Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-22, 21:37   #121
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Sajten var viss bara jävligt långsam. Det tog tydligen flera timmar efter att sista matchen i omgången var slut innan den kunde uppdatera detta med bänkinhopp...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:24   #122
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag hade typ gett upp årets säsong efter inledningen men för ett par omgångar sedan vände det. Tabbade mig rejält och gick -8 för att få det lag jag ville ha(var sjukt trött på mitt), efter att jag bekräftat mina byten så slog det mig att jag hade fixat en "premiumspelare"(/spelare man har tänkt spela mer eller mindre hela tiden) för mycket. Fick panik och körde free hit. Passade då på att byta lite till. Den omgången blev ruggigt bra med 89 pinnar men så här i efterhand så undrar jag om jag inte överreagerade när jag valde free hit. Dock vände den min skuta efter detta så kan inte vara alltför missnöjd.

Efter det har det rullat på. Det är en kul säsong i år. Vår ledare i gruppen går ju faktiskt riktigt bra. Jag har lite huvudbry över mina tre Liverpool-spelare nu när de inte spelar i omgång 18. Blir svårare schema efter det. Funderar på att göra mig av med Van Dijk och bänka TAA och Mane, alternativt byta Mane bara för en omgång.

Är fan nöjd med mitt lag nu. Enda negativa är Mount som jag är trött på. Kollar på att skifta honom och nån till till Dele Alli.

Såg en match med Sheffield och Lundstram är fan i boxen hela tiden, spelar ju nästan attacking mid. Verkligen ett måste att ha, framförallt när hans lag är så bra och försvarsstarkt. TAA är också ett måste, vilken fantastisk spelare. Kul också att det har dykt upp så många bra anfallsalternativ på nivån under premium. När vi började säsongen var liksom kontentan budgetmålis, dubbelt Liverpool där bak, krutet på mittfältet och billiga forwards. Det har nästan ändrats helt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:29   #123
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ska man sälja Tammy Abraham nu när han är skadad eller ska man tro att han blir spelduglig rätt snart?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:37   #124
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Kollade spelschemat, omgång 15 börjar ikväll. Mitt lag ser ut så här nu:

Pope
TAA-Van Dijk-Lundstram-Turken
Maddison-Cantwell-Mane-KDB
Jimenez-Vardy
---> Mount-Abraham-Kelly

Egentligen vill jag inte byt Van Dijk förrän han får blank omgång, tog in honom just för detta schema som är nu. Samtidigt måste Mount ryka och jag vill få in Dele. Vad tror ni om detta?

Omg. 15: spara byte
Omg. 16: Mount till Alli, Abraham till Mousset(4 raka bra matcher)
Omg. 17: spara byte
Omg. 18: Van Dijk mot budgetback, uppgradera någon av de andra

Nu håller aldrig sådana här planer men i teorin Mount känns som lost case och Abraham är förvisso prisvärd men Alli i form är ju rent och skärt guld.

EDIT: egentligen borde jag ju skifta ut Pope men satan vad tråkigt det är att byta målvakt. Fan, det är vad jag egentligen borde göra. Skit. Trist.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2019-12-03 klockan 13:39.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:38   #125
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ska man sälja Tammy Abraham nu när han är skadad eller ska man tro att han blir spelduglig rätt snart?
Han är ett alternativ till Villa hemma nu i veckan så han är mer eller mindre återställd. Lampard var osäker på om han kommer att lira men att det ens är på tal tyder ju på att han snart är helt kry. Skulle inte sälja om du egentligen vill ha kvar honom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:45   #126
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Han är ett alternativ till Villa hemma nu i veckan så han är mer eller mindre återställd. Lampard var osäker på om han kommer att lira men att det ens är på tal tyder ju på att han snart är helt kry. Skulle inte sälja om du egentligen vill ha kvar honom.
Jag såg bara att det stod 25% chans att han skulle spela, och så kollade jag en annan sajt där det inte fanns nåt datum på när hans skada förväntades vara läkt. Men om han är såpass nära comeback behåller jag honom. Fast han får bli bänkad till förmån för ytterligare en mittfältare denna veckan. Annars har jag tre av de fyra högst rankade anfallarna (Rashford och Vardy också) som jag gärna spelar hela tiden.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:48   #127
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kollade spelschemat, omgång 15 börjar ikväll. Mitt lag ser ut så här nu:

Pope
TAA-Van Dijk-Lundstram-Turken
Maddison-Cantwell-Mane-KDB
Jimenez-Vardy
---> Mount-Abraham-Kelly

Egentligen vill jag inte byt Van Dijk förrän han får blank omgång, tog in honom just för detta schema som är nu. Samtidigt måste Mount ryka och jag vill få in Dele. Vad tror ni om detta?

Omg. 15: spara byte
Omg. 16: Mount till Alli, Abraham till Mousset(4 raka bra matcher)
Omg. 17: spara byte
Omg. 18: Van Dijk mot budgetback, uppgradera någon av de andra

Nu håller aldrig sådana här planer men i teorin Mount känns som lost case och Abraham är förvisso prisvärd men Alli i form är ju rent och skärt guld.

EDIT: egentligen borde jag ju skifta ut Pope men satan vad tråkigt det är att byta målvakt. Fan, det är vad jag egentligen borde göra. Skit. Trist.
Jag orkar inte ens sätta mig in i hela den där soppan. lol Men jag har funderat på Delle Ali också. Han har ju uppenbarligen blivit utsedd till Mourinhos golden boy, och har ju också börjat komma igång ordentligt. Men imorgon kommer han dock ha rännskita och inte kunna spela.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 14:28   #128
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag orkar inte ens sätta mig in i hela den där soppan. lol Men jag har funderat på Delle Ali också. Han har ju uppenbarligen blivit utsedd till Mourinhos golden boy, och har ju också börjat komma igång ordentligt. Men imorgon kommer han dock ha rännskita och inte kunna spela.
Du är inte tillräckligt insatt, det är ditt problem. Jag kan beskriva vad FPL är för mig Man pikar varandra efter/under varje omgång, när någon av ens spelare nätar skriker man i ren glädje(om man kollar matchen med någon givetvis, inte annars haha. Är inte psyksjuk). Jag är i år med i liga med insats, vinnaren får ett par tusen. Började säsongen med att fullständigt såga min polare och hans brorsa var på polaren följde upp med att länge leda denna liga medan jag låg i bottenträsket. Nu är jag på jakt efter honom och det är stört mycket heder på spel.

Detta leder till att när man tar in en ny spelare så gör man det inte bara för att man är sugen på honom. Man kollar spelarens spelschema, helst ska kommande fem vara bra. Sedan avgör man om han är värd att ta in baserat på vad de över en i ligan har för spelare. Det är inte många som har Alli så han skulle kunna vara ett pick som vänder skutan helt.

Ikväll kommer jag att sitta hemma och innerligt hoppas att Sterling inte nätar, är jag på gymmet kommer jag att uppdatera Livescore stup i kvarten. Så förutom att vara en kul grej så är det fruktansvärt viktigt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 23:43   #129
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Du är inte tillräckligt insatt, det är ditt problem. Jag kan beskriva vad FPL är för mig Man pikar varandra efter/under varje omgång, när någon av ens spelare nätar skriker man i ren glädje(om man kollar matchen med någon givetvis, inte annars haha. Är inte psyksjuk). Jag är i år med i liga med insats, vinnaren får ett par tusen. Började säsongen med att fullständigt såga min polare och hans brorsa var på polaren följde upp med att länge leda denna liga medan jag låg i bottenträsket. Nu är jag på jakt efter honom och det är stört mycket heder på spel.

Detta leder till att när man tar in en ny spelare så gör man det inte bara för att man är sugen på honom. Man kollar spelarens spelschema, helst ska kommande fem vara bra. Sedan avgör man om han är värd att ta in baserat på vad de över en i ligan har för spelare. Det är inte många som har Alli så han skulle kunna vara ett pick som vänder skutan helt.

Ikväll kommer jag att sitta hemma och innerligt hoppas att Sterling inte nätar, är jag på gymmet kommer jag att uppdatera Livescore stup i kvarten. Så förutom att vara en kul grej så är det fruktansvärt viktigt
Om du inte sett tvserien "the league" så ska du nog titta på den. Den har väl 5-10 år på nacken nu, men var rätt rolig. Handlade om fantasy league i amerikansk fotboll. Igenkänningsfaktorn lär vara på topp för dig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 16:57   #130
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Blir Mané eller Salah den bästa trippel-kaptenen? Det blir spännande att se!
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 17:15   #131
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Blir Mané eller Salah den bästa trippel-kaptenen? Det blir spännande att se!
Mina pengar är på Mané.
Men det var nära att det blev Van Dijk, eftersom jag ahr dessa två i mitt lag...

EDIT: Dock hade jag redan gjort mina transfers innan jag insåg att Liverpool hade två matcher denna omgången. Så jag har inte tre spelare från Liverpool.

Senast redigerad av svenbanan den 2020-01-22 klockan 17:18.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 12:54   #132
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Ikväll drar det igång igen!

Edit: Unlimited transfers inför omstarten dessutom.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis

Senast redigerad av egge den 2020-06-17 klockan 12:56.
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 14:25   #133
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Allsvenskan är tillbaka. In och börja betta på Bethard, Betsson, bet365, Unibet, med flera! Undvik Svenska Spel. De har förstört hasardspelsmarknaden sedan första januari 2019...
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 19:27   #134
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
De har tydligen glömt att slå på VAR.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-18, 07:27   #135
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jag har 73 poäng med 15 stycken kvar att spela. Dundrade in massor med DGW spelare. Planen är att ta free hit GW31 och sen WC GW32 när det finns mer data och man har hunnit kolla formen på alla spelare.

Jag har lite svårt att veta vem som är vem dock i vår liga. Alla verkar vara aktiva ännu förutom Uffe och Ingemansson.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)