Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-09-16, 09:23   #3046
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Men gomorron' Nitro! Hänger med i svängarna, do we?
Nej, uppenbarligen inte. Jag har missat att steve hade ett seriöst förhållande med en tjej.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 09:26   #3047
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Nej, uppenbarligen inte. Jag har missat att steve hade ett seriöst förhållande med en tjej.
Till skilnad från med en hamster, eller vad? Hamster-face.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 10:53   #3048
RIchIII
Registered User
 
RIchIIIs avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Hallsberg
Inlägg: 1 594
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg

Tja, min satsning var och är personliga framsteg då jag är långt ifrån att kriga om några topplaceringar. Men jag vill gärna vara med på sm nästa år! Det ser dock ut att bli en omöjlighet om det går redan i januari 2012.

Mitt främsta kortsiktiga mål är som sagt 650 kg innan året är slut.

Du har själv gjort lite över 650 va? Hade du tänkt kvala i höst?
har gjort 650 precis om man lägger ihop persen men på en och samma tävling har jag gjort 645.Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nästa år. Håller på och tekniktränar i böj och mark så får se hur styrka svarar på det.
RIchIII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:13   #3049
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Du har råd med en karensdag. Vila upp dig. Ät och drick ordentligt så ska du se att du blir bättre.
Ah, det fungerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlos Visa inlägg
Krya på dig! Rätt många åker till Borås på lördag och tävlar, men vi är ett gäng som kör ganska tidigt, typ 9! Hoppas vi ses då!
Hej! Jag är en toffel.

Hade inte alls koll på att det var serie 3 nu så jag hade helt bokat in mig på Lund i helgen. Sorry grabbar.

Men jag skriver in S4/DM i kalendern.

Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
krya på dig.

Jag gillade verkligen ditt tänk med träningen där
Jag är så fräck att jag snor idéer från ditt upplägg och gör om så det passar min träning med kortare 60min pass och 4ggr i veckan.
Tack hehe

jag ska posta mitt upplägg också så någon kan sno från mig också karma
Tack.

Det är lugnt, det är bara kul att folk är intresserade!

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
w00t?


Har Steve "the epic sax guy" skaffat en flickvän?

Grattis.
Ah, vi har varit tillsammans ett tag nu. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av RIchIII Visa inlägg
har gjort 650 precis om man lägger ihop persen men på en och samma tävling har jag gjort 645.Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nästa år. Håller på och tekniktränar i böj och mark så får se hur styrka svarar på det.
Okej. Du ökar nog fortsatt bra. Du är ju ung som fan också.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:17   #3050
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Söndag 18 september

Ett lätt pass med låg volym för att inte ta för mycket kraft på kroppen och kardiovaskulelrlreler systemet.

Knäböj
170x1, 180x1, 190x1, 170x1

160x3x2 - långt stopp

Bänkpress m. stopp
120x3x2

Deadbench
100x1, 110x3x1

Marklyft, sumo
190x1, 220x½

Firade att jag hade blivit av med förkylningen genom att dra av vänster hamstring. Satfläsk^2.

Kommer vila helt i fyra veckor från all sorts marklyft och GM, därefter får vi se hur jag tränar. Massage om någon vecka, sedan någon slags mjuk stretching (tror jag har stretchat för aggressivt nu), för jag orkar inte vara stel och jävlig där längre. Det här problemet har hauntat mig i 9 månader nu, och teknikombytet till sumo gjorde bara att sträckningarna gick över från höger till vänster sida. Nu får det räcka.

Goodmornings fungerar inte heller. Som jag kör nu får jag träningsvärk i 5-7 dagar efteråt och hamstring blir som ett cementblock under tiden. Jag tror det är den temporära stel- och svagheten i fibrerna från kött-GM:s som gör att de dras upp så fort jag går på tyngre vikter i mark. Sumon gick nämligen hur bra som helst till jag började göra tunga, djupa femmor i GM:s (igen).
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-09-18 klockan 20:22.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:19   #3051
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Men vad gör du med din stackars baksida? :-( Det har som du beskrivet varit där hur länge som helst.

Vad är rätt åtgärdsplan, förutom rörlighet?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:26   #3052
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Just nu är det att inte belasta hamstring den närmaste tiden. Jag har alltid lovat mig själv det så fort jag fått känningar, men inte följt planen. Den här gången ska jag inte gå över päron i någon hamstringövning förrän om tidigast fyra veckor.

GM:s kommer jag inte köra tungt igen tror jag. Jag kanske byter ut den mot raka marklyft som jag kör med mycket lättare vikt än vad jag brukar (brukade reppa på 180-190 kg där).

Jag har sedan skiten började någon gång i januari börjat stretcha hamstrings väldigt ofta, även om jag glömmer det ibland. Jag försöker åtminstone stretcha så gott jag kan varje dag. Men så fort jag har tränat GM:s har jag fått en sådan intensiv träningsvärk som har tagit vartenda sådant försök bak till ruta 1. Det är mycket möjligt att jag på något vänster lyckats blanda ihop "mikrofiberskador" med träningsvärk från den övningen. Att jag pga min rörlighet först kunnat gå "djupt" i övningen med 120-145 kg och att det slitit upp skit i hamstrings som först senare resulterat i sträckningar.

Jag kommer iaf skippa att gå tungt i den övningen resten av 2011 och följa min tillfälliga plan så får vi se om det upprepar sig eller ej.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 20:40   #3053
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Tisdag 20 september

Bänkpress
120x3x5

Excentriskt
140x3, 145x2x3

Sälrodd
90x4x7

+ chins och plankan
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 20:45   #3054
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Hej! Funderade lite på din rubrik: 670kg vad var tanken / målet med just den siffran?
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 20:54   #3055
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim Visa inlägg
Hej! Funderade lite på din rubrik: 670kg vad var tanken / målet med just den siffran?
Två tankar:

1. Jag skrev målet när jag gjorde 610 kg (gamla dagbokstiteln). Så 670 kg innebar 60 kg till med en ökning på 20 kg per gren. Målet är att nå det inom två år, från det att det sattes, vilket känns ganska rimligt om jag samtidigt kan gå upp 6-7 kg i kroppsvikt.

2. 670 kg innebär 400 wilkspoäng om man väger fullt i -105. 400 wilkspoäng är något av en drömgräns för mig att nå.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 21:08   #3056
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Dis here looks interesting Hur nära ditt 670 mål ligger du i dagsläget?
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 21:12   #3057
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Dis here looks interesting Hur nära ditt 670 mål ligger du i dagsläget?
Tack. Det är svårt att säga.

Jag gjorde "nästan" 640 kg nu på SM. Mina sistalyft i bänk och mark var nära, och det hade gett mig 640 kg. Båda andralyften i grenarna (som gav 627,5 kg) hade stor mersmak.

Nu har jag dock lyckats dra upp min vänstra hamstring på något vis. 48 timmar har gått sedan det inträffade nu och den mesta smärtan är redan över. Jag ser inte heller några tecken på blödningar eller blåmärken vilket känns väldigt lovande. Det här har ju hänt 4-5 gånger sedan januari i år, så jag har bestämt mig för att ta itu med problemet nu. Det innebär att jag satsar ca 4 veckor på att bara träna väldigt lätt i de övningar som belastar hamstring. Jag måste nog göra det för att en gång för alla bli av med den här svagheten.

Målet var ursprungligen att göra det någon gång under 2012, framåt slutet antagligen. Med lite flyt fixar jag det redan till våren, eller nästa sommar.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 06:41   #3058
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459


Inte vara skadad igen. Det är så tråkigt när du blir skadad. Att bli tvingad att gå bakåt i sin utveckling är inte kul.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 06:50   #3059
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Har du gått och kollat upp hamstringen?! Saknar dig på klubben!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 17:52   #3060
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg


Inte vara skadad igen. Det är så tråkigt när du blir skadad. Att bli tvingad att gå bakåt i sin utveckling är inte kul.
Ja, fast jag hade ändå fått ta tag i det förr eller senare. Min kropp håller inte av ett tungt markpass och ett tungt komplementpass i veckan. Fick jäkligt bra tillväxt på hamstrings medan det höll dock...

I framtiden kommer jag köra lättare på komplementpassen. Snackade lite med Mark_Lyft om det här igår. Det finns ju en enorm kompetens hos det äldre gardet på GKK så tänkte kolla med dem lite hur de själva lägger upp/har lagt upp marklyftsträning.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Har du gått och kollat upp hamstringen?! Saknar dig på klubben!
Nä, behöver nog inte. Jag vet att det är någon slags sträckning/bristning och jag vet ungefär hur jag ska rehaba/stärka det. Jag är inte lika kunnig som en sjukgymnast, å andra sidan är det i mig muskeln sitter.

Ja, jag kom lite sent sist. Funderar på att flexa tisdagar och torsdagar och jobba lite senare mån-ons-fre istället. Men just nu tror jag inte det fungerar pga överbelastning på jobbet.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-09-21 klockan 17:54.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)