% säker på att han är charlatan och inte korkad. Men man vet ju aldrig.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 09:38   #26
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg

Alternativt att han alltså är korkad och alltså inte överdriver och ljuger, utan själv tror på rappakaljan.
Ja, Elon är nog korkad.



Det går att kritisera honom för en del saker, men att vara korkad står inte på den listan.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 09:58   #27
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ja, Elon är nog korkad.



Det går att kritisera honom för en del saker, men att vara korkad står inte på den listan.
Jag tror du får fila lite på läsförståelsen.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 10:20   #28
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
"Ok"

PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 10:56   #29
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Som sagt så verkar han vara en typisk "snakeoil salesman". Dvs han ljuger, överdriver och hittar på en massa grejer som han påstår att han har (eller snart kommer ha) en lösning på. Klart som fan han verkar sympatisk.

Alternativt att han alltså är korkad och alltså inte överdriver och ljuger, utan själv tror på rappakaljan.

Men jag tror det är det första alternativet som stämmer in bäst. Speciellt med tanke på hur vanligt det verkar vara att folk sväljer allt han hittar på med hull och hår och tror han är nåt slags universalgeni.

Om du vill veta mer exakt vad han kommit med för påståenden som han har noll täckning för så kolla de där youtube videorna. Jag kanske orkar länka dem i ett separat inlägg. Beror på hur många han gjort, och om jag orkar gå igenom dem för att se om det är mycket annat snack i dem också.
Han är rik nog för att testa olika tankar och funderingar och han gör det i verkligheten vilket får dom inbitna att hylla honom och hatarna att dissa honom.

Se det för vad det är. Han har massa tankar och vill testa många av dom. Ibland funkar det (SpaceX å Tesla) och ibland verkar det inte vettigt alls (Hyperloop etc).

Du verkar reta dig mer på hans följare som ser han som Messias än honom själv, men ditt hat för hans följare lägger du på honom.

Han är en rik man med tankar han har råd att testa och orera om. Ibland blir det bra, ibland inte. Han är varken messias eller idiot.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2019-12-09, 11:33   #30
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Han är rik nog för att testa olika tankar och funderingar och han gör det i verkligheten vilket får dom inbitna att hylla honom och hatarna att dissa honom.

Se det för vad det är. Han har massa tankar och vill testa många av dom. Ibland funkar det (SpaceX å Tesla) och ibland verkar det inte vettigt alls (Hyperloop etc).

Du verkar reta dig mer på hans följare som ser han som Messias än honom själv, men ditt hat för hans följare lägger du på honom.

Han är en rik man med tankar han har råd att testa och orera om. Ibland blir det bra, ibland inte. Han är varken messias eller idiot.
Jag hatar varken Elon eller hans fårskock. Men det irriterar mig ganska mycket att media sväljer hans bullshit med hull och hår och låter honom presentera en massa dynga som om det är grejer som är på väg att rullas ut när som helst.

Det är också rätt irriterande när fanboys på forum fortfarande verkar tro att han är det största geniet jorden skådat sedan Leonardo Da Vinci. Bra PR maskin...

Det är ju inte direkt avancerat att inse att flera av de grejerna han påstått sig kunna lösa är rena sci-fi fantasierna. Så om han faktiskt tror på det han säger är han verkligen inget geni (iaf inte vad gäller fysik). Ifall han inte tänkt igenom sakerna mer än 5min över en kopp kaffe låter orimligt med tanke på att den där Hyperloopen väl har ett antal år på nacken. Så ifall han inte är helt dum i huvet så har han insett för länge sedan (typ 5min efter att han började surra om den för första gången) att det inte finns en chans i helvetet att det skulle kunna bli nåt av den idén. Vilket nästan bevisar att han är en lurendrejare som spelar på att folk är godtrogna för att skapa PR.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-12-09 klockan 11:34.
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)