Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-12, 18:19   #106
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
För att komma någon vart utan att space:a ut i verklighetsfrånvända youtubeklipp.

Värden från wikipedia, graf i excel och användande av röven ger:



Världsbefolkningen ökar, antalet muslimer ökar. Men "grafiskt" ser inte ökningen stor ut. Kvoten av oss verkar dock ha fördubblats.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2012-09-12 klockan 18:24.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:23   #107
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
En ytterligare intressant aspekt hos politiskt korrekta är att de hyllar hån av kristendomen (ecce homo) men fördömer hån mot Islam (Vilks). Det går inte ihop i mitt huvud alls.
Nej, det gör det verkligen inte, och de som resonerar på det sättet förlorar så klart alla trovärdighet på studs. Det är bara att avpolletera dessa personer från debatten med en gång.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2012-09-12 klockan 18:28.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:23   #108
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Jag förstår din oro. Jag tror inte att religion är bra för oss heller. Ateism verkar vara korrelerat med välstånd och mänskliga rättigheter. Så ju mindre religion desto bättre, överlag.
Det finns säkert de som gynnas av att vara/bli religiösa under vissa omständigheter. Men om man ser på populationsbasis tror jag det blir bättre ju fler som blir ateister och ju fler religiösa som inte blir religiösa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:29   #109
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Andra generationens invandrare är ju typ alltid sekulariserade och har anpassat sig väldigt bra till västerländsk kultur.

Eftersom filmen både har överdrivit siffror och antar att muslimer som får växa upp i västerländska samhällen inte anpassar sig till västerländsk kultur så är filmen helt åt helvete fel.

Senast redigerad av pwnyou den 2012-09-12 klockan 18:30.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:35   #110
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
ja och du såg väl hur fan det gick. De som inte var protestanter under en viss tid blev bannlysta och/eller dödade. Men du tycker kanske att det är okej eftersom det var vår religion och därmed är det positivt bara därför att?
Jag tror du missar min poäng.

Att Syrien var ett kristet "land" och sedan blev islamiserat var för att islam grundades efter kristendomen, varefter muslimerna erövrade närliggande regioner. På samma sätt som Sverige en gång var hedniskt och sedan konverterade till den yngre religionen kristendom.

Syrien har varit islamiserat ganska så länge nu och det säger inte så mycket om vår nutidshistoria, varför poängen att nämna det blir löjlig.

För övrigt så gick vi inte från hednisk religion till protestantism, först var vi helt enkelt kristna.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2012-09-12 klockan 18:37.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:37   #111
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Andra generationens invandrare är ju typ alltid sekulariserade och har anpassat sig väldigt bra till västerländsk kultur.

Eftersom filmen både har överdrivit siffror och antar att muslimer som får växa upp i västerländska samhällen inte anpassar sig till västerländsk kultur så är filmen helt åt helvete fel.

MtotheM länkade ett bra klipp
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:42   #112
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag tror du missar min poäng.

Att Syrien var ett kristet "land" och sedan blev islamiserat var för att islam grundades efter kristendomen, varefter muslimerna erövrade närliggande regioner. På samma sätt som Sverige en gång var hedniskt och sedan konverterade till den yngre religionen kristendom.

Syrien har varit islamiserat ganska så länge nu och det säger inte så mycket om vår nutidshistoria, varför poängen att nämna det blir löjlig.

För övrigt så gick vi inte från hednisk religion till protestantism, först var vi helt enkelt kristna.
Jag vet hur vi gick från asatron till kristendomen. (Infon man får av Sveriges Historia av herman lindqvist) Innan protestantism var vi katoliker. Jag missade nog din poäng men jag ser inte varför du "förespråkar" kristendomen när det har skett så mycket fel i den också.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:51   #113
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Kan säkert mycket väl stämma. Tråkigt bara att det räcker med så lite som att vara emot sharia-lagar för att stämplas som rasistnazist iaf i Sverige. Allt är bara svart eller vitt. Breivik vs "kärlekens" och "toleransens" hjälte. Som kristen själv så säger jag att jag gillar inte det som Islam resulterar i, ju mer av det desto bättre och mer kärlek va? Detta är iaf den politiskt korrekta sanningen. Jag drivs inte av något hat mot muslimer men jag vill säga nej till t.ex sharia men allt är ju bara myter och det finns inga krafter som vill verka för det..? Det är iaf den politiskt korrekta sanningen.

Jag själv tror på Jesus Kristus och Uppenbarelsebokens profetior lovar verkligen inte några trevligheter och önskedrömmar i stort för de som tror på Jesus. Dock så tror jag att det kan bli någon sorts världsreligion av ett nytt slag i slutet av tiden men många av mina trosbröder och systrar blir dagligen dödade och torterade av Islam dvs Koranens bud. Som av påven och hans falska kyrka förr i tiden.

"Sedan uppmanade draken vilddjuret att uttala hädelser mot Herren, och han fick makt att behärska jorden under fyrtiotvå månader.

6 Under denna tid hädade han Guds namn och hans tempel och alla som bor i himlen.

7 Draken gav honom också makt att strida mot Guds folk och att vinna över dem och makt att regera över alla länder och folk i hela världen.

8 Och alla människor, vars namn inte fanns inskrivna i det slaktade Lammets livsbok från världens början, tillbad vilddjuret.

9 Var och en som kan höra, lyssna nu noga:

10 Den som är bestämd till att bli tillfångatagen ska fängslas och föras bort, och den som är bestämd till att dödas med svärd kommer att dödas med svärd. Här gäller det att Guds folk visar uthållighet och tro."
Citerar mig själv för att förtydliga att bibeln pekar mot någon sorts världsreligion eller dylikt, behöver ej vara Islam dock utan tror mer på något nytt New Age-aktigt med en falsk Kristus dvs Antikrist.. Dock väntar muslimerna på sin tolfte imam (Mahdi) och "deras" Jesus(Isa) som ej är Jesus Kristus utan endast en profet enligt Koranen. Så visst är något på gång iaf.. Irans president bland annat väntar på deras Mahdi och säger öppet att judar och Israel ska förintas. Att hota judar och Israel med förintelse är inte nazism dock har jag lärt mig i politiskt korrekta sammanhang. Däremot att varna för dem är extrem nazismrasism och intolerans.

Och vilddjuret symboliserar riket för att återgå till saken.

Här hittade jag snabbt ett par sidor där redan inträffade saker har radats upp, fyra vilddjur(riken) som redan funnits.

http://www.tribulation.com/metalman.htm

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/romodjur.htm

Läs gärna själv om profetiorna och titta själv vad som står i Uppenbarelseboken. Skratta om ni vill men läs och kolla hur galna vi är då isåfall. :-)

Kanske undgår man Guds dom dock om man är tillräckligt cool och hånar de kristna, gärna samtidigt när man lyssnar på hårdrock och gör ett häftigt tecken med fingrarna eller något sådant.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:52   #114
Nordström
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Andra generationens invandrare är ju typ alltid sekulariserade och har anpassat sig väldigt bra till västerländsk kultur.
Nej, det finns gott om andragenerationsinvandrare som känner sig vilsna i dagens samhälle och drar sig till religiös extremism eller matchokultur.

Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Eftersom filmen både har överdrivit siffror och antar att muslimer som får växa upp i västerländska samhällen inte anpassar sig till västerländsk kultur så är filmen helt åt helvete fel.
Det är ju inte meningen att de ska anpassa sig, de särbehandlas ju. För det andra finns det snart ingen västerländsk kultur kvar att anpassa sig till, i många förorter finns det ingen svensk eller västerländsk kultur kvar längre.

Senast redigerad av Nordström den 2012-09-12 klockan 18:54.
Nordström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 18:58   #115
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Tja, Islam uppmanar till att döda. Fegt att inte svara på min fråga.
Bibeln uppmanar folk att ha ihjäl falska profeter, folk som slår sina föräldrar, homosexuella m.fl.
Men det kanske är en annan sak när det uppmuntras i koranen?
Blev jag modig nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Finns väl knappt nån muslim som accepterar provocerande karikatyrer. Men många av de som jag har träffat anser att man ska "vara försiktig med vad man säger" när de tkommer till Muhammed.
Konstigt, jag har hört samma sak mängder av gånger från infödda svenskar som också tycker att man ska tassa kring religion.
De säger dessutom samma sak om jesus. How weird is that?

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Problemet är att religion och främst islam breder ut sig. Jag tycker att det är ett problem. Men är man inte emot religion/islam så förstår man väl inte varför jag tycker det.
Jag hade lätt föredragit en ateistisk värld. Och jag tycker också att ffa islam praktiseras för fanatiskt. Tror däremot det beror på andra saker än att det skulle vara större fel på islam än kristendom. Det är liksom att välja den enklaste förklaringen. Occam's Razor iofs
Ett tips är att formulera dig så man förstår att det är religion du har något emot och inte islam specifikt.
Det blir lite konstigt att spy galla över hur koranen förespråkar mord och annan djävulskap när bibeln gör samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Om du hade varit nyfiken hade du pm.at mig istället för att skriva det offentligt. Om du tycker att jag bör rösta på SD så får det stå för dig, men denna tråd handlar inte om mig eller mina åsikter. Men det är komiskt att man får en SD-stämpel såfort man yttrar sig. Exakt vart har jag någonsin förespråkat Sverigedemokraterna?
PM it is. Jag sade aldrig att du var SD, jag frågade. Däremot lämpar du ur dig rätt många ogenomtänkta, snäva inlägg som jag lätt tolkar som främlingsfientliga. Du kan ju läsa genom dina inlägg själv i de senaste trådarna om invandring (som inte blivit låsta) så kanske du får lite perspektiv.


Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Där har vi ju något. Kristendomen förut var ju extrem. Under en tid i sverige så var det förbjudet att vara katolik, trots att katolismen rådde i Sverige tidigare. Men då belades det med bannlysning och/eller dödsstraff om jag inte minns fel. Men nu har vi som tur är inte sånt längre. Däremot finns det betydligt mer muslimer som är starkt troende. Det är ett problem anser jag.
Det känns som att folk gömmer de muslimska religionsproblemen i kristendomens f.d vilda västern.
Ja, Islam ligger efter kristendomen (enligt oss atheister). Enligt dem ligger förmodligen vi efter
Tror som sagt de rör sig mot mindre fanatism. Och de som flyttar till väst gör det säkerligen utom undantagsfall. Du får inte glömma att det går nästan två generationer på de här hypotetiska 50 åren det nu tar för islam att nå "världsherravälde".

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Äh men sluta. Jag är orolig för att islam breder ut sig. Jag håller inte på med domedagsprofetior. Jag måste väl kunna få ta upp det och prata om det?
Klart du får prata om vad du vill. Men vill du tas på allvar och bemötas bättre så skulle jag råda dig att välja annat diskussionsunderlag än random skitfilm på youtube, och även om du startat denna tråd "clean slate" så kommer iallafall jag att ta hänsyn till dina tidigare inlägg i trådar två dagar tidigare. Och skriva därefter. Jag måste väl få ta upp och prata om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Jag hoppas absolut att demokrati kommer ta över i mellanöstern. Samtidigt så höjs rösterna alltmer för att västvärlden inte ska hjälpa till med trupper som slåss för demokrati. Jag tror ändå inte att vi på något sätt skulle på må bra av att få mer inflytande från islam och deras religiösa kultur.
Demokrati = religionsfrihet?
Jag tror inte heller att vi svenskar skulle må bra av att tvingas på en ny kultur och religion. Det tror jag däremot inte kommer hända, men visst "what if" är ju alltid spännande.
Men mer inflytande? Det behöver knappast vara dåligt.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 19:03   #116
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Säger du att judendomen är bättre än kristendomen alltså?
Jesus var lärare i judendom och hans bibel, som han antagligen kunde rätt väl, var vårt GT. Han moralläror är alltså judiska, som han sedan utlade enligt sin egen tolkning - precis som andra judiska läror och skolbildningar gjorde under den tiden (och idag).
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 19:06   #117
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Jesus var lärare i judendom och hans bibel, som han antagligen kunde rätt väl, var vårt GT. Han moralläror är alltså judiska, som han sedan utlade enligt sin egen tolkning - precis som andra judiska läror och skolbildningar gjorde under den tiden (och idag).
Var någonstans i denna text kan jag hitta svaret på min fråga?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 19:12   #118
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Bibeln uppmanar folk att ha ihjäl falska profeter, folk som slår sina föräldrar, homosexuella m.fl.
Men det kanske är en annan sak när det uppmuntras i koranen?
Blev jag modig nu?

Konstigt, jag har hört samma sak mängder av gånger från infödda svenskar som också tycker att man ska tassa kring religion.
De säger dessutom samma sak om jesus. How weird is that?

Jag hade lätt föredragit en ateistisk värld. Och jag tycker också att ffa islam praktiseras för fanatiskt. Tror däremot det beror på andra saker än att det skulle vara större fel på islam än kristendom. Det är liksom att välja den enklaste förklaringen. Occam's Razor iofs
Ett tips är att formulera dig så man förstår att det är religion du har något emot och inte islam specifikt.
Det blir lite konstigt att spy galla över hur koranen förespråkar mord och annan djävulskap när bibeln gör samma sak.

PM it is. Jag sade aldrig att du var SD, jag frågade. Däremot lämpar du ur dig rätt många ogenomtänkta, snäva inlägg som jag lätt tolkar som främlingsfientliga. Du kan ju läsa genom dina inlägg själv i de senaste trådarna om invandring (som inte blivit låsta) så kanske du får lite perspektiv.



Ja, Islam ligger efter kristendomen (enligt oss atheister). Enligt dem ligger förmodligen vi efter
Tror som sagt de rör sig mot mindre fanatism. Och de som flyttar till väst gör det säkerligen utom undantagsfall. Du får inte glömma att det går nästan två generationer på de här hypotetiska 50 åren det nu tar för islam att nå "världsherravälde".

Klart du får prata om vad du vill. Men vill du tas på allvar och bemötas bättre så skulle jag råda dig att välja annat diskussionsunderlag än random skitfilm på youtube, och även om du startat denna tråd "clean slate" så kommer iallafall jag att ta hänsyn till dina tidigare inlägg i trådar två dagar tidigare. Och skriva därefter. Jag måste väl få ta upp och prata om det?

Demokrati = religionsfrihet?
Jag tror inte heller att vi svenskar skulle må bra av att tvingas på en ny kultur och religion. Det tror jag däremot inte kommer hända, men visst "what if" är ju alltid spännande.
Men mer inflytande? Det behöver knappast vara dåligt.
Men för tusan. Varför tror du att jag håller kristendomen nära hjärtat? Jag vidarebefordade 3 Moseboken. 20:13. Blev dock tillrättavisad att det tillhör G.T och det förgångna.
Det är inte alls konstigt att klaga på islam. Det är definitivt ingen nödvändighet att i samma text anklaga kristendomen bara för att man klagar på islam. Av någon anledningen så måste man tydligen göra det. Jag ser heller inga problem med att anklaga kristendomen utan att samtidigt klanka ned på islam. Jag är emot Islam. Även fast jag är emot kristendomen också så har jag inget ansvar att yttra den åsikten i denna tråd.

Jag är inte främlingsfientlig. Jag är dock kritisk till invandringspolitiken och jag ser ingen nödvändighet att ta in en annan kultur bara för att. Men jag är definitivt inte fientligt inställd till människor som kommer utanför sveriges gränser.

Att jag tog upp filmen var ju för att jag tyckte det va skrämmande om det stämde. Jag ställde frågor om det var så. MtotheM länkade en film som sa emot den filmande och denna har jag i sin tur länkat vidare två gånger i tråden.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 19:25   #119
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Men för tusan. Varför tror du att jag håller kristendomen nära hjärtat? Jag vidarebefordade 3 Moseboken. 20:13. Blev dock tillrättavisad att det tillhör G.T och det förgångna.
Det är inte alls konstigt att klaga på islam. Det är definitivt ingen nödvändighet att i samma text anklaga kristendomen bara för att man klagar på islam. Av någon anledningen så måste man tydligen göra det. Jag ser heller inga problem med att anklaga kristendomen utan att samtidigt klanka ned på islam. Jag är emot Islam. Även fast jag är emot kristendomen också så har jag inget ansvar att yttra den åsikten i denna tråd.

Jag är inte främlingsfientlig. Jag är dock kritisk till invandringspolitiken och jag ser ingen nödvändighet att ta in en annan kultur bara för att. Men jag är definitivt inte fientligt inställd till människor som kommer utanför sveriges gränser.

Att jag tog upp filmen var ju för att jag tyckte det va skrämmande om det stämde. Jag ställde frågor om det var så. MtotheM länkade en film som sa emot den filmande och denna har jag i sin tur länkat vidare två gånger i tråden.
Detta kan jag uppskatta.
Förlåt att jag trodde du var partisk mot kristendom!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 21:37   #120
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Var någonstans i denna text kan jag hitta svaret på min fråga?
Svaret är att grundprinciperna är de samma. Jesus förtydligar GT enligt egen uppfattning. Vilken religion som för dig bättre till himlen kan jag inte svara på. Personligen tycker jag att den kristna idén att GT ersätts av NT är konstig. Som jude skulle jag bli irriterad.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)